تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812903114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ کارگردان «برادر» به حاشیه‌های این سریال


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: پاسخ کارگردان «برادر» به حاشیه‌های این سریال
کارگردان مجموعه رمضانی «برادر» پایان خوشی را برای قصه این مجموعه متصور شد و گفت:‌ تلاش شده است که از کلیشه‌ دوری کنیم و نتیجه‌گیری مطلقی هم نداشته باشیم.
به گزارش نامه نیوز،این کارگردان درباره پایان‌بندی قصه «برادر» اشاره کرد:‌ شخصیت‌هایی که لازم بود در قصه «برادر» به فرجام کار می‌رسند و پیام‌های آموزنده قصه به خوبی به مخاطب ارائه شده و به طور کلی سرگذشت و سرنوشت دو سه شخصیت را در این مجموعه قرار می‌دهیم.

افشار در ادامه گفتگوی خود با اعلام ساخت بخش‌های پایانی مجموعه «برادر» یادآور شده که در حال حاضر مشغول ضبط سکانسی واقع در لوکیشنی در غرب تهران هستند.

برخی منتقدان موضوعی که در سریال «برادر» جواد افشار دست‌مایه‌ قرار گرفته را قابل دفاع دانسته، اما در عین حال استفاده‌ دربست از بازیگران «کیمیا» در این مجموعه و حضور پررنگ اسپانسر را به عنوان ضعف «برادر» یادآوری کرده‌اند.

این کارگردان درباره‌ی حاشیه های پیش آمده در ارتباط با اسپانسر مجموعه «برادر» توضیح داد:‌ موضوع اصلی قصه ما حمایت از تولید داخلی و مبارزه با قاچاق است. زمانی که مبارزه با قاچاق مطرح می‌شود، بنابراین حمایت از واردات قانونی هم مطرح می‌شود. به هر حال ۶۰ درصد از نیاز بازار برنج ایران از خارج ایران تامین می‌شود و اگر این واردات را نداشته باشیم، قحطی می‌شود. منتها ما در قصه «برادر» این اتفاق را به چالش کشیده‌ایم که چرا در کنار چنین وارداتی قاچاق صورت می‌گیرد و یک عده به دنبال سودجویی هستند؟

او سپس تاکید کرد: حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از قاچاق کالا یکی از اصول قصه «برادر» بوده است.

افشار همچنین در پاسخ به این پرسش که همواره انتقادهایی مبنی بر حضور بازیگران تکراری در مجموعه «برادر» مطرح می‌شود که به قصه آسیب رسانده است، با رد این انتقادات توضیح داد: من این اعتقاد را ندارم که حضور بازیگران تکراری در این مجموعه منجر به کلیشه‌ای شدن این مجموعه شده است. این اتفاق دو موضوع را برای من تبیین می‌کند. یکی اینکه نشان دهنده این است که مجموعه «کیمیا» به روح و روان مخاطب ورود کرده و نشان دهنده موفقیت این مجموعه بوده است. نکته دیگر اینکه ما با یک‌سری بازیگران حرفه‌ای سر و کار داریم که سعی کردیم چینش خوبی از آنها در مجموعه «برادر» ارائه دهیم و احساس کردیم این کارکترها در کنار یکدیگر می‌توانند رنگ آمیزی خوبی داشته باشند. آیا رفتارهای حاج کاظم با رفتارهای فرخ کیمیا متفاوت نیست؟! یا شخصیت نازی با شخصیت فرزانه در کیمیا تفاوتی ندارد؟ شکل این آدم‌ها را نمی‌توان عوض کرد، اما نوع رفتارهای آنها به شدت تغییر کرده‌ است. هرچند ابتدا انتقادهایی به کارکتر گلاره عباسی «نازی » شد که کارکتر بی حس و حالی است، اما وقتی کار جلوتر رفت، مخاطب پی به این برد که این شخصیت قرار است فریباگری کند و پی به شخصیت اصلی این کاراکتر برد.

داستانی در «برادر» روایت می‌شود که خلاف بسیاری از قصه‌هایی که این روزها باب شده، قهرمان دارد و قهرمان او، آنقدر قهرمان است که حتی فامیلی‌اش هم «پهلوان» است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کنید مخاطب توانسته با این مجموعه ارتباط برقرار کند؟ اظهار کرد: مطمئنم این مجموعه دیده شده و تاثیرات خودش را گذاشته است. وقتی موضوع اصلی و مهم همچون برنج به چالش کشیده می‌شود و دیگر مردم حواس‌شان است که چه غذایی سر سفره‌شان می‌آید، وقتی احترام به سنت حسنه ازدواج مطرح می‌شود ، وقتی کرامتی اخلاقی و راه درست و غلط به نمایش گذاشته می‌شود، چرا نباید این کار دیده بشود؟ «برادر» حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.

جواد افشار با انتقاد از اینکه عنوان می‌شود مجموعه «برادر» قصه کلیشه‌ای دارد؟ اظهار کرد: نمی‌دانم این موضوع کلیشه که عنوان می‌شود، یعنی چه؟! وقتی که کار بازاری ورق زده می‌شود، کار کلیشه‌ای می‌شود؟ مگر ما اکنون آدم بازاری نداریم، پس باید همه اینها واین قصه‌ای که ما در «برادر» دنبال کرده‌ایم را باید فاکتور بگیریم و بگوییم چنین شخصیت‌هایی وجود خارجی ندارند.

جواد افشار در پایان تیتراژ مجموعه‌ی «برادر» را که محمد علیزاده خوانده است، تیتراژی گرم و پراحساس دانست و گفت: تیتراز «برادر» جزو بخش‌های جذاب این مجموعه است.

به گزارش ایسنا، سریال «برادر» به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی نعمت‌الله چگینی برای پخش در ماه مبارک رمضان امسال شبکه دوم همزمان با پخش مراحل پایانی ساخت خود را طی می‌کند.

حسن پورشیرازی، حسین یاری، پوریا پورسرخ، سهیلا رضوی، گلاره عباسی، سوگول طهماسبی و ... از بازیگران این مجموعه رمضانی هستند.

در خلاصه داستان این مجموعه رمضانی آمده است: حاج کاظم پهلوان، مردی خیر و از تجار سرشناس برنج ایران است که با تاکید بر حمایت از تولید ملی فقط در زمینه برنج ایرانی فعالیت می کند. او به همراه پسرش مسعود و دخترش مریم که یک روزنامه نگار پرجنب و جوش است، برضد واردات قاچاق برنجهای تاریخ گذشته و مسموم به ایران مبارزه می کند. این امر باعث دشمنی دلالان و قاچاقچیان این تجارت با وی شده است. آنها با اغفال ناصر پسر دیگر او وارد تجارت سالم حاج کاظم شده و همین امر باعث ایجاد اتفاقات تازه‌ای می‌شود که درونمایه قصه این سریال است.

جواد افشار کارگردانی است که سریال رمضانی «مادرانه» را سال ۹۲ برای تلویزیون ساخت و از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت.

او چندی پیش سریال «کیمیا» را که از آن به عنوان اولین سریال طولانی تلویزیون یاد می‌شود، ساخت. سریالی که اغلب بازیگران آن این روزها هم در سریال رمضانی «برادر» حضور دارند.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
یورو ۲۰۱۶ تلویزیون را نجات داده است
تیتراژ سریال برادر با صدای محمد علیزاده+ دانلود
گریم متفاوت کامبیز دیرباز در «برادر» +عکس



۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن