تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805012834




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به فكر المپيك 2020 باشيد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: به فكر المپيك 2020 باشيد
گلايه‌هاي المپيكي‌هاي كاروان ايران تمامي ندارد چراكه در حقيقت گوش شنوايي براي شنيدن اين گلايه‌ها وجود ندارد.
نویسنده : شيوا نوروزي 
گلايه‌هاي المپيكي‌هاي كاروان ايران تمامي ندارد چراكه در حقيقت گوش شنوايي براي شنيدن اين گلايه‌ها وجود ندارد. متأسفانه بايد بپذيريم مشكلاتي كه تا به امروز و در فاصله 32 روز به قوت خود پا برجا هستند ديگر برطرف نخواهند شد و ملي‌پوشان كشورمان در اين فرصت اندك باقي مانده چه بخواهند و چه نخواهند مجبورند با كمبودها و كاستي‌ها كنار بيايند. به جاي آن مسئولان ورزش ايران مي‌توانند از هم‌اكنون و درست در روزهايي كه بايد امكانات المپيكي‌ها به حداكثر رسيده باشد اما نرسيده، به فكر چهار سال بعد باشند؛ چهار سال بعد در چنين روزهايي المپين‌هاي ما خود را براي حضور هرچه موفق‌تر در المپيك آماده مي‌كنند. براي اينكه در المپيك 2020 توكيو با چالش‌هاي خنده‌دار و عجيبي چون كمبود توپ و فشنگ مواجه نباشيم و با اين كمبودها، مضحكه رقبا را به همراه نداشته باشد بايد از همين حالا برنامه‌ريزي دقيق و بلند مدت در دستور كار بگيرند.

متأسفانه كمبودهاي ورزش كشور تمامي ندارد. هرچند كه انتقادهاي چند ماه اخير ورزشكاران و مربيان در برخي موارد به ثمر نشسته و اوضاع چند رشته نسبت به گذشته تغيير كرده است ولي با اين حال هنوز بسياري از ورزشكاران المپيكي از داشتن تجهيزات اوليه ورزشي به ميزان كافي در مضيقه هستند. بارها گفته‌ايم كه تيم ملي تيراندازي در اين دوره خوش درخشيده و با كسب پنج سهميه ارزشمند تعداد سهميه‌هاي كاروان ايران، به ويژه در بخش بانوان را افزايش داده است. منتها اين رشته مدال آور با چالش‌هاي هميشگي دست و پنجه نرم مي‌كند و انگار نه انگار كه المپيكي در راه است. كمبود فشنگ يكي از مشكلاتي است كه طي اين سال‌ها بر تيراندازي ايران سايه انداخته و تا به امروز نيز هيچ مديري قادر به حل كردن آن نشده است. تلاش‌هاي رئيس فدراسيون و رايزني‌هاي مختلف هم اين سد محكم را كه سر راه موفقيت و پيشرفت تيراندازان كشورمان قرار گرفته نتوانسته از پيش رو بردارد. تا جايي كه حالا يكي از بانوان المپيكي از واكنش حريفانش به كمبود فشنگ در اردوي تيم ايران سخن گفته است و از اينكه هيچ كدام از رقباي حرفه‌اي‌اش باورشان نمي‌شود تيراندازاني به رغم نداشتن فشنگ كافي توانسته باشند سهميه المپيك بگيرند. اوضاع ساير رشته‌ها هم بهتر از تيراندازي نيست و نخواهد بود. تنيس روي ميز با داشتن سه نماينده در ريو با بحران كمبود توپ در تمرينات دست به گريبان است! به جاي آنكه توپ در تمرينات تيم ملي به تعداد كافي وجود داشته باشد سرمربي بانوان مجبور است در بازديد وزير ورزش هم به فكر توپ باشد و درخواستش را به گوش او برساند، درخواستي كه هنوز ترتيب اثري به آن داده نشده است و المپيكي‌هاي اين رشته بايد در حسرت داشتن توپ كافي بمانند. اگرچه با توجه به كاستي‌هاي پرتعداد رسيدن به اين موفقيت‌ها توانايي بالاي ورزشكاران كشورمان را نشان مي‌دهد اما بايد منطقي و منصف باشيم. تا چه زماني مي‌توانيم از ورزشكاران‌مان بخواهيم با شرايط سخت هم بسوزند و بسازند و هم موفق شوند و مدال‌آوري كنند؟ چطور مي‌توان انتظار داشت جواني بهترين روزهاي عمرش را در اردوهاي مختلف سپري كند آنهم با كمترين امكانات و اميدي هم به آينده نداشته باشد؟ چالش‌هاي اين روزهاي ورزش ايران مسائل پيچيده و ناشناخته‌اي نيستند كه مديران‌مان قادر به حل كردن‌شان نباشند.

نرسيدن بودجه، بي‌پولي، بي‌توجهي به ملي‌پوشان، تبعيض، نداشتن امكانات كافي، لغو اردوها و اعزام نشدن به تورنمنت‌هاي خارجي همگي مسائلي هستند كه سال‌هاي سال با آنها دست و پنجه نرم شده و حتي نسل‌هاي قبلي ورزش كشور نيز به خوبي آنها را لمس كرده‌اند. با اين حساب مي‌توان گفت كه اگر برنامه‌ريزي‌ها درست و دقيق بودند و مديران دور‌انديشي و برنامه‌ريزي بلند مدت را مد‌نظر قرار مي‌دادند بسياري از اين مشكلات با كمترين هزينه مرتفع مي‌شدند. همانطور كه فدراسيون‌هاي جهاني و كميته بين‌المللي المپيك از هم‌اكنون در انديشه ادوار بعدي المپيك و تورنمنت‌هاي معتبر هستند ما نيز مي‌توانيم موفقيت در المپيك توكيو را مدنظر قرار دهيم و برنامه‌ريزي‌ها را از هم اكنون آغاز كنيم. تنها در اين صورت است كه تابستان سال 99 ديگر چالش‌هايي مثل كمبود توپ و فشنگ برايمان خنده‌دار خواهد بود. در غير اين صورت هيچ بعيد نيست كه با چالش‌هاي عجيب‌تر و نااميد‌كننده‌تري نيز دست و پنجه نرم كنيم.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن