تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816999351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخلف های زیست محیطی درایلام کاهش یافته اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


تخلف های زیست محیطی درایلام کاهش یافته اند استان‌ها > ایلام - مسئول حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت:تخلف های زیست محیطی به ویژه شکار و صید هر سال نسبت به سال قبل با روند کاهشی محسوسی همراه است.

محسن موسی بیگی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطر نشان کرد: در سال گذشته 179 مورد تخلف شکار و صید در استان ثبت و در این راستا نیز 237 نفر متخلف دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
وی افزود: میزان مجازات جرایم مربوط به تخلف های حوزه محیط زیست همچون شکار، صید و تخریب زیستگاه به علت افزایش چندین برابری یک عامل بازدارنده مناسب است. وی توضیح داد: افزونی جرایم به نوعی شکارچیان و متخلفان را از انجام هر گونه هنجار شکنی زیست محیطی بازمی دارد چرا که پرداخت این جرایم سنگین و چندین برابری از توان و عهده بیشتراین افراد متخلف خارج است.
وی تاکید کرد: البته عمده مردم و حتی شکارچیان متخلف به اهمیت وجود حیات وحش و حفظ سلامت این موجودات زنده واقف هستند و هدف عده کمی که این اصول را رعایت نمی کنند. وی یادآور شد: برابر محتوای ماده های 679 و 680 و مواد 10 تا 13 قانون مجازات اسلامی در خصوص شکار و صید انواع حیوانات برای متخلف جریمه و زندان از سوی مرجع قضایی تعیین می شود و همچنین محیط زیست نیز به عنوان شاکی می تواند خسارت ضرر وزیان از متخلف مطالبه کند. موسی بیگی در خصوص صنایع آلاینده هم گفت: در برنامه چهارم توسعه و در قالب مواد 134 و 104 جرایم زیست محیطی واحدهای آلاینده بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست بود که این قوانین در برنامه های بعدی دولت ملغی شد و الان محیط زیست تنها وظیفه نظارت بر چگونگی عملکرد این واحدها دارد. وی افزود: در صورت محرز شدن آلایندگی این واحدهای صنعتی محیط زیست واحد را به دستگاه قضایی معرفی و مراجع قضایی با این صنایع برخورد می کنند و همچنین در موضوع آلاینده های مخاطره آمیز محیط زیست نیز برابر ماده 688 قانون مجازات اسلامی با پسماندهای بیمارستانی، دامداری و گاوداری ها، نخاله های ساختمانی به طور جدی برخورد می شود. وی اظهار کرد: استان ایلام به اذعان مردم و مسئولان در زمینه آلودگی های زیست محیطی کمترین میزان جرایم را دارد چرا که واحدهای آلاینده به طور مرتب پایش و نظارت می شوند و در صورت عدم رفع نقیصه هایی که موجب آلودگی می شوند این واحدها بدون هیچ گونه چشم پوشی به مراجع قضایی معرفی می شوند.
موسی بیگی تاکید کرد: این اداره کل به هیچ وجه اجازه دفع پسماندها و نخاله های ساختمانی در اراضی تحت مدیریت و حفاظت اداره کل را نمی دهد و همچنین صدور دفع پسماند و نخاله برای اماکنی صادر می شود که کمترین ضرر زیست محیطی را داشته باشد. بر اساس مصوبه شماره 380 شورای عالی حفاظت محیط زیست آخرین میزان ضرر و زیان کشتن و صید وحوش شکار حیوانات در سال 93 اعلام شد. سقف مبلغ جریمه شکار برخی از وحوش زیستگاههای استان ایلام همچون پلنگ ،خرس ، انواع گربه 800میلیون ریال است . استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی در غرب کشور دارای چهار منطقه حفاظت شده محیط زیست به وسعت 142 هزار هکتار، 2 منطقه اثر طبیعی و ملی با یک هزار و 475 هکتار و 2 منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به گستره 368 هزار هکتار است.

کلید واژه ها: فراکسیون محیط زیست - سازمان محیط زیست - دوستداران محیط زیست - سازگار با محیط زیست - استان ایلام - محیط زیست -




پنجشنبه 17 تیر 1395 - 22:30:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن