تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798389730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو پیام غیبت محمدرضا عارف در ضيافت افطار رييس جمهور


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



دو پیام غیبت محمدرضا عارف در ضيافت افطار رييس جمهور
یکی از اپیزودهای پایانی سریال ضیافت افطاری پاستورنشینان با اشخاص و نهادهای مهم مملکتی، به بهارستانی ها اختصاص یافت.
روز نو :  یکی از اپیزودهای پایانی سریال ضیافت افطاری پاستورنشینان با اشخاص و نهادهای مهم مملکتی، به بهارستانی ها اختصاص یافت. 
به گزارش روزنو،به طوری که شب دوشنبه نمایندگان مجلس دهمی رهسپار پاستور شدند و در نشست مشترک دولت و مجلس روزه خود را افطار کردند. اما صندلی‌های این مراسم از فقدان حضور سوپراستار این اپیزود، خبر می دادند. تمامی دوربین‌ها در جستجوی محمد رضا عارف بودند و از کرسی کنار جایگاه رئیس جمهوری که قرار بود به او اختصاص یابد، اما در نهایت علی لاریجانی آن را تصاحب نمود، عبور کردند و در سایر صندلی های ردیف اول نیز منتخب نخست پایتخت نشینان را نیافتند. پس از آن، باقی ردیف‌های سالن اجلاس سران هم بری از وجود عارف بود و هیچ کدام از دوربین ها نتوانستند رئیس فراکسیون امید را شکار کنند و در قاب تصویر جای دهند. بدین ترتیب بازار گمانه‌زنی‌ها درباره چرایی عدم حضور عارف در ضیافت رئیس جمهوری، رونق گرفت و یک علامت سوال بزرگ و پررنگ در اذهان ایجاد شد.
تداخل افطاری خانوادگی با افطاری رئیس جمهوری
اطرافیان و نزدیکان محمدرضا عارف حضور نیافتن او در مراسم افطاری حسن روحانی را امری عادی تلقی می کنند و آن را عاری از هرگونه ابهامی می دانند به طوری که یکی از مشاوران او ، در پاسخ به این سوال که چرا دکتر عارف در مراسم افطاری رئیس جمهوری شرکت نکرد، به خبرنگار «آفتاب یزد» گفت: «به طور کلی شخصیت های مهم نظام در همه مراسم‌ها قادر به حضور نیستند چون برنامه های از پیش‌تعیین شده دارند و تداخل در برنامه ها صورت می گیرد. آقای دکتر عارف هم از این قاعده مستثنی نیستند چون خودشان برنامه ای خانوادگی داشتند ، تداخل برنامه ها مانع از این شد که بتوانند در هر دو برنامه حضور یابند.»
او همچنین این حضور نیافتن را بی ارتباط به مسئله ریاست مجلس دانست و در این باره اظهار داشت : «چنین چیزی درست نیست دکتر مطهری هم در این جلسه حضور نداشتند. ماه رمضان است همه درگیر برنامه‌هایی هستند. آقای عارف هم به دلیل بعد مسافتی و هم به خاطر تداخل این برنامه با برنامه خانوادگی نتوانست در مراسم افطاری رئیس جمهوری شرکت کند.»
مرام عارف قهر کردن نیست
این منبع آگاه افزود: «اما این موضوع که دولت از ریاست آقای لاریجانی حمایت کرده پیش‌فرض است و این قضیه هم که دکتر عارف به این دلیل حضور نداشته اند پیش فرض دیگری است. از روی پیش فرض‌ها نمی‌توان تحلیل ارائه داد باید براساس یک سند قابل اعتنا روی این مسائل بحث کرد نه روی اظهارنظر افراد. برای همین من به پیش فرض ها ورود پیدا نمی‌کنم اما رویه آقای دکتر عارف این است که به هیچ وجه مسائل شخصی خودش را دخیل نمی‌کند روی مسائل کلان ملی و سیاسی و جریانی خود.»
او ادامه داد: « آقای عارف اخیرا در دیداری که با یک حزب اصلاح طلب داشت با صراحت اعلام کرد که مشی و مرامش قهر کردن نیست حتی با وجود آنکه گلایه‌های جدی نسبت به خلف وعده بعضی از اعضای ائتلاف امید وجود دارد. چون برای ائتلاف هزینه‌های زیادی داده شد و انتقادات بسیاری را هم آقای عارف به جان خرید ولی به هر حال الان موقعیتش نیست که این گلایه ها را مطرح کند.»
هشدار عارف به روحانی 
با وجود آنکه نزدیکان عارف حضور نیافتن در ضیافت افطاری را «قهر» او از پاستورنشینان نمی دانند اما برخی رسانه ها آن را رویگردانی از دولت تلقی می کنند. از سوی دیگر گروهی بر این باورند که صندلی خالی عارف دو پیام مهم را به حسن روحانی و دولتمردانش رسانده است:
^ دلخوری محمد رضا عارف از دولت یازدهم به دلیل آنکه پیش از انتخابات ریاست مجلس برخی دولتی های عضو حزب اعتدال و توسعه طی تماس هایی در روز رای گیری بر کرسی ریاست، از نمایندگان خواسته بودند تا به لاریجانی رای دهند. یک هفته قبل از آغاز مراسم افتتاحیه مجلس دهم، هم حزب اعتدال و توسعه در سالن اجلاس سران مراسمی را تدارک دید و در آن از علی لاریجانی برای سخنرانی در آن نشست دعوت کرد. شاید این دلخوری پر بیراه هم نباشد چراکه باید خاطر‌نشان کرد که جلوس حسن روحانی بر کرسی چرمی پاستور، مرهون فداکاری منتخب نخست مردم تهران است و زمانی که دولت می توانست این از خود گذشتگی را با رعایت اصل تفکیک قوا جبران کند، این فرصت مهم را از دست داد و برخی دولتمردان در انتخابات ریاست مجلس دخالت کردند. 
^پیام بعدی عارف که گواه آن است که بنا نیست نمایندگان مجلس دهمی همواره با دولت یازدهم به مصالحه و مسامحه بپردازند و همین عدم حضور رئیس فراکسیون امید مبین آن است که در بر پاشنه دوستی همیشگی و نادیده‌گرفتن سیاست‌های اشتباه دولت نمی‌چرخد و قرار نیست نمایندگان هم سو با دولت همواره بر عملکرد تدبیر و امیدی‌ها مهر تایید بزنند. 
بدین‌ترتیب این گمانه‌ها نشان می‌دهد که حضور نیافتن عارف در ضیافت افطاری رئیس جمهوری بر دو دلیل استوار است و عارف هم دلخوریش را ابراز کرده و هم به دولت هشدار داده است و عارف زین پس بر آن نیست تا بنابر مصلحت مهر سکوت بر لبانش بزند و نظاره گر بدعهدی ها باشد.




تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن