تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801703067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهکارهای مدیریت پسماند روستایی در گرمسار بررسی شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: راهکارهای مدیریت پسماند روستایی در گرمسار بررسی شد
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان گرمسار گفت: راهکارهای مدیریت پسماند روستایی در گرمسار در نشستی مشترک بررسی شد.
 با مشارکت بخشداری مرکزی و محیط‌زیست، جلسه هم‌اندیشی دهیاران با تأکید بر آموزش نحوه مدیریت پسماند روستایی برگزار شد.
حبیب دارپرنیان، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان گرمسار در این خصوص گفت: نظر به وابستگی معیشت و زندگی روستاییان به طبیعت و محیط اطرافشان و همچنین ضرورت حفظ محیط‌زیست روستا، مدیریت پسماند روستایی یکی از اولویت‌های زیست‌محیطی محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: در این راستا، آموزش، اطلاع‌رسانی، جلب مشارکت مردمی و بهره‌گیری از توان روستاییان و جوامع محلی نقش سازنده و به‌سزایی دارد.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان گرمسار گفت: با هدف ایجاد محیط‌زیستی سالم در این مناطق، طی جلسه هم‌اندیشی که با حضور اکثریت دهیاران، بخشدار و کارکنان بخشداری مرکزی گرمسار و محیط‌زیست برگزار شد، مشکلات زیست‌محیطی روستاهای این بخش، بررسی و راهکارهای اصولی، منطقی و عملی مدیریت صحیح پسماندهای خانگی و کشاورزی از سوی کارشناسان محیط‌زیست به دهیاران ارائه شد.
وی ضمن بیان اینکه خوشبختانه با تدبیر و حمایت متولیان شهرستان، بازگشت مجدد مردم به روستاها را در بخش مرکزی شهرستان گرمسار شاهد هستیم، افزود: در این جلسه به مواردی از جمله تداوم و استمرار طرح خودجوش پاک‌سازی روستاها از زباله‌ها توسط روستاییان، ترغیب و حمایت از طرح‌های تولید کمپوست یا ورمی کمپوست از زباله‌های خانگی، مدیریت صحیح پسماندهای کشاورزی نظیر فضولات دامی دامداری‌های سنتی داخل حریم روستا، ساماندهی وضعیت نخاله‌های ساختمانی از طریق جانمایی اصولی و تجمیع نخاله‌ها در یک مکان مشخص، ضرورت حفظ و حراست از گونه‌های جانوری و گیاهی حاشیه سکونتگاه‌های روستایی، برگزاری جلسات بررسی سایر مشکلات زیست‌محیطی روستاها به‌صورت فصلی و ... تأکید شد.






تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن