تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819403638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا خبر داد برگزاری دومین همایش نگار اردیبهشت شرق مازندران در نکا


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا خبر دادبرگزاری دومین همایش نگار اردیبهشت شرق مازندران در نکا
خبرگزاری فارس: برگزاری دومین همایش نگار اردیبهشت شرق مازندران در نکا
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا از برگزاری دومین همایش نگار اردیبهشت با محوریت شرق استان مازندران در نکا خبر داد و گفت: این همایش بزرگ، به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی در نکا برگزار می‌شود.

مهدی روحی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نکا، اظهار کرد: همایش نگار اردیبهشت در نکا با هدف ارائه و به نمایش گذاشتن آثار خوشنویسی هنرمندان شرق مازندران و شناساندن آثار این هنرمندان به اساتید و آحاد جامعه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هنر خوشنویسی، پایه هنر ایرانی است که در قرآن، بناها، معماری‌ها و زندگی ما جریان دارد، افزود: در همه آثار هنری، ردپایی از خوشنویسی و نگارگری دیده می‌شود که این مسأله باید به جامعه تعمیم داده شود و آحاد جامعه و به ویژه مسوؤلان، به این سمت روی آورده و از هنر ارزشی ، اسلامی و ایرانی حمایت کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا همچنین گفت: مشارکت هنرمندان در مسائل مختلف شهری و استفاده از توان آنان برای زیباسازی شهر از مسائل مهمی است که باید مورد توجه مسوؤلان شهری قرار بگیرد و در این راستا با حمایت از هنر و هنرمندان، برای رشد و تعالی هنر گام برداریم.

این مسوؤل ادامه داد: همایش نگار اردیبهشت با محوریت شرق استان مازندران، سال گذشته توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر برگزار شد و امسال نیز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا میزبان هنرمندان و اساتید صاحب نام در این همایش است تا با استفاده از تجربه‌های مختلف اساتید، برای رشد و توسعه هنر خوشنویسی و نگارگری اقدام شود.

روحی افزود: دومین همایش نگار اردیبهشت با حضور خوشنویسان، شاعران و هنرمندان شرق استان مازندران و همچنین اساتیدی همچون اسرافیل شیرچی ( مدرس انجمن خوشنویسان ایران)، سهیل محمودی (شاعر، نویسنده و مجری)، و رسول مرادی، همایون حاج محمد حسینی و غلام‌رضا رضایی همزمان با افتتاح نمایشگاه آثار خوشنویسان شرق مازندران، عصر پنج‌شنبه ٣٠ اردیبهشت، در مجتمع فرهنگی هنری امیرالمومنین(ع) شهرستان نکا برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در حاشیه برگزاری این همایش، آثار خوشنویسی هنرمندان شرق مازندران در نمایشگاهی در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و همچنین تجلیل از جوانان و هنرمندان نمونه و توانمند در زمینه شعر و هنرخوشنویسی نیز در دستور کار دست‌اندرکاران این همایش است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این مراسم اساتید فن به ایراد سخن و انتقال تجربیات هنری خود به هنرمندان و علاقمندان به هنر می‌پردازند، افزود: علاوه بر ایراد سخنرانی، تلفیقی از هنر آئینی و عرفانی به نمایش گذاشته می‌شود و همچنین از برنامه زنده موسیقی بومی با هنرنمایی استاد بزرگ خنیاگری مازندران، استاد محمدرضا اسحاقی استفاده می‌شود.

این مسوؤل در پایان با تاکید بر حمایت از هنر و هنرمندان توسط مسوؤلان شهرستانی گفت: هنرمند با خلق آثار هنری فاخر، نیازمند حمایت است و نباید مورد بی‌مهری مسوؤلان قرار گیرد و لذا انتظار داریم، از هنر و هنرمندان بومی برای خلق آثار فاخر هنری و ارزشی در شهرستان حمایت و بازار فروش برای آثارشان فراهم شود.

انتهای پیام/86002/خ30

95/02/28 :: 11:52





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن