تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820646080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو شورای نگهبان: وکلا با حسن نیت به راهنمایی مردم بپردازند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: عضو شورای نگهبان: وکلا با حسن نیت به راهنمایی مردم بپردازند
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: اگر بخواهیم در وکالت خداوند از ما راضی باشد باید با خیرخواهی و حسن نیت مردم را راهنمایی کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی روز جمعه در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان یزد افزود: هنگام مراجعه حقوقی مردم به وکلا، منافاتی ندارد که هزینه کار را بگیرند اما از همان ابتدا و در بررسی پرونده متقاضی اگر دیدند حق با اونیست باید مراجعه کننده را متوجه این نکته کنند که حق با او نیست.
وی ادامه داد: در پرونده هایی که حق با موکل نیست، اگر وکلا در تغییر رای دادگاه موفق شوند به فرموده پیامبر اکرم صلی الله علیه واله مانند آن است که قطعه ای از آتش جهنم را گرفته باشند.
آیت الله مدرسی افزود: قضات مومن و معتقدی در دادگستری های جمهوری اسلامی حضور دارند ولی دادگاه علم غیب ندارد و بر اساس اسناد و معیارها حکم می کند و اگر شخصی خودش می داند که این مساله حق او نیست ولو آنکه در دادگاه هم پیروز شود همچون قطعه ای از جهنم است که در زندگی او وارد شده است.
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: وکلا موضوع سازش را فراموش نکنند و تا امکان دارد کارها را با سازش و صلح حل و فصل کنند و در نهایت اگر امکان پذیر نبود در پیگیری پرونده همواره خدا را مد نظر داشته و از جاده عدالت خارج نشوند.
وی اظهار داشت: اهمیت قوه قضاییه در کشور ما همچون دیگر نقاط جهان امری واجب است و همواره باید پیشگیری از وقوع جرم در برنامه ها گنجانده شود، تا جرمی اتفاق نیفتد و اگر اتفاق افتاد تمهیداتی اندیشیده شود تا بعد از آن چنین جرمی اتفاق نیفتد.
آیت الله مدرسی افزود: مردم گاهی از حقوق خود آگاه نیستند و باید مطلع شوند و مهم تر از همه اینکه افرادی که در جامعه مظلوم واقع شده اند باید بتوانند به حق خودشان برسند و هیچ جامعه ای پاک و منزه نیست مگر آنکه مظلوم و معصوم به راحتی به حق خود برسد و باید در جامعه اسلامی افراد بتوانند به راحتی درخواست خود را مطرح کرده و طبق ضوابط به حق خودشان برسند و یکی از واحدهایی که در این مساله نقش پررنگی دارد وکلای دادگستری هستند و همان اهدافی که در اسلام و قانون اساسی برای دادگستری تعیین شده برای وکلا هم آمده است.
وی افزود: گاهی قاضی یا وکیل اگر خواسته باشد به حق عمل کند، هزینه هایی برایش دارد ، لذا به بهانه هایی پرونده را از سر خود باز می کند، پس در این صورت قیام به حق که خداوند فرموده چی می شود و مقوله عدالت و حکم به حق بارها در قرآن کریم و روایات مورد تاکید قرار گرفته و خداوند نه تنها از ما خواسته ظلم نکنیم بلکه خواسته تا عدل را به پا داریم.
کانون وکلای دادگستری استان یزد یکهزار و400 عضو رسمی دارد.




۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن