تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816699701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختلاس بزرگ در سازمان نظام مهندسی کشور


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: اختلاس بزرگ در سازمان نظام مهندسی کشور
اکبر ترکان رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از تخلف ٤٠‌میلیاردتومانی در سازمان نظام‌مهندسی خبرداد.
آفتاب‌‌نیوز : نشست خبری دیروز اکبر ترکان، خالی از حاشیه نبود. ترکان در این نشست پرده از اختلاس در دوره قبلی نظام‌مهندسی برداشت. او با اشاره به تخلف ٤٠‌میلیاردتومانی در سازمان نظام‌مهندسی گفت: آنچه رئیس فعلی سازمان نظام‌مهندسی استان تهران، آقای بی‌طرف، به من گزارش داده‌اند این است که هیأت‌رئیسه دوره قبلی سازمان نظام‌مهندسی استان تهران بدون اطلاع سایر اعضا بخشی از منابع سازمان را نزد بانکی سپرده‌گذاری کرده است.

به گزارش شرق ، ترکان ادامه داد: تا این مرحله موضوع معمول و متداول است اما تخلف اینجا صورت گرفته است که در برابر این سپرده‌گذاری، تسهیلاتی برای یک شرکتی که ارتباطی با سازمان نظام‌مهندسی نداشته اخذ شده است و این یعنی اختلاس، یعنی استفاده از مال غیر برای استفاده‌های نابجا. این موضو ع را به شورای انتظامی ارجاع داده‌ایم و قوه ‌قضائیه پیگیر آن است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان همچنین با تأکید بر اینکه آیین‌نامه کنترل ساختمان پیشنهادشده از سوی وزارت راه و شهرسازی خلاف قانون است، گفت: ما برای این ادعای خود استدلال‌های مختلفی داریم.
او درباره استدلال‌های سازمان مبنی بر خلاف قانون‌بودن آیین‌نامه کنترل ساختمان ادامه داد: کنترل نقشه ساختمان در سازمان نظام‌مهندسی انجام می‌شود اما این مأموریت در آیین‌نامه جدید حذف شده است.
ترکان افزود: تعیین مهندس ناظر هم از وظایف سازمان نظام‌مهندسی است که این وظیفه هم در آیین‌نامه جدید حذف شده است. همچنین صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان هم از مسئولیت‌های سازمان‌ نظام‌مهندسی است که این نقش را هم در آیین‌نامه جدید از سازمان نظام‌مهندسی گرفته‌اند و به‌طورکلی کنترل ساختمان از سوی سازمان نظام‌مهندسی در آیین‌نامه جدید دیده نشده است.
وقتی از ترکان درباره اختلافاتش با وزیر مسکن، راه و شهرسازی پرسیده شد، گفت: اختلافی با شخص آقای آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، ندارم. اختلاف ما بر سر آیین‌نامه کنترل ساختمان است و اتفاقا در موضوع منشور اخلاق حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی خوب کار کرد.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان همچنین در واکنش به سخنان وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه مسکن مهر مزخرف است، گفت: این پاسخ مردم نیست. مردم زندگی خود را فروخته‌اند تا خانه‌ای از واحدهای مسکن مهر بخرند. البته به مسکن مهر انتقاداتی وارد است. در دولت قبل از مهندسان ناظر برای نظارت بر ساخت‌و‌سازهای مسکن مهر دعوت نشد و مسکن مهر بدون مهندس ناظر ساخته شد.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه حقوق شما چقدر است، گفت: بارها این را اعلام کرده‌ام من یک شغل دارم و به جز مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد، شغل دیگری ندارم و ریاست سازمان نظام‌مهندسی شغل موظفم نیست. در ابتدای کار دولت یازدهم از آنجایی که هنوز معاون اجرائی رئیس‌جمهوری منصوب نشده بود، سرپرستی چند واحد را به من واگذار کردند.

ترکان ادامه داد: در دو ماه زمان این واحدها را تعیین تکلیف کردم یکی از آنها معاون امور بین‌الملل بود که منحل شد؛ موضوع بعدی تعیین‌تکلیف دبیرخانه اجلاس عدم تعهد بود که به وزارت امور خارجه منتقل شد. موضوع بعد تعیین تکلیف سازمان فضایی کشور بود که به آقای شریعتمداری واگذار شد و درنهایت موضوع بعدی شورای‌عالی ایرانیان خارج از کشور بود که آقای شریعتمداری ادامه کار را انجام دادند. بابت همه این کارها حقوقی نگرفته‌ام و حقوق و مزایایم به دستگاه‌های اجرائی داده شده و هر وقت که صلاح بدانند فیش حقوقی مرا منتشر می‌کنند.

ترکان با بیان اینکه حقوق من کمتر از مدیران مناطق آزاد است، گفت: هروقت که لازم باشد رقم حقوقم را اعلام می‌کنم. البته او با بیان اینکه فقط یک منطقه آزاد است، که مدیرانش حقوق بالای ٢٣‌ میلیون دارند، ادامه داد: همه مدیران مناطق آزاد حقوق کمتر از ٢٠‌میلیون تومان دارند و این مجموع دریافتی‌هاست.
از طرفی رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان با بیان اینکه سیستم ارجاع کار از سال ٩١ شروع شد، گفت: قبل از اینکه ارجاع کار انجام شود ٧٠ درصد کارهای استان تهران فقط به ٢٧ شرکت ساختمانی داده می‌شد. در آن زمان استان تهران ٧٠‌ هزار مهندس داشت که امروز این تعداد به صد‌هزار مهندس رسیده است.




تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن