تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819131722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قلب تجارت کشور به دست فارس و اصفهان می افتد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: قلب تجارت کشور به دست فارس و اصفهان می افتد استان‌ها > فارس - «خبرجنوب» نوشت: اتاق های بازرگانی شیراز و اصفهان تفاهم نامه همکاری منعقد کردند؛ تفاهم نامه ای که تبادل توریست ها و هیات های تجاری بین این دو شهر از جمله محورهای آن است.

خسرو فروغان، رئيس كميسيون تجارت و بازرگاني اتاق بازرگاني شيراز با اعلام اين خبر گفت: اواخر هفته گذشته تفاهم نامه اي بين روساي كميسيون تجارت و بازرگاني اتاق هاي بازرگاني شيراز و اصفهان منعقد گرديد كه اميدوارم اين تفاهم نامه منجر به رونق اقتصادي در فارس با استفاده از تجربيات موفق استان اصفهان شود.
وي ايجاد كارگروه مشترك جهت مبارزه با قاچاق كالا و سياه چاله هاي واردات را از ديگر محورهاي اين تفاهم نامه برشمرد و افزود: فارس و اصفهان دبيرخانه مشترك قلب ايران را به منظور توسعه همكاري هاي في مابين ايجاد خواهند كرد و اين مهم در راستاي قرارگرفتن اين دو استان در شاهراه تجاري كشور از شمال به جنوب اتفاق خواهد افتاد.
وي با تاكيد بر اينكه راه اندازي خط ريلي اصفهان به اهواز، استان فارس را به انزوا خواهد كشاند، گفت: اين تفاهم نامه از بروز چنين معضلي جلوگيري خواهد كرد و جلوي خروج بازارهاي جنوبي كشور از دست فارس با راه اندازي اين خط ريلي را خواهد گرفت.
فروغان بيان داشت: محروميت فارس از خطوط ريلي كامل و نداشتن آزادراه و در كنار آن برخورداري استان همسايه از خطوط ريلي متعدد و آزادراه باعث شده تا فارس نتواند از پتانسيل تجاري و اقتصادي چنداني برخوردار شود. اين در حالي است كه راه اندازي خط ريلي اصفهان به اهواز، فارس را در انزواي بيشتري فرو خواهد برد.
عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني شيراز، همكاري مشترك در توسعه شركتهاي مديريت صادرات، تجارت الكترونيكي و توسعه كسب و كار، همكاري، هم انديشي و همافزايي جهت بهبود مستمر محيط كسب و كار، شناسايي مزيتهاي موجود در فارس و اصفهان جهت بهره مندي مشترك آنها، اخذ مواضع همسان در قبال موضوعات، ايجاد
كنسرسيومهاي مشترك در صنايع همسان در دو استان، تبادل اطلاعات و تشريك مساعي در جهت توسعه و تقويت دو طرف، ايجاد ميزهاي مشترك جهت ورود به بازارهاي بين المللي و توسعه بازارهاي موجود، تشكيل تيمهاي مشترك در ارتباط با موضوعات مورد علاقه طرفين و استفاده از ظرفيتهاي آموزشي- پژوهشي طرفين در نهايت را از ديگر محورهاي اين تفاهم نامه 11 بندي دانست.
فروغان در پايان گفت: در اين تفاهم نامه بر تعهد دو طرف در جهت بهبود كسب و كار در دو استان تاكيد شده و مسئوليت اين مهم را برعهده گرفته اند.    

کلید واژه ها: استان فارس -




یکشنبه 27 تیر 1395 - 06:24:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن