تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815435071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در فارس هر ماه 8 میلیارد تومان مقرری بیکاری پرداخت می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: در فارس هر ماه 8 میلیارد تومان مقرری بیکاری پرداخت می شود استان‌ها > فارس - «خبرجنوب» نوشت: همزمان با آغاز هفته تأمین اجتماعی طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولین از تندیس شهیدان امام دوست و بدر از همکاران تأمین اجتماعی فارس رونمایی شد و مقام شامخ آنان با حضور خانواده هایشان ارج نهاده شد.

در ابتداي اين مراسم مدير كل تأمين اجتماعي فارس به معرفي گستره فعاليت هاي سازمان تأمين اجتماعي به عنوان يك نهاد عمومي غيردولتي پرداخت و خاطرنشان كرد كه تمامي اموال اين نهاد حقالناس است و تأمين اجتماعي سازماني بينالنسلي محسوب مي شود.
عبدالكريم نباتي از مهندس رجبي نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي كه در اين مراسم حضور داشت خواست مجلس از مصوبه هايي كه بار مالي آن ها در نظر گرفته نمي شود پرهيز كند زيرا تكرار اين امر موجب مي شود كه ميزان مطالبات تأمين اجتماعي از دولت هاي مختلف رو به افزايش بگذارد. ضمناً ميزان مطالبات تأمين اجتماعي در بودجه سالانه پيش بيني شود و پرداخت به گونه اي صورت گيرد كه بدهي دولت مستهلك شود.
وي از پوشش بيمه اي 50 درصد مردم كشور كه از خدمات تأمين اجتماعي بهره مند هستند خبر داد و تصريح كرد: تأمين اجتماعي بزرگ ترين سازمان بيمه اي كشور است كه در حوزه هاي اجتماعي، درمان و اقتصادي فعاليت مي نمايد.
نباتي اعلام كرد: در استان فارس، قريب 2 ميليون و 80 هزار نفر برابر با 46 درصد جمعيت اين خطه را تحت پوشش خود داريم كه 714 هزار نفر بيمه شده اصلي و 123 هزار نفر آن ها مستمري بگير مي باشند و ماهيانه مبلغ 52 ميليون تومان صرف پرداخت به مستمري بگيران مي شود.
مدير كل تأمين اجتماعي ميزان مطالبات اين اداره كل در فارس در بخش هاي دولتي و خصوصي و اصناف و از محل پروژه هاي عمراني را كه چند سالي است به دلايل مختلف پرداخت نشده بالغ بر 440 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: بيست ميليارد تومان از اين مبلغ مربوط به بخش دولتي، 70 ميليارد آن در ارتباط با بخش عمراني و 350 ميليارد تومان نيز مربوط به بخش هاي خصوصي و اصناف است.
وي با اشاره به بيمه قاليبافان با آورده 7 درصد از سوي بيمه شده و اين كه در مورد 20 درصد باقي مانده دولت به پرداخت آن متعهد شده بود، گفت: اين مبلغ از سوي دولت به سازمان پرداخت نشده است. اين در حالي است كه شمار قاليبافان در فارس 31 هزار و 700 نفر است. گفتني است معافيت هاي منظور شده در مورد قاليبافان از مواردي است كه مجلس در ادوار گذشته مصوباتي را در اين زمينه ها مصوب مي نمود و براي سازمان بار مالي در بر داشته است.
وي تعداد مقرري بگيران بيمه بيكاري را در استان فارس 8773 نفر اعلام كرد و گفت: اين افراد ماهيانه از تأمين اجتماعي نزديك به 8 ميليارد تومان مقرري دريافت مي كنند، البته خوشبختانه نسبت به اسفند ماه 94 در اين مورد با 3 درصد كاهش رو به رو شديم.
وي همچنين از هزينه هاي كوتاه مدت تأمين اجتماعي فارس در حد 6 ميليارد تومان خبر داد و در ادامه در رابطه با طرح بخشودگي جرايم اظهار داشت: در چند سال گذشته تعدادي از كارفرمايان به علل مختلف از جمله حوادث طبيعي و همچنين تحريم هاي ظالمانه و نوسانات ارزي دستخوش ضرر و زيان شدند و با ركود و كمبود نقدينگي رو به رو گرديدند.
سازمان تأمين اجتماعي در راستاي عمل به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اقتصاد مقاومتي- اقدام و عمل و نظر به صدور و بخشنامه دولت تدبير و اميد مقرر نمود كه اين افراد از بخشودگي جرايم استفاده نمايند كه البته اين يك فرصت طلايي است كه اميدواريم كارفرمايان عزيزي كه با مشكلات عنوان شده رو به رو شده اند از آن استفاده كنند و حق بيمه مربوطه را پرداخت و از معافيت جرايم برخوردار شوند. وي در بخش بعدي سخنانش به پرداخت ليست حق بيمه از سوي كارفرمايان به صورت غير حضوري اشاره كرد و گفت: هم اينك 95 درصد كارفرمايان مزبور بر خلاف گذشته كه به صورت حضوري ناگزير به پرداخت حق بيمه ها بودند اينك به صورت غيرحضوري به اين كار مبادرت مي ورزند. ضمناً تمامي پرونده هاي فني بيمه شدگان كه فضاي گسترده اي را در بر مي گيرد به صورت الكترونيكي در خواهيم آورد و اين مهم به زودي تحقق خواهد پذيرفت. همچنين در گذشته نظر به اين كه پرداخت مستمري ها در استان انجام مي گرديد، ترتيبي اتخاذ شده تا اين پرداخت ها به صورت متمركز از تهران پرداخت شود. وي در پايان از افتتاح شعبه اقماري شهرك گلستان در هفته تأمين اجتماعي خبر داد.
گزارش خبرنگار ما حاكيست در ادامه اين گردهمايي كه رؤساي شعب تأمين اجتماعي فارس، معاون بنياد شهيد استان و فرمانده حوزه مقاومت امام حسين (ع) نيز حضور داشتند، رجبي نماينده مردم شيراز و خادم نماينده مردم سپيدان در مجلس شوراي اسلامي نيز به سخنراني پرداختند.
مهندس رجبي در سخنان خود با بزرگداشت مقام بلند جانباختگان جنگ تحميلي به ويژه شهداي تأمين اجتماعي فارس گفت: كساني كه در دهه 60 دوران جواني را سپري مي كردند و در دهه 70 دستخوش پيچ و خم هايي شدند خواسته يا ناخواسته ارتباط بين اين نسل به نسل هاي بعدي به خوبي تعريف نشد؛ يعني با توجه به فاصله ايجاد شده بين دو نسل جامعه ما نتوانست پيام خوب و روشني از جنگ را به نسل هاي بعد از خود منتقل نمايد و همين است كه امروز در بسياري از فضاها تلاش هايمان آنچنان كه بايد جواب نمي دهد.
وي افزود: ما اگر پيام شهدا را بتوانيم به نسل جوان خود انتقال دهيم كار بزرگي را صورت داده ايم.
رجبي تأكيد كرد؛ ما نسلي متعلق به گذشتهايم و شايد به همين دليل پيوسته در حال نق زدن هستيم كه نسل جوان ما چه مي كنند؟ بايد يادمان باشد كه ما پس از جنگ به ساختن كشور پرداختيم. هم اينك اين جواناني كه در دامن جمهوري اسلامي قرار گرفته اند اطمينان داشته باشند كه از جوانان ديروز بهترند و بايد قبول كرد كه در هر حادثه احتمالي از جوانان دهه 50 ريشه دارترند.
نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنانش پيرامون نقش مهم تأمين اجتماعي در جامعه توضيحاتي داد و تصريح كرد: متأسفانه برخي دولت ها تأمين اجتماعي را حياط خلوت خود قلمداد نموده اند و همين امر باعث شده كه تأمين اجتماعي ناگزير در مواردي از ظرفيت هاي مالي خود در حوزههايي كه آمادگي ورود به آن ها را ندارد استفاده كند، ولي بايد پذيرفت كه تأمين اجتماعي بايد در موقعيتي قرار گيرد كه بين ورودي ها و خروجي هايش تعادل ايجاد شود.
وي افزود: جامعه و مجلس ما بايد نگاه جدي تر و بنيادي تري به بحث سازماني كه متكفل كار تأمين اجتماعي است بنمايد. در برخي موارد نگاه هايي كه احتمالاً احساسي است باعث مي شود در مجلس مصوباتي را ارايه نماييم كه جوانب و ابعاد آن ديده نشده و پس از ورود ديگر نمي توان متوقف شد يا عقبگرد كرد و يا به جلو حركت نمود، چون اين توقع براي جامعه به وجود آمده كه نمي توان آن ها را برآورده نمود.از طرفي بايد پذيرفت كه دولت با بدهيهاي جدي رو به روست و اين واقعيت تلخي است كه بايد جدي به آن نگريست. با وجود اين بدهيها پرداخت آنها شايد به 20 سال زمان نياز دارد. در اين ميان بايد براي گذراندن وضعيت به تشويق سرمايه داران اعم از داخلي و خارجي براي سرمايه گذاري پرداخت. در رابطه با اين مهم سازمان تأمين اجتماعي ميتواند مؤثر واقع شود زيرا داراي منابعي است كه اگر اين منابع مورد تعدي واقع نشود مي تواند راهگشا باشد و در عرصه هاي مختلف به كار انداخته شود و موجب تعالي جامعه گردد.

کلید واژه ها: استان فارس -




یکشنبه 20 تیر 1395 - 08:50:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن