تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816782271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جای خالی مدارس در شهرک‌های اقماری


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


جای خالی مدارس در شهرک‌های اقماری استان‌ها > زنجان - روزنامه همشهری زنجان نوشت: با گسترده شدن دامنه شهر و افزایش تعداد دانش‌آموزان جای خالی مدارس در پازل برخی از شهرک‌ها دیده می‌شود.

پازلی که انبوه‌سازان در ساخت آن تنها به ساخت مسکن و بهره خود فکر کرده‌اند و از ساخت سایر قسمت‌های آن غافل شده‌اند که شامل فضاهای تفریحی، تجاری، درمانی و مهم‌تر از همه فضای آموزشی است. نبود تعهد این افراد اکنون بلای جان والدین و آموزش و پرورش شده است. چرا که والدین مدرسه‌ای را برای ثبت‌نام فرزند خود پیدا نمی‌کنند و به دلیل کم‌کاری تعاونی‌ها باید هزینه دیگری به جز خرید قسط یا اجاره خانه را در سبد ماهانه خانواده قرار دهند و فرزندانشان را برای تحصیل با سرویس به سمت دیگری از شهر بفرستند.

پروژه‌های در دست ساخت
سال 94 از محل درآمدهای تملک دارایی احداث 8 پروژه‌ در دستور کار قرار گرفت که برای این پروژه‌ها 2 هزار و 552 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شد. اکنون پیشرفت برخی از پروژه‌ها 10 تا 90 درصد است. برخی از پروژه‌ها نیز به دلیل نبود منابع مالی چند سال می‌شود که از ساخت و ساز عقب مانده‌اند.
معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان این‌که درحال حاضر در شهرک‌های اقماری با کمبود فضاهای آموزشی مواجه هستیم، می‌گوید: با توجه به این‌که شرکت‌های تعاونی در ساخت مسکن به احداث فضای آموزشی توجه نکرده‌اند باعث بروز مشکل برای آموزش و پرورش و دانش آموزان شده‌اند. برای مثال با بهره‌برداری مجتمع 1200 واحدی فرهنگیان که در پونک واقع است، اگر در نظر بگیریم که در هر خانه یک دانش آموز وجود داشته باشد برای سال آینده هزار دانش‌آموز در این منطقه نیازمند مدرسه خواهند بود. با توجه به واقع بودن مجتمع 2200 واحدی رضوان در شهرک پونک نیز آموزش و پرورش با مشکل شدید کمبود مدرسه در این شهرک مواجه خواهد بود. به همین دلیل سرعت گرفتن پروژه‌های در حال احداث امری ضروری به شمار می‌رود. « یعقوبعلی عبادی» ادامه می‌دهد: برای سال تحصیلی که پشت سر گذاشتیم آموزش و پرورش به دلیل کمبود فضای آموزشی کافی برای دانش‌آموزان زنجانی ناچار به اجاره فضای آموزشی برای دانش آموزان شد که هزینه این فضاها باری بر روی دوش آموزش و پرورش است.

بسته حمایتی
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش با اشاره به این‌که در ماده 18 شوراهای آموزش و پرورش مصوب شده که هر انبوه‌سازی که اقدام به ساخت 200 خانه کند، باید فضای آموزشی مورد نیاز را نیز ایجاد کند، می‌افزاید: به دلیل کم‌کاری این تعاونی‌ها آموزش و پرورش اقدام به اجاره فضاهای آموزشی کرد و از 3 سال گذشته نیز بسته حمایتی را در مدارس اجرا می‌کند. در بسته حمایتی صندلی‌های خالی مدارس غیر دولتی توسط آموزش و پرورش اجاره می‌شود و دانش آموزانی که به دلیل پر شدن ظرفیت مدارس دولتی نیمکتی برای نشستن ندارند در مدارس غیر دولتی و بدون پرداخت هیچ شهریه‌ای به تحصیل مشغول می‌شوند.

به روز رسانی شناسنامه فنی آموزشگاه
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش با اشاره به این‌که هر سال فضاهای آموزشی از نظر مقاومت و فرسودگی در اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس مورد مطالعه قرار می‌گیرد و نتایج مطالعات در قالب شناسنامه فنی آموزشگاه در اختیار آموزش و پرورش و مدارس و مناطق قرار می‌گیرد، می‌گوید: به لحاظ جا به جایی فضاهای آموزشی که در داخل شهر و برخی مناطق انجام می‌گیرد نیاز است که شناسنامه فنی آموزشگاه نیز به روز رسانی شود. بر اساس آخرین اطلاعاتی که در مورد پروژه‌هایی که مطالعات مقاوم‌سازی انجام گرفته 569 آموزشگاه صرفا با کاربری آموزشی مورد مطالعات مقاوم‌سازی قرار گرفته‌اند که از این تعداد 396 آموزشگاه تحت عنوان آموزشگاه‌های تخریبی امتیاز لازم برای مقاومت را از لحاظ بررسی فنی به دست نیاورده‌اند.
عبادی در مورد همکاری اداره کل نوسازی مدارس با آموزش و پرورش می‌گوید: اداره کل نوسازی متناسب با اعتبارات تخصیص یافته پروژه‌هایی که مقاومت کمتری دارند را در اولویت قرار می‌دهد و پروژه‌هایی که تخریبی هستند و امکان استفاده از آنها به عنوان فضای آموزشی نیست را مشخص کرده و به مناطق معرفی می‌کند تا مناطق نسبت به تخلیه فضاها اقدام کنند.

مقاوم سازی مدارس تخریبی
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش با بیان این مطلب که تمامی مناطق استان به لحاظ تغییر ساختار آموزشی با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند و از طرفی فضاهای جایگزین به لحاظ محدودیت منابع طوری که باید نیاز آموزش و پرورش را تأمین نمی‌کند، ادامه می‌دهد: در نتیجه هر سال به عمر فضاهای تخریبی افزوده و باعث شده که فضاهای تخریبی که نیاز به مقاوم‌سازی دارند، به همین شکل باقی بمانند.
وی با اشاره به این‌که اعتبارات ساخت و ساز فضاهای آموزشی از 3 محل: خیران و مشارکتی، پروژه‌های احداثی از محل اعتبارات ملی و پروژه‌های احداثی از محل درآمدهای استانی تامین می‌شود، می‌گوید: در حال حاضر از محل اعتبارات خیران و مشارکتی 5 باب، از محل پروژه‌های ملی 25 باب و از محل درآمدهای استانی نیز 22 آموزشگاه در حال ساخت است.

تعمیرات در قالب طرح هجرت
عبادی با بیان این مطلب که برخی از آموزشگاه‌ها تنها نیازمند تعمیرات هستند توضیح ‌می‌دهد: طرح هجرت که هر سال با کمک دانش آموزان اجرا می‌شود یکی از کانال‌هایی است که از طریق آن مدارس نونوار می‌شوند و در این راستا هزینه مواد اولیه مورد نیاز برای تعمیرات و حق الزحمه استاد کار توسط آموزش و پرورش و هزینه دستمزد دانش آموزان نیز از طریق سپاه تامین می‌شود.
در حال حاضر 221 عرصه برای تعمیرات سال 95 در نظر گرفته شده است که بخشی از این تعمیرات به صورت امانی انجام می‌شود. از این طریق اداره نوسازی هزینه کافی برای تعمیرات را در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌دهد و از این طریق دومین روش تعمیر مدارس به صورت امانی و توسط آموزش و پرورش انجام می‌گیرد.
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش سومین راه تعمیر مدارس را روش « پیمانکاری» می‌داند و می‌افزاید: در روش سوم، مدارس مورد تعمیر از طریق اداره نوسازی در اختیار پیمکانکار قرار می‌گیرد. رقم ریالی اعتبارات تخصیصی تعمیراتی نیز خیلی قابل استناد نیست و باید تخصیص مشخص شود، به محض تخصیص اداره نوسازی تعمیرات لازم را انجام می‌دهد. معمولا تجربه نشان داده که تخصیص صددرصدی نبوده و همواره به صورت 50 یا 60 درصدی است.

    تخصیص 110 درصدی بودجه
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان با اشاره به نیز به بودجه آموزش و پرورش می‌گوید: بودجه آموزش و پرورش شامل 2 نوع بودجه‌ جاری و تملک دارایی است که بودجه‌های جاری برای حقوق پرسنل و سایر هزینه‌هاست. در این خصوص نیز باید بگویم که تخصیص‌ها شناور است. برای مثال در سال 94 با تخصیص 110 درصدی در بودجه جاری مواجه بودیم یعنی 10 درصد اضافه‌تر از آن چیزی باشد که قرار بود. اما بودجه تملک‌ها از محل مدیریت برنامه‌ریزی و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان که زیر نظر استانداری است توزیع می‌شود، ما نیز در آموزش و پرورش در خصوص تخصیص بودجه از تملک دارایی با مشکل مواجه هستیم، چرا که نیازهای آموزش و پرورش زیاد بوده و این منابع اندک پاسخگوی نیازها نیست که در این راستا نیازمند مشارکت مردم و خیران هستیم.


کلید واژه ها: استان زنجان - شوراهای شهر - شهر الکترونیک - زنجان -




یکشنبه 27 تیر 1395 - 10:48:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن