تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798457169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سه هکتار از مراتع طالقان در آتش سوخت


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: سه هکتار از مراتع طالقان در آتش سوخت
از آنجایی که با گرم‌تر شدن هوا احتمال آتش سوزی در مراتع البرز بیشتر می شود مدیر کل منابع طبیعی استان از برنامه ریزی و استفاده از ناوگان هوایی اطفای حریق برای مراتع خبر داد.
به گزارش نامه نیوز ، طبق اظهار نظر متولیان امر هر ساله بیش از ۱۵ هزار هکتار از منابع طبیعی کشور طعمه حریق می شود، بسیاری از آتش‌سوزی‌ها نیز در مناطق صعب‌العبور  انجام می شود که برای مقابله با آن نیازمند واکنش سریع هستیم، رئیس سازمان جنگل‌ها به تازگی در گفتگو با رسانه اعلام کرده است به طور میانگین سالانه ۳۲۰ میلیارد تومان خسارت مستقیم زیست‌محیطی ناشی از آتش‌سوزی در کشور صورت می‌گیرد و حداقل ۳۲ بالگرد اطفای حریق نیاز داریم.

از آنجاییکه استان البرز مناطق صعب العبور زیادی دارد و نیازمند تجهیزات تخصصی است تا در صورت لزوم از وارد شدن خسارات به منابع طبیعی جلوگیری کند با حامد فرضی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در این خصوص گفتگویی ترتیب داده ایم که در ادامه می خوانید.

فرضی با اشاره به اینکه به سبب برخی اقدامات شاخص انجام شده نظیر ممانعت از ورود دام غیر مجاز همچنین بارش خوب نزولات جوی مراتع البرز از لحاظ پوشش گیاهی در شرایط مساعدی بسر می برد، اظهار کرد: این دو عامل سبب شده وضعیت پوشش گیاهی مراتع مطلوب باشد.

نحوه صحیح اطفای حریق در دستور کار دهیاران

وی با بیان اینکه در ماه های مرداد و شهریور به سبب افزایش دمای هوا آتش سوزی های متعددی در مراتع به وقوع می پیوندد، افزود: خشک شدن علوفه در مراتع زمینه آتش سوزی در این دو ماه را بیش از دیگر ایام سال فراهم می کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز خاطرنشان کرد: در این ایام به خصوص سال، ورود گردشگران به مراتع و مناطق طبیعی استان افزایش پیدا کرده که این عامل در کنار عدم رعایت نکات ایمنی منجر به بروز مشکلات عدیده ای می شود.

وی تصریح کرد: روشن کردن آتش در مراتع و محیط زیست توسط برخی از گردشگران به سبب برخی بی مبالاتی های انجام شده، آتش سوزی مراتع را به همراه دارد از این رو امید است گردشگران نسبت به رعایت همه موارد حائز اهمیت در برخورد صحیح با طبیعت دقت نظر بیشتری داشته باشند.

فرضی با اشاره به اینکه وزش بادهای گرم فصلی از سمت دره به قله کوه و بالعکس یکی دیگر از عوامل تشدید آتش سوزی در مراتع محسوب می شود، گفت: جلسات متعددی با دهیاران و سازمان های مردم نهاد برای ارائه حل مناسب برای رفع مشکلات مذکور و نحوه صحیح اطفای حریق در مواقع ضروری برگزار شده است.

سه هکتار از مراتع طالقان در آتش سوخت

وی بیان کرد: تمهیدات لازم برای اطفای حریق مراتع و مناطق صعب العبور نظیر بهره مندی از نیروی انسانی ماهر و استفاده تجهیزات تخصصی مانند بالگرد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با تاکید بر اینکه در ایام تعطیلات عید سعید فطر در ۳ و یا ۴ منطقه استان نظیر شهرستان طالقان آتش سوزی در مراتع به وقوع پیوست، گفت: این آتش سوزی ۲ الی ۳ هکتار از مجموع مراتع استان را تحت شعاع خود قرار داد.

وی با اشاره به اینکه اغلب این آتش سوزی ها از باغات مردم به مراتع رسیده بود، خاطرنشان کرد: باید نسبت به برخورد با طبیعت با دقت نظر بهتری عمل کرد.

فرضی یادآور شد: شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و دولت سبب شده که نتوانیم انتظار بالای اعتباری از استان و دولت داشته باشیم اما خوشبختانه تا کنون اعتباری خوبی در این بخش در اختیار ما قرار گرفته است.

مهار آتش سوزی علفزارهای کرج در چهار ساعت

 پیرو آتش سوزی های اخیر در مراتع استان البرز، سید جواد موسوی مدیر روابط عمومی آتشنشانی کرج ضمن بیان این مطلب که بیستم تیرماه جاری یک مورد حریق علفزار، واقع در سه راه رجایی شهر به وقوع پیوست، افزود: با اعزام نیروها و خودروهای عملیاتی از نزدیکترین ایستگاه های سازمان به محل حادثه مشاهده شد محوطه ای به مساحت حدودی ۴ هکتار از علفزار طعمه حریق شده است.

وی با اشاره به اینکه وزش باد شرایط را برای اطفا با مشکل رو به رو کرده بود، بیان کرد: با درخواست نیروی کمکی خودروی تریلی ۳۰ لیتری آب به محل اعزام شد.

مدیر روابط عمومی آتش نشانی کرج در پایان گفت: در مجموع با استعداد ۱۳ نیروی عملیاتی و ۴ دستگاه خودری عملیاتی سنگین از ۴ ایستگاه سازمان موفق شدند در مدت زمان ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه حریق مذکور تحت کنترل و اطفا شد.



منبع: مهر

مطالب مرتبط
آتش مراتع نهاوند را به خاکستر تبدیل کرد
5 هکتار از مراتع دره شهر ایلام در آتش سوخت



۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن