تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801626482




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چالش‌های پیش‌روی صنعت سنگ لرستان رفع شوند / لزوم پرداخت تسهیلات


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: چالش‌های پیش‌روی صنعت سنگ لرستان رفع شوند / لزوم پرداخت تسهیلات
استاندار لرستان با تأکید بر لزوم رفع چالش‌های پیش‌روی صنعت سنگ این استان گفت: در صورت پرداخت تسهیلات ظرفیت این واحدها از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد ارتقا می‌یابد.
به گزارش نامه‌نیوز، هوشنگ بازوند شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در شهرستان دورود برگزار شد با اشاره به اینکه بنا بود تا اواخر تیرماه امسال ۵۳ طرح اقتصاد مقاومتی استان به بهره‌برداری برسد، اظهار داشت: از این تعداد تاکنون ۴۷ طرح نهایی شده که این میزان رضایت‌بخش بوده و مابقی طرح‌ها طی چند روز اخیر تکمیل خواهند شد.

اجرای ۸۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در شهرستان دورود

وی سهم دورود از پروژه های اقتصاد مقاومتی استان را ۸۰ پروژه دانست و افزود: از این تعداد ۴۰ پروژه این شهرستان استانی است و امروز حدود ۴۰ پروژه اقتصاد مقاومتی شهرستان دورود در این جلسه مطرح شد.

استاندار لرستان بیان داشت: از ۲۵۰ پروژه گازرسانی به روستاهای استان حدود ۲۰ پروژه مربوط به شهرستان دورود است.

بازوند گفت: از مدیران شهرستان دورود درخواست می شود ۸۰ پروژه اقتصاد مقاومتی این شهرستان را بصورت ویژه در دستورکار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز دو صورت جلسه تهیه شد، عنوان کرد: یکی از این صورت جلسات مربوط به اقتصاد مقاومتی بوده که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مسئول پیگیری آن است.

لزوم ایجاد کمیته‌ای مستقل برای حوزه سنگبری‌های لرستان

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه معاون عمرانی استاندای لرستان باید روستاهای دورود را که جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر داشته و نزدیک شهر هستند تعیین تکلیف کنند، بیان داشت: اگر این روستاها تعیین تکلیف نشوند ۳۰ سال دیگر جزء حاشیه شهر محسوب شده و باعث ایجاد حاشیه نشینی می شوند لذا باید برنامه ریزی برای آن ها انجام شده و اگر می خواهند به شهر منفصل یا مستقل تبدیل شوند این پیگیری ها انجام شود.

بازوند با بیان اینکه عدم تصمیم گیری درست در خصوص روستاهای پرجمعیت باعث صرف هزینه های زیاد در سال های آینده برای آن ها خواهد شد، افزود: شاید اگر زودتر از این به روستای «ناصرالدین» شهرستان دورود رسیدگی می شد  امروز این وضعیت بد را نداشت لذا باید کمیته ای متشکل از معاون عمرانی استانداری، فرماندار دورود، دهیاری های این شهرستان و ... برنامه ای برای این روستاها تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه در ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان هنوز تصمیمی برای واحدهای سنگبری موجود در استان گرفته نشده است، بیان داشت: رئیس کانون سنگ ایران دو روز پیش پکیجی برای من فرستاده است که باید کمیته ای مستقل برای حوزه سنگبری های استان تشکیل شود تا این حوزه نقش خود را در اقتصاد مقاومتی استان ایفا کنند.

لزوم ایجاد اشتغال در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت

استاندار لرستان بر لزوم پرداخت تسهیلات به واحدهای سنگبری استان برای خروج از وضعیت نامناسب آن ها تاکید کرد و گفت: مدیران بانک های استان پای کار آمده اند و لذا از فرصتی که بواسطه پایلوت قرار گرفتن استان در بحث اقتصاد مقاومتی ایجاد شده باید در حوزه سنگبری ها هم استفاده شود تا چالش پیش روی این صنعت برطرف شوند.

بازوند یادآور شد: در صورت تخصیص تسهیلات به واحدهای سنگبری استان میزان ظرفیت آن ها از ۲۰ درصد به بیش از ۶۰ درصد خواهد رسید.

وی به تهیه سندی برای ایجاد اشتغال در روستاهای استان که دو هفته پیش در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور تصویب شد اشاره کرد و گفت: در جلسه بعدی شورای اداری استان بصورت مفصل به جزئیات این طرح پرداخته خواهد شد.

استاندار لرستان اضافه کرد: با نهاد ریاست جمهوری توافق کرده ایم که بتوانیم ۱۵ درصد تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد را به کسانیکه تمایل دارند در روستاها سرمایه گذاری کنند یارانه پرداخت کنیم که در این راستا استانداری لرستان پنج درصد، بانک سینا پنج درصد و نهاد ریاست جمهوری پنج درصد یارانه را به این افراد پرداخت می کنند.

بازوند بر لزوم ایجاد اشتغال در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان تاکید کرد و افزود: ما با این اقدام اشتغال زایی را با کمتر از وام قرض الحسنه ایجاد می کنیم لذا فرمانداران شهرستان ها باید از این فرصت پیش آمده استفاده کرده و سهم اشتغال در روستاها را در شهرستان خود افزایش دهند.


منبع: مهر


۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن