تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814614649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعهدات قدیمی دولت درکرمانشاه راکد است/ ضرورت تدارک یک سفر بی کلنگ


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ویژه سفر رئیس جمهور به کرمانشاه/ ۴؛
تعهدات قدیمی دولت درکرمانشاه راکد است/ ضرورت تدارک یک سفر بی کلنگ

رئیس جمهور


شناسهٔ خبر: 3707943 - شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
استانها > کرمانشاه

.jwplayer{ display: inline-block; } کرمانشاه- دولت با حداکثر توان تصویب هزار میلیارد تومان به کرمانشاهی سفر خواهد کرد که برای تکمیل پروژه هایش به حداقل ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: استان کرمانشاه طی چند سال اخیر به اذعان کارشناسان و البته داده‌های آماری مراکز رسمی کشور به‌شدت در شاخص‌های توسعه و پیشرفت رو به افول بوده است. این پسرفت در حوزه‌های صنعت، اشتغال، کشاورزی، گردشگری و ... طی سال گذشته بسیار محسوس است به‌گونه‌ای که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران این استان ازنظر نرخ بیکاری، شاخص‌های مربوط به معضلات اجتماعی، سرانه درآمد و ... نسبت به همه استان‌های کشور وضعیت نامساعدتری دارد. با همین نگاه در سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه در مهرماه سال ۹۰ اعتبارات ویژه‌ای بالغ‌بر ۸ هزار میلیارد تومان برای استان کرمانشاه در بخش‌های مختلف تخصیص داده شد. از این میزان تنها ۳۹ میلیارد تومان از محل اعتبارات دفتر رهبری مصوب شده و مابقی مربوط به اعتبارات ردیف سفر و اعتبارات ملی و استانی است. این در حالی است که اعتبارات مربوط به دفتر رهبری ۱۰۰ درصد تخصیص داده‌شده و این سهم تعهدات دولت از اعتبارات مصوب ۸ هزارمیلیاردی است که روی زمین‌مانده است. بر اساس بررسی‌های خبرنگار مهر تاکنون ۳ هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد از این اعتبارات پرداخت‌شده و چیزی حدود ۵ هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر رهبری که تعهد دولت است پرداخت‌نشده است و پروژه‌ها و طرح‌ها نیمه‌تمام مانده‌اند. در چنین شرایطی است که رئیس‌جمهور و هیئت همراه او در روزهای آینده به کرمانشاه خواهند آمد و طبق گفته‌های مسئولین اعتباراتی حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان را برای طرح‌ها و پروژه‌های کرمانشاه مصوب کرده و احتمالاً تخصیص خواهند داد. با توضیحات آمده در گزارش به نظر می‌رسد اولویت دولت باید عمل به تعهداتی باشد که در قبال طرح‌های نیمه‌تمام و مصوب سفر رهبری بر عهده دارد نه برنامه‌ها و اقدامات جدید... سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر مقام معظم رهبری اجرایی شده است در همین رابطه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه به خبرنگار مهر، گفت: از سال ۹۰ تا پایان سال ۹۴ حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه عملیاتی و اجرایی شده و مردم شریف استان از این پروژه‌ها و نتایج آن بهره‌مند شده‌اند. طهمورث الیاسی افزود: با توجه به اینکه بودجه سال ۹۵ در شرف ابلاغ است، پیگیری‌های لازم جهت اجرایی و عملیاتی کردن تعهدات دستگاه‌های استان در این زمینه انجام می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه، «مصوبات سفر رهبری و تخصیص اعتبار به آن‌ها از مطالبات استان در سفر دولت خواهد بود یا نه؟» گفت:در سفر دولت، تحقق مابقی مصوبات سفر مقام معظم رهبری از مطالبات مقامات ارشد استان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است و آن را از دولتمردان تدبیر و امید مطالبه خواهیم کرد. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه از تحقق کامل تعهدات دفتر مقام معظم رهبری نسبت به این مصوبات خبر داد و تصریح کرد: مابقی تعهدات باقی‌مانده مربوط به وزارتخانه‌های دولت و دستگاه‌های اجرایی است که متأسفانه به دلیل اینکه با محدودیت اعتبار مواجه هستند، محقق نشده است. وی خاطرنشان کرد: تمام مسئولین ارشد استان، قطعاً به دنبال تحقق این مصوبات هستند و پیگیری آن جزو اولویت‌های ما است. دولت تحقق مصوبات سفر رهبری را در اولویت خود قرار دهد نماینده مردم استان کرمانشاه و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اینکه اولویت تخصیص اعتبار در سفر هیئت دولت به استان کرمانشاه باید با چه بخشی باشد؟ گفت: مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه از اولویت‌های اول استان است و ما انتظار داریم اعتبارات دولت در وهله اول در راستای تحقق این مصوبات تخصیص یابد. شهاب نادری با اشاره به نشستی که اخیراً مسئولین و نمایندگان استان با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور داشتند، افزود: ما اعلام کردیم که به‌عنوان میزبان حرفی برای میزبانی نداریم اما انتظار ما این است که دولت، تحقق مصوبات سفر رهبری را در اولویت خود قرار دهد. وی یادآور شد: از ۸۰۰۰ میلیارد تومان اعتبارت سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه، آنچه در تعهد دفتر ایشان بود به‌صورت کامل محقق شده و تمام اعتبارات آن پرداخت‌شده و آنچه از این اعتبارات باقی‌مانده ، در تعهد دولت بوده و در این زمینه کاری نکرده است. نماینده مردم استان کرمانشاه بار دیگر به نشست با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به موارد فوق، مجمع نمایندگان استان در این نشست، یکدست و یک‌صدا خواستار تحقق مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سفر هیئت دولت به استان شدند و اجرای آن را خواسته اصلی همه نمایندگان استان اعلام کردند و در این جلسه هم به ما قول‌هایی داده شد. وی افزود: هم‌چنین در این نشست، همه نمایندگان استان دغدغه بیکاری جوانان و تکمیل پروژه‌های نیمه کاره را به‌عنوان دیگر اولویت‌های استان مطرح کردند.

تعریف پروژه های جدید در شرایط کنونی درست نیست نادری تأکید کرد: انتظار ما این است که دولت در وهله اول تحقق این مصوبات را در دستور قرار دهد و درست نیست که در چنین شرایطی و باوجوداین پروژه‌های نیمه‌کاره،  دولت پروژه‌های جدید دیگری را تعریف کند. وی افزود: پروژه جدید تعریف کردن در شرایطی که ما پروژه‌های نیمه‌کاره زیادی داریم که می‌تواند به اقتصاد استان و اشتغال جوانان آن کمک‌های زیادی کار اشتباهی است و تنها یک‌بار مالی برای دولت به همراه خواهد داشت. نماینده مردم استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همه نمایندگان استان معتقدند که دولت در شرایط مالی فعلی، بهتر است پروژه‌های جدید تعریف نکند و تحقق این پروژه‌ها می‌تواند در اولویت باشد. وی تکمیل راه‌آهن غرب کشور را از دیگر اولویت‌های استان برشمرد و گفت: در نشست با آقای نوبخت، استاندار کرمانشاه نیز از این پروژه  و سایر پروژه‌های نیمه‌کاره استان به‌خوبی دفاع کرد و حتی نگرانی خود را از تأخیر دولت  در سفر به استان اعلام کرد. نادری تصریح کرد: ما به‌عنوان نماینده مردم استان از کنار این قضایا به‌آسانی رد نمی‌شویم و به جد پیگیر مشکلاتی چون بیکاری جوانان و... در سفر هیئت دولت به استان خواهیم بود. وی یادآور شد: شرایط در استان کرمانشاه خیلی بدتر از استان‌های دیگر است و هیچ استانی تا این حد مشکل بیکاری ندارد و دغدغه همه نمایندگان استان رفع این معضل است. به جد دنبال تکمیل و تأمین اعتبارات مصوبات سفر رهبری به استان کرمانشاه هستیم معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، در این خصوص گفت: ما به جد به دنبال تکمیل و تأمین اعتبارات مصوبات سفر رهبری به استان کرمانشاه هستیم که تا آنجا که می‌توانیم اعتبارات آن زنده شده و تخصیص یابد. مجتبی نیک کردار افزود: بخشی از این اعتبارات مربوط به پروژه‌های بزرگی چون راه‌آهن کرمانشاه- خسروی است که درواقع خیلی تحقق پیدا نکرده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا سهمی از اعتبارات هیئت دولت در سفر به کرمانشاه به این پروژه‌ها تخصیص می‌یابد؟ گفت: تلاش ما این است که مصوبات سفر مقام معظم رهبری به‌صورت جداگانه پیگیری شود و اعتبارات در نظر گرفته‌شده در سفر دولت به پروژه‌هایی تخصیص می‌یابد که دارای کد، ردیف و اعتبار است و مشکل مهمی را از مردم حل می‌کند و دولت این اعتبار را می‌دهد که پروژه‌های فوق به اتمام رسیده و گشایشی برای مردم اتفاق بیفتد. معاون عمرانی استانداری کرمانشاه تأکید کرد و خاطرنشان کرد: ما همواره و به‌صورت مستمر پیگیر مصوبات سفر رهبری هستیم تا هر چه زودتر این مصوبات نیز محقق شود. وی هم‌چنین در خصوص پروژه‌های پیشنهادی استان به هیئت دولت در سفر به استان کرمانشاه نیز گفت: نما در استان حدود ۴ تا ۵۰۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد داریم که از این میزان ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد آن محقق می‌شود. نیک کردار افزود: ما جزئیات تمام پروژه‌ها را احصا کرده‌ایم و سعی خواهیم کرد، اولویت‌های اصلی را مشخص کنیم تا در صورت تخصیص اعتبارات بتوانیم آن‌ها را به سرانجام برسانیم. قول بهره برداری از پروژه راه آهن طی امسال داده شده است نماینده مردم کرمانشاه در مجلس نیز در این خصوص گفت: قرار نیست در سفر هیئت دولت به استان کرمانشاه، جز در موارد فوری، پروژه جدیدی تعریف شود و بودجه‌ای نیز برای پروژه‌های جدید داده شود. عبدالرضا مصری تصریح کرد: یکی دو پروژه فوری داریم که برخی از آن‌ها سه سال رویش کارشده، برخی از آن‌ها مصوبه است و برخی نیز طی دو سه سال است که همه مقدمات آن فراهم‌شده که البته آن‌ها نیز اعتباری نبوده و تسهیلات است که از منابع صندوق توسعه ملی و بانک‌ها تأمین اعتبار خواهد شد، بنابراین قرار نیست اصلاً پروژه جدیدی که در سفر هیئت دولت به آن اعتبارات تعلق گیرد تعریف شود. وی گفت: آن‌گونه که به ما گفته‌شده و در جریان قرار گرفتیم، در سفر دولت قرار نیست مصوبه پروژه‌های جدیدی داشته باشیم و قرار است تخصیص‌ها به‌صورت ۱۰۰ درصدی باشد و آنچه در همه جلسات وعده شده این است که راه‌آهن تهران- کرمانشاه امسال به بهره‌برداری برسد و طی نقل‌قول‌ها یا در هفته دولت یا ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود. نماینده مردم کرمانشاه افزود: قول نهایی‌ای که به ما داده‌شده این است که راه‌آهن تهران- کرمانشاه در سال ۹۵ به بهره‌برداری برسد و بودجه مناسبی هم برای ادامه آن از کرمانشاه به قصر شیرین بدهند تا پس از یکی دو سال خوابیدن پروژه، عملیات آن نیز آغاز شود. وی ادامه داد: در خصوص سایر موارد نیز قرار است برخی سرمایه‌گذاری‌ها توسط نهادهای انقلابی، نهادهای عمومی و ... صورت گیرد و برای استان کرمانشاه قرار است بیشتر روی تخصیص‌ها اقدام شود و تخصیص‌ها به‌صورت ۱۰۰ درصدی صورت گیرد. مصری تصریح کرد: البته تاکنون جمع‌بندی نهایی در خصوص اینکه اعتبارات سفر به چه بخش‌های تخصیص داده می‌شود و چه چیزی برای دولت به تصمیم می‌رسد اما امیدواریم سفر دولت، سفر بابرکتی برای استان کرمانشاه باشد.

درخواست لایحه دولت برای منطقه آزاد قصر شیرین از دیگر اولویت‌ها است وی یادآور شد: مردم استان کرمانشاه بیش از سه سال در انتظار سفر دولت به استان بوده‌اند و با توجه به این مسئله امیدواریم در این سفر، قدم خیری برداشته‌شده و یادگاری برای استان کرمانشاه به‌جا گذاشته شود. نماینده مردم استان کرمانشاه با اشاره به پروژه‌هایی که در سفر هیئت دولت جزو اولویت‌ها بوده و اعتبار خواهند گرفت، گفت: در این سفر کلنگ یکی از پروژه‌هایی که سه سال است تمام موانع آن را برداشته‌ایم، تمام مقدمات انجام و موافقت‌های آن نیز گرفته‌شده است و خودم شخصاً آن را پیگیری کرده‌ام «کارخانه لاستیک زاگرس» است که با ۵۵۰۰۰ تن در فاز اول و در محل سابق نساجی غرب که توسط سرمایه‌گذار خریداری‌شده به‌عنوان یکی از اولویت‌های استان به زمین می‌خورد. وی افزود: با احداث این کارخانه دو هزار ۵۰۰ شغل ایجاد خواهد شد و توجه به اینکه این پروژه جزو پروژه‌های اشتغال‌زا است برای ما خیلی مهم بوده و امیدواریم در سفر هیئت دولت در دستور قرار گیرد. مصری، درخواست لایحه دولت برای منطقه آزاد قصر شیرین را از دیگر اولویت‌های اصلی استان در سفر هیئت دولت برشمرد و گفت: ان‌شاءالله این پروژه یکی از مصوبات جدی سفر هیئت دولت به استان خواهد بود که قطعاً یک گشایشی برای کل استان ایجاد خواهد کرد. منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در انتظار یک مجوز است وی افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری، پول نمی‌خواهد و فقط نیازمند یک مجوز است که دولت بدهد و چنانچه این مجوز را دولت بدهد، بخش خصوصی آمادگی کامل برای سرمایه‌گذاری در این زمینه را دارد که انشا الله یک منطقه آزاد باانرژی، فعال و پرتحرک را در منطقه قصر شیرین داشته باشیم. نماینده مردم کرمانشاه در مجلس، از پیشنهاد یک منطقه ویژه اقتصادی نیز برای اورامانات خبر داد و گفت: این پروژه و منطقه آزاد بودجه‌ای نیست اما چنانچه دولت مجوز آن را بدهد و موافقت کند، به‌اندازه چندین پروژه اقتصادی به ما کمک می‌کند و خوشبختانه موافقت آن گرفته‌شده و دولت هم این قول را به ما داده که قصر شیرین هم در کنار سایر مناطق مدنظر برای منطقه آزاد، در لایحه دولت باشد. وی در خصوص اینکه آیا قولی مبنی بر گنجاندن مصوبات سفر رهبری در لیست مصوباتی که دولت اعتباراتی را به آن‌ها اختصاص می‌دهد، نیز گفت: برداشت شخصی بنده این است که ظاهراً دولت نمی‌خواهد قولی در خصوص مصوبات سفر رهبری در این سفر بدهد اما آقای نوبخت ضمن اینکه گفتند که مصوبات سفر آقا برای ما فرض است اما اینکه باید ردیف بودجه داشته باشد و اگر نداشته باشد چیزی نمی‌دهند، برای ما ابهامی ایجاد کرد که اگر فرض است یعنی انجام آن واجب است، ردیف برای آن بگذارند و در لایحه متممی که دولت دارد به مجلس می‌دهد می‌توانند تقاضا کند تعهدات سفر مقام معظم رهبری که از سال ۹۰ تاکنون مانده است هم در استان ما هم دریکی دو استان دیگر چون خراسان شمالی و جنوبی محقق شود؛ اما من در برنامه‌هایی که تاکنون بودم عزمی برای اینکه بودجه‌ای برای مصوبات سفر بگذارند ندیدم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن