تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805023522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترین قضاوت‌های فوتبال در یورو انجام شد


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: بهترین قضاوت‌های فوتبال در یورو انجام شد
کارشناس داوری فوتبال ایران می گوید بهترین قضاوت های مسابقات تورنمنت های فوتبالی در یورو 2016 به وقوع پیوست.

به گزارش "ورزش سه"، علی خسروی در رابطه با داوری های یورو 2016 اظهارنظرهای جالبی دارد، وی داوری در این رقابت ها را در تورنمنت های مختلف فوتبالی دنیا بی نظیر می داند.
بهترین قضاوت ها انجام شد
بنده از 9 سالگی مسابقات فوتبالی را دنبال می کنم و از 20 سالگی داور شدم اما باید بگویم برای اولین بار است که می بینم داوری های یک تورنمنت اینقدر خوب است، قضاوت های یورو 2016 کمترین تاثیرگذاری را در نتایج داشته است، داورها به خوبی توانستند از عهده قضاوت بازی ها بربیایند و کمترین مشکل در این باره پیش آمد.
در داوری یورو به دنبال دونده نبودند
کمیته داوران یوفا نشان بر خلاف کمیته داوران فیفا به دنبال تبدیل داوران به یک موجود فضایی و یا یک سوارکار و دونده نیست، آنها یک داوری می خواهند که بهترین قضاوت را با توجه به تمامی شرایط بازی داشته باشد، رفتار خوبی که داوران در این رقابت ها داشتند و استفاده آنها از زبان بدن باعث تحسین همگان شد.
داوران از زبان بدن استفاده می کردند
شاید به همین دلیل بود که در برخی دیدارها گل مشکوکی به ثمر می رسید اعتراض عجیب و غریبی از بازیکنی نمی دیدیم. وقتی انگلیس گل مشکوکی از روسیه دریافت کرد جو هارت جرات نکرد به داور اعتراض کند و یا پس از گل دوم فرانسه به آلمان، نویر به سمت داور رفت و به او گفت خطایی انجام نشده؟ که داور او را قانع کرد، درست است لب خوانی بلد نیستم اما زبان بدن را به خوبی می فهمم و این موضوع کاملا پیدا بود.
سیستم رادیویی کارآمد بود
استفاده از سیستم رادیویی هم در این رقابت ها کاملا مشهود بود و تاثیر آن را در قضاوت درست داوران دیدیم، پس از خطای هند شواینی در بازی برابر فرانسه دیدیم که ریتزولی بعد از چند ثانیه در سوت خود دمید و کاملا پیدا بود به دلیل هماهنگی با کمک خود چند ثانیه ای صبر کرد.
کلاس رئیس کمیته داوران آسیا پایین آمده
بهرحال رئیس کمیته داوران اروپا یعنی پیرلوئیجی کولینا، آدم شناخته شده است، او کمبود سفرهای خارجی و نظارت بر دیدارها را ندارد بنابراین مشخص است که به پیشرفت داوری در اروپاست، متاسفانه در آسیا و بعد از فاروق بوزو، ارزش و کلاس رئیس کمیته داوران پایین آمد، پس از آن روسا داوری در آسیا به دوندگی داوران مختلف و کامپیوترها پرداختند همین موضوع باعث عقب ماندن داوری در این قاره شد.
شاید من با مسعود مرادی اختلاف نظر داشته باشم اما کیست که نگوید حق او بوده در جام جهانی سوت بزند؟ چرا نزد؟ او باید به جام جهانی می رفت و حق طبیعی او بود اما به دلیل تست بدنی که مورد توجه آسیایی ها بود اما عملا می بینیم در داوری روز اروپا به فاکتورهای دیگر دقت بیشتری می کنند.
داوری یورو متاثر از کوپا آمریکا بود
خطاهایی است که در کلاس های فیفا می بینیم که به اشتباه می گویند باید اخطار داد اما در یورو دیدیم اینگونه نیست، البته این را هم باید بگویم که داوری ها در یورو، متاثر از کوپا آمریکا بود و همین موضوع باعث شده بود تا به اخطارهای مربوط به بازی ها از حدی بالاتر نرود، من در این رقابت ها خطایی را ندیدم که بابتش کارت قرمز مستقیم بدهند، البته اگر وجود داشته من ندیدم. بهرحال سه عامل کیفیت یک بازی را بالاتر می برد، گل بیشتر، اخطار کمتر و آوانتاژ بیشتر.  


تیم ها مشاور داوری داشتند
بازهم می گویم تمامی تیم های حاضر در یورو مشاور داوری داشتند، پیش از جلسات آنالیز آنها شرایط داوری ها را برای تیم ها تشریح می کردند. در گل دوم پرتغال به ولز ببینید، نانی خوب می دانست بازیکن دیگر در آفساید حضور دارد و به همین دلیل خودش را در بهترین زمان ممکن به توپ رساند و گل را به ثمر رساند، باور کنید امروزه بازیکنانی امثال نانی، رونالدو، بوفون، بیل و ... قوانین داوری را بیشتر از بقیه می دانند.
مساوات بین داوری ها بود
112 داور و کمک داور و داور چهارم و داور خط در این رقابت ها حضور داشتند، در 36 بازی اول هر داور در دو بازی سوت زد و می توانم بگویم پدیده این دوره از داوری ها دانیل اسکومینا از اسلونی بود که توانست در 4 بازی به قضاوت بپردازد. او یک داور 29 ساله و جوان است که فوتبال اروپا رو می کند و فکر می کنم یکی از بهترین قضاوت های او در بازی ولز و بلژیک اتفاق افتاد.
محاسبه وقت های تلف شده اشتباه داشت
البته داوری ها اشکالاتی هم داشت، نمی توان گفت هیچ مشکلی نبود و همه چیز فوق العاده بود، اما اشکالات داوری به گونه ای نبود که باعث شود نتایج تغییر کند و یا فاجعه ای به بار بیاید. مسائلی همچون محاسبه اشتباه اوقات اضافه و یا توپ گیری بیش از 6 ثانیه دروازه بان ها چند بار پیش آمد.
ذهنیت خوبی نداشتم اقرار می کنم پیش از این بازی ها ذهنیت خوبی راجع به داوری ها نداشتم اما اکنون جواب دیگری گرفتم، شاید ما تنها داوران بزرگی همچون کاسای، ریتزولی، گلاتنبرگ و ... می دیدیم اما می بینیم پدیده هایی همچون تورپین، کولون، کاراسکاف، اسکومینا و ... هم از این رقابت ها ظهور کردند.
پیش بینی ام صحیح از آب درآمد
شاید خودشیفتگی باشد اما باید بگویم که برای بازی های نیمه نهایی به بعد پیش بینی می کردم 6 داور حضور داشته باشند که 4 نفر از آنها حضور داشتند و خواهند داشت و از شناختم نسبت به شرایط موجود داوری در یورو احساس رضایت می کنم. علی رغم باور صدا و سیما کارشناسی مانند بنده 4 داور را توانستم به درستی حدس بزنم.
کارشناسان ما در حد داوری یورو نبودند؟
متاسفانه نمی دانم چقدر صحیح است اما شنیدم گویا تهیه کننده های عزیز در صدا و سیما گفتند کارشناسان ما در حد کارشناسی داوری یورو نیستند که اگر اینطور باید بگویم متاسفم، حیف که نکات آموزشی در این داوری ها عنوان نشد، مثال فنایی، نصیرزاده، مردای، رودنیل و ... می توانستند این نکات را برای مردم و داوران خودمان روشنگری کنند. امیدوارم در جلسه هفته بعد داوری این نکات عنوان شود.
پنالتی آلمان ها مشکوک داده شد
به عقیده من پنالتی شواینی کاملا درست بود و ریتزولی در تشخیص آن درست عمل کرد اما احساس می کنم عمدی درآن بوده است، چه دلیلی داشت در حالی که سه مدافع روبروی دروازه حضور دارند این بازیکن که پیش از این نیز نیمکت نشین بوده بیاید و آن هند کودکانه را مرتکب شود؟بهرصورت حس خوبی نسبت به آن حرکت شواینی ندارم.

14:40  1395/04/19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن