تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816316401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نهاوندیان: انتخابات مجلس دهم مهر تاییدی بر رویکرد اعتدالی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: نهاوندیان: انتخابات مجلس دهم مهر تاییدی بر رویکرد اعتدالی
رئیس دفتر رئیس جمهوری، انتخابات مجلس دهم را مهر تاییدی بر رویکرد اعتدالی دولت یازدهم دانست و گفت: وظیفه اصلی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری نیز هم افزایی و تعامل میان دولت و مجلس است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد نهاوندیان روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری و حسینعلی امیری معاونان سابق و جدید رئیس جمهوری در امور مجلس افزود: انتخابات یک فرصت مغتنمی برای اصلاح روش ها و یک گام به پیش گذاشتن است و اگر این حرکت اثری نداشته باشد، باید در استفاده مطلوب ما از فرصت حضور مردم و دادن پیام آن ها، تردید کنیم.

وی ادامه داد: هر انتخاباتی باید مجموعه نظام را یک گام به پیش ببرد و فرصتی است که مردم بازخورد خود را نسبت به عملکرد مسئولان مشاهده کنند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری اضافه کرد: انتخابات اخیر مجلس به اتفاق نظر همه ارزیابی کنندگان منصف، تایید دوباره ای بر جهتگیری سال 92 مردم بود که با همه آرا و سلایقی که وجود داشت، در مجموع رویکرد اعتدالی را که دولت در پیش گرفته و حرکتی را آغاز کرده، پسندیدند و مهر تایید بر آن گذاشتند.

نهاوندیان یادآور شد: در واقع انتخابات اخیر، تاکید مجددی بود بر آنچه که انجام شده و هم تجدید قوا و حرکتی صورت گرفت تا دولت و مسئولان به سرعت خود بیفزایند؛ هرچند در برخی حوزه ها از جمله سیاست خارجی، اقتصادی و رویکرد اجتماعی، میزان توفیق های مختلف به یک اندازه نیست اما در مجموع، مردم به میزان عملکرد، مهر تاکید و تایید زدند.
وی با اشاره به اینکه مردم خواستار عملکرد اعتدالی دولت با سرعت بیشتری هستند، اضافه کرد: مسئولیت شنیدن پیام مردم بیش از هر کسی با معاونت امور مجلس است.
رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: دستور کار در معاونت امور مجلس این است که تمام نیروی خود را بگذاریم و پیام مردم را در امور لحاظ کنیم.

**مردم از مسئولان هم افزایی می خواهند
نهاوندیان همچنین اظهار داشت: مردم از ما می خواهند که همه با هم و در کنار هم کار کنیم و کشور را به پیش ببریم. مردم از مسئولان هم افزایی می خواهند و خواستار نزاع، مشاجره و درگیری نیستند.
وی اضافه کرد: هر چهار سال مردم به میدان می آیند و یک نفر را بر می گزینند و از سویی دیگر، نمایندگان خود را برای مجلس انتخاب می کنند. بنابراین معاونت امور مجلس حلقه وصل نظر مردم میان منتخبان و رییس جمهوری است.
رئیس دفتر رئیس جمهوری تصریح کرد: وظیفه این معاونت این است که به تعامل میان این دو قوه کمک کند. تعامل یکی از شعارهای دکتر روحانی در انتخابات بود که مطلوب مردم واقع شد و در انتخابات 94 نیز مردم همین رویکرد را برگزیدند.
نهاوندیان گفت: تعامل سازنده تنها ایجاد برقراری ارتباط با دنیای خارج نیست بکله باید در داخل کشور نیز این تعامل ایجاد شود و اگر اختلاف نظرهای 10 و 20 درصدی میان قوا وجود دارد همه انرژی خود را در اختلاف نظر نگذاریم و تلاش کنیم با هم افزایی در نقاط مشترک، امور را به پیش ببریم.
وی افزود: یکی از کارکردهای رویکرد اعتدالی همین اندیشه است و اعتدالگرایی دولت یازدهم به این معنی است که می تواند کسانی را از جبهه اصولگرایی و اصلاح طلبی، داشته باشد و باید تلاش کنیم فارغ از روحیه جناحی، روحیه تعادلی، اعتدالی و همکاری داشته باشیم.

**تاکید بر تعامل با شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام
رئیس دفتر رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه باید نقاط مشترک دولت و مجلس را شناسایی و بر آن سرمایه گذاری کنیم، اظهارداشت: در کنار آن با شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز چنین ارتباطی برقرار شود و این از وظایف اصلی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری است.
نهاوندیان اضافه کرد: معاونت امور مجلس همانند مجلس شورای اسلامی وظیفه تقنین و نظارت را دارد و امروز که با تراکم قوانین مواجه هستیم، همه مسئولان از آن گلایه مندند و به نوعی برای مردم و کشور سردرگمی ایجاد کرده است، باید این معاونت تلاش کند تا ساختار قوانین را اصلاح کند و قوانین مزاحم و مضر را از میان بردارد.
وی همچنین با اشاره به کیفیت و کفایت قوانینی که از مجلس شورای اسلامی خارج می شود، تصریح کرد: مهم این است که این قوانین احراز شود که از بالاترین درجه کارشناسی کشور بهره مند شده اند یا خیر. تجربه طولانی تقنین در کشور نشان می دهد که لوایح همواره از پختگی بیشتری برخوردارند؛ بنابراین باید تلاش شود تا در طرح ها نیز که از سوی نمایندگان مجلس مطرح می شود کار کارشناسی به خوبی صورت گیرد و همچنین از توان کارشناسی دولت برای این مسئله استفاده شود.
رئیس دفتر رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: باید برای بهره مندی از طرح ها و لوایح مفید از نخبگان کشور و تجربیات آن ها استفاده شود.
نهاوندیان با اشاره به خلاء همکاری میان معاونت های پارلمانی دستگاه ها و وزارتخانه ها گفت: باید این معاونت تلاش کند تا هماهنگی میان معاونت پارلمانی دستگاه های دولت فراهم و ساماندهی شود و توقع دولت از این معاونت نوعی مدیریت، هماهنگی و فرماندهی نسبت به همه معاونت های امور مجلس سازمان ها و وزارتخانه ها است.
در پایان این مراسم، رئیس دفتر رئیس جمهوری حکم رئیس جمهوری را برای حسینعلی امیری بعنوان معاون امور مجلس رئیس جمهوری قرائت و به وی ابلاغ کرد.



۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن