تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805217118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمله ۵.۵ میلیون نفری «کلش» به کودکان ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:الف: حمله ۵.۵ میلیون نفری «کلش» به کودکان ایرانی
بخش دانش و فناوری الف،27 تیر95


بیش از ۳۰ درصد نوجوانان ایرانی به بازیهای رایانه‌ای اعتیاد دارند و طبق آمار‌ها بازی «کلش آو کلنز» به‌تنهایی در ایران ۵.۵ میلیون نفر بازیکن فعال دارد؛ افزایش خشونت کودکان به جزء لاینفک بازیهای رایانه‌ای تبدیل شده است.


تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۱
در ادوار گذشته هر زمان که سخن از «سواد» و «باسواد» به میان می‌آمد، ذهنمان ناخودآگاه به‌سمت افرادی سوق پیدا می‌کرد که توانایی خواندن و نوشتن را دارا بودند یا در بهترین حالت به زبان دیگری غیر از زبان مادری خود تسلط داشتند؛ در دورانی که ارتباطات، محدود و محصور به مرزهای فیزیکی بود و سرعت انتقال اطلاعات بسیار پایین‌تر از عصر امروز بود، همین اندازه «سواد» هم، گره از مشکلات افراد می‌گشود.  اما شرایط امروز، به‌کلی دگرگون شده و در قرنی زندگی می‌کنیم که به قرن ارتباطات معروف است؛ ارتباطات دیجیتال تسریع شده‌، روابط «رو در رو» جای خود را به روابط دیجیتال داده‌اند و موبایلها و تبلتها به‌جای ما صحبت می‌کنند، فرزندان، دنیادیده‌تر از والدین شده‌اند و هزاران هزار اتفاق عجیب دیگر؛ کسی چه می‌داند شاید اینها تبعات همان «کلبه دیجیتال» آلوین تافلر است.  خوب یا بد، اکنون در عصر کلبه‌های دیجیتال زندگی می‌کنیم و روابط ما به‌شدت تحت تأثیر فضای پرسرعت و فریبنده سایبری است؛ با این شرایط اگر ندانیم در چه دوره‌ای زندگی می‌کنیم و اقتضائات بهره‌مندی از این دوره را ندانیم، بی‌شک در دام این تکنولوژی خواهیم افتاد و زمان ما را در گرداب خود خواهد کشاند و حاصلی به‌جز خسارت برایمان نخواهد داشت.  یقیناً رسانه‌ها و به‌طور کلی فضای سایبری سردمدار این کلبه دیجیتالی هستند پس اگر بخواهیم در این زمانه دچار سردرگمی نشویم باید به سواد این حوزه یعنی «سواد رسانه‌ای» مسلط شویم.  شاید جالب باشد که بدانیم فضای سایبری که امروزه در کشور ما از آن به فضای مجازی یاد می‌شود، برگردان واژه لاتین «cybernetic space» است که در اصل به‌معنای «فضای کنترل‌شده» است؛ این تعبیر شاید تلنگری برای ما باشد تا در مواجهه و استفاده از این فضا حساب‌شده‌تر عمل کنیم.  همین مسئله و تأثیرات فراوان فضای سایبری بر روابط اجتماعی، سبب شد تا در قالب سلسله گزارشهایی تحت عنوان «گام‌به‌گام تا کسب سواد رسانه‌ای» به تبیین موارد مهم و نحوه کار با فضای سایبری خصوصاً با محوریت نوجوانان بپردازیم.  این گزارشها که تماماً به‌صورت تصویری (پویانمایی و اینفوگرافیک) تهیه شده‌اند، امیدواریم گامی کوچک و کاربردی در راستای ارتقای سواد رسانه‌ای جامعه ایرانی باشد.  بچه‌های دهه شصتی هر مشکلی که داشتند به اندازه دهه هشتادیها پرخاشگر و کم‌تحرک نبودند؛ بیشتر وقتشان با بازیهایی مثل گرگم به هوا، لِی‌لِی، قایم باشک و ... سپری می‌شد که علاوه بر ایجاد نشاط و تحرک در کودکان، مفاهیم ابتدایی همچون اعداد، بالا و پائین و نقشهای اجتماعی را به آنان آموزش می‌داد.  اما کودکان این روزها، بازیهایشان هم عوض شده است؛ از گرگم به هوا و قایم باشک رسیده‌اند به «کلش آو کلنز» و «بتل فیلد» و «کال آو دیوتی» به گمان اینکه پیشرفت کرده‌اند! آیا واقعیت نیز اینچنین است؟!  این کودکان پیشرفته دچار افت تحصیلی شدید شده‌اند و خشونت را همبازی کودکانه خود کرده‌اند بر همین اساس و طی تحقیقات یکی از محققان ایرانی، بیش از 30 درصد نوجوانان ایرانی به بازیهای رایانه‌ای اعتیاد دارند و طبق آمار‌ها بازی «کلش آو کلنز» به‌تنهایی در ایران 5.5 میلیون نفر بازیکن فعال دارد.  «اعتیاد به بازیهای رایانه‌ای» معضل جدید کودکان و کاربران ایرانی است که قصد داریم در این شماره به تفصیل به راه‌حل‌های آن بپردازیم.

حمله ۵.۵ میلیون نفری «کلش» به کودکان ایرانی +اینفوگراف
 

حمله ۵.۵ میلیون نفری «کلش» به کودکان ایرانی +اینفوگراف
 

حمله ۵.۵ میلیون نفری «کلش» به کودکان ایرانی +اینفوگراف
 
 

  

 

 

منبع: تسنیم








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن