تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819255996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از ديدار با مقام معظم رهبري تا شانزدهمين اجتماع مدافعان حرم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: از ديدار با مقام معظم رهبري تا شانزدهمين اجتماع مدافعان حرم
ماه رمضان كه آمد، مدافعان حرم در صدر اخبار تمام رسانه‌ها نشستند. گويي اين ماه مبارك به اين رزمندگان غيور و عاشقان باغيرت اختصاص دارد ...
نویسنده : احمد محمدتبريزي 


ماه رمضان كه آمد، مدافعان حرم در صدر اخبار تمام رسانه‌ها نشستند. گويي اين ماه مبارك به اين رزمندگان غيور و عاشقان باغيرت اختصاص دارد. رمضان كه آمده بود حال و هواي شهر و ديارمان را عوض كند و دستي به سر و صورت آدم‌هايش بكشد با خود از هزاران كيلومتر آن‌طرف‌تر عطر دل‌انگيز رزمندگان عاشق مدافع حرم آل‌الله را آورد. همان‌ها كه در گرما و سرما براي دفاع از اسلام ناب محمدي(ص) با تروريست‌هاي تكفيري و سلفي مي‌جنگند تا مرزهاي اسلام حفظ شود و دشمن جرئت و اجازه تعدي به خود ندهد.
به گزارش «جوان»،‌ يازدهمين روز از ماه رمضان خبر شناسايي پيكر چند شهيد مدافع حرم پس از ماه‌ها آمد تا خانواده‌هايشان همه مسرور از اين خبر، دوباره به ديدار عزيزشان بروند. پيكر شهيدان محمد آژند و عباس آبياري پنج ماه پس از شهادتشان توسط DNA شناسايي شد و به كشور بازگشت. اين دو شهيد در دي ماه سال گذشته در سوريه به شهادت رسيدند ولي تا همين روزها هيچ خبري از پيكر مباركشان نبود. همچنين به بركت اين ماه مبارك پيكر دومين شهيد خان طومان به نام «حسين مشتاقي» شناسايي شد و با حضور گرم مردم شهرستان نكا تشييع شد.
چند روز بعد و در نوزدهم ماه مبارك رمضان، رهبر معظم انقلاب با جمعي از خانواده ‌شهداي مدافع حرم ديداري صميمانه داشتند. رهبر انقلاب در اين ديدار ايمان بالاي شهداي مدافع حرم و صبر و بردباري خانواده‌هاي آنها را از جمله ابعاد اين موضوع شگفت برشمردند و تصريح كردند: «اين موضوع از ماجراهاي عجيب و شگفتي‌هاي تاريخ است كه جواناني از ايران و كشورهاي ديگر با ايمان و انگيزه‌ قوي از همسر جوان و كودك خردسال و زندگي راحت خود مي‌گذرند و در يك كشور غريب، در راه خدا مجاهدت مي‌كنند و در اين مسير به شهادت مي‌رسند.»
محمدجواد خاوري، برادر سردار شهيد محمدرضا خاوري از شهداي لشكر فاطميون درباره حال و هواي ديدار با رهبري مي‌گويد:«خوشبختانه اين ديدار افتخاري بود كه به‌بركت خون شهدا نصيب من و خانواده‌ام و تعدادي از خانواده شهداي فاطميون شد. بسيار برنامه خوبي بود. اولاً من اصلاً فكرش را هم نمي‌كردم كه اين برنامه مختص خانواده شهداي فاطميون باشد و حتي اينكه حضرت آقا با تك تك افراد خانواده شهدا احوالپرسي و خوش و بش داشتند، جوياي احوال‌شان بودند و به حرف‌ها و درددل‌هاي تك تك اين افراد با صبر و شكيبايي زيادي گوش دادند. اين اتفاق اصلاً براي من قابل تصور نبود. هيچ وقت در زندگي‌ام فكر نمي‌كردم كه ايشان را روزي از نزديك ببينم و ايشان دست مرا محكم در دستان خود بگيرند و چشم در چشم من لبخند بزنند و صحبت كنند.»
روز بيست و دوم ماه رمضان هم با شانزدهمين اجتماع مدافعان حرم مصادف شد تا روزي تاريخي در تهران رقم بخورد. در اين اجتماع كه در ميدان امام حسين(ع) شكل گرفت، جمعيت زيادي از پير و جوان تا ايراني، افغانستاني و پاكستاني با حضوري پررنگ به تهران جلوه‌اي متفاوت دادند. تعداد زيادي از عزاداران پوستر شهداي تيپ زينبيون با عنوان«فرزندان روح الله» و پرچم‌هاي تيپ زينبيون را در دست داشتند و عده‌اي نيز سربند‌هايي با عنوان«مدافعان حرم» و «كلنا عباسك يا زينب» را بسته بودند. همچنين در اين مراسم فرزند يكي از شهداي مدافع حرم پاكستاني نامه و دل‌نوشته خود را براي پدر شهيد خود قرائت كرد. فرزند شهيد پاكستاني در قسمتي از نامه خود گفت: آرزو داريم رهبري را زيارت كنيم. پدرجان براي ما دعا كن تا رهبري را ببينيم.
آخرين روزهاي ماه مبارك رمضان فرا رسيده و تمام اين خبرها، رمضان 1395 را خاطره‌انگيز و جاودانه كرد. از بركت اين ماه عزيز، رسانه‌هاي كشورمان مزين به تصوير، ياد و خاطره شهداي مدافع حرم شد. ماه رمضان هم مي‌رود اما فصل نويي كه مدافعان حرم در فرهنگ عمومي جامعه ايران باز كرده‌اند به اين زودي‌ها از بين نمي‌رود و هر روز ريشه‌هايش در ميان مردم قوي‌تر مي‌شود. فرهنگي كه حالا نه تنها مختص به جوانان ايراني، بلكه شيعيان را از هر قشر و سني جذب خودش كرده است و هر روز دامنه‌اش گسترده‌‌تر از قبل مي‌شود. شايد رمضان سال آينده كه از راه رسيد، خبر دفع شر دشمنان در رسانه‌ها كار شد و چتري كه از اين عشق، الفت و انس بر سر شيعيان باز شده، ريشه وهابيت و تروريست‌هاي تكفيري را از سرزمين مسلمين كنده شود.




منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن