تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805439784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فوتبال جزيره بي‌همتا در تماشاگر و تجارت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فوتبال جزيره بي‌همتا در تماشاگر و تجارت
با آغاز شانزدهمين دوره ليگ‌برتر فوتبال، شور و هيجان دوباره به مستطيل سبز بازمي‌گردد؛ هيجاني كه اميد مي‌رود بتواند در نهايت به حضور قدرتمند فوتبال ايران در ميادين بين‌المللي منجر شود.
نویسنده : فريدون حسن 


با آغاز شانزدهمين دوره ليگ‌برتر فوتبال، شور و هيجان دوباره به مستطيل سبز بازمي‌گردد؛ هيجاني كه اميد مي‌رود بتواند در نهايت به حضور قدرتمند فوتبال ايران در ميادين بين‌المللي منجر شود. اما شروع دوره جديد ليگ بهانه‌اي بود تا نگاهي گذرا و تيتروار به ليگ‌هاي بزرگ فوتبال دنيا داشته باشيم، ليگ‌هايي كه نوع برگزاري، نوع پخش تلويزيوني، سطح فوتبال و بهره‌گيري از دانش و علم روز آنها مي‌تواند درس‌هاي زيادي براي فوتبال ايران به خصوص در رده باشگاهي داشته باشد.
  ليگ‌برتر انگلستان
فوتبال جزيره را بايد از سال 1888 دنبال كرد جايي كه ليگ دسته اول برگزار مي‌شد و بيش از 100 سال ادامه داشت تا در سال 1992 رسماً جاي خود را به ليگ‌برتر بدهد.  ليگ‌ برتر انگلستان با تعداد 20 تيم و در بالاترين سطح فوتبال برگزار مي‌شود. فوتبال جزيره پربيننده‌ترين ليگ فوتبال دنياست. مسابقات فوتبال انگلستان براي 212 كشور و براي 543 ميليون خانوار پخش مي‌شود و اغراق نيست اگر عنوان شود 4/7 ميليارد مخاطب بالقوه دارد.  ليگ‌برتر انگلستان از شبكه‌هاي تلويزيوني اسكاي اسپورت، بي‌تي اسپورت و بي‌بي‌‌سي پخش مي‌شود و نكته جالب اينكه بخش اعظم درآمد در اين ليگ‌برتر و معتبر از طريق حق پخش اين شبكه‌ها تأمين مي‌شود البته به جز اين ليگ‌برتر حاميان مالي بزرگي چون بانك‌ها، شركت‌هاي اتومبيل‌سازي و شركت‌هاي بزرگ تجاري نيز دارد.
  بوندس ليگا
فوتبال آلمان در دنيا با برنامه‌ريزي، دقت و نظم خاص خود شناخته مي‌شود. بوندس ليگاي كنوني وارث ليگ سلطنتي فوتبال آلمان است كه از سال 1932 آغاز شد، اما از سال 1963 بوندس ليگا شروع به كار كرد، البته بايد توجه داشت بوندس ليگا در تمام دنيا تنها ليگي است كه در تمام رشته‌هاي ورزشي به صورت حرفه‌اي و در سطح استاندارد بين‌المللي برگزار مي‌شود.  رقابت‌هاي فوتبال بوندس ليگا از طريق شبكه‌هاي تلويزيوني اسكاي آلمان، ‌اي آر دي، زد دي اف اسپورت يك و دويچه تلكام براي علاقه‌مندان به فوتبال در سراسر دنيا پخش مي‌شود.
  سري A ايتاليا
يكي از قديمي‌ترين ليگ‌هاي فوتبال، سري A است، فوتبالي منحصر به فرد با شلوغ كاري‌ها و جار‌و‌جنجال‌هاي خاص خودش. سري A از سال 1929 شكل گرفت، 20 تيم در آن به رقابت مي‌پردازند كه يوونتوس، آث ميلان و اينتر‌ميلان را بايد پرافتخارترين تيم‌هاي آن عنوان كرد.
نوع خاص مديريت فوتبال ايتاليا و تسلط بي‌قيد و شرط مافيا بر آن باعث شده مخاطب عام جهاني چنانچه در فوتبال انگلستان و آلمان ديده مي‌شود نداشته باشد.  سري A بين ليگ‌هاي فوتبال دنيا به لحاظ تباني، فساد و باندبازي آلوده‌ترين ليگ فوتبال دنياست. مسئله كالچوپولي مهم‌ترين و شاخص‌ترين پرونده فساد فوتبال در اين كشور است، سقوط يوونتوس قهرمان سري A به دسته دوم و دخالت‌هاي بي‌حد و حصر سياسيون در فوتبال ايتاليا شرايط خاصي را در اين ليگ به وجود آورده كه در هيچ كجاي دنيا ديده نمي‌شود.
  لاليگا
البته فوتبال اسپانيا تنها در دو تيم رئال مادريد و بارسلونا و تقابل و جنگ بين اين دو خلاصه مي‌شود. با اين سابقه 86 ساله، لاليگا بعضاً قهرمانان زودگذري را هم به خود ديده است اما تقابل سلطنت‌طلب‌هاي رئال با جدايي‌طلبان باسك در قالب بارسا چنان سايه‌اي بر لاليگا انداخته كه ديگر تيم‌ها به ندرت ديده مي‌شوند.  با اين حال اين تقابل و حواشي آن يكي از محبوب‌ترين فوتبال‌هاي دنيا به حساب مي‌آيد، 30 ميليون بيننده رقمي است كه به طور ميانگين هر مسابقه اين دو تيم را در حال حاضر به خود جلب مي‌كند. اين مسابقه و البته تلاش تيم‌هايي چون اتلتيكو مادريد و سويا در سال‌هاي اخير باعث شده تا لاليگا بعد از ليگ‌برتر انگلستان دومين ليگ معتبر فوتبال دنيا باشد.  اين رقابت 20 تيمي در دهه‌هاي اخير به شدت مورد توجه كارتل‌هاي اقتصادي، بانك‌ها و شبكه‌هاي تلويزيوني جهاني قرار گرفته است تا آنجا كه حتي بوندس ليگاي آلمان را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن