تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801705246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حکومت با اعدام زندانیان عضو طالبان، انتقام سربازان پلیس را بگیرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حکومت با اعدام زندانیان عضو طالبان، انتقام سربازان پلیس را بگیرد
شماری از نمایندگان مجلس افغانستان در واکنش به حمله خونین روز پنج شنبه کابل از حکومت خواستند تا با اعدام زندانیان طالب، انتقام سربازان پلیس را بگیرد.


به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ افضل شامل، عضو مجلس سنای افغانستان در نشست علنی امروز این مجلس درخواست اعدام زندانیان طالب را مطرح کرد.


شامل گفت: تقاضای ما از حکومت این است که در انتقام این سربازان، زندانیان شوم طالبان را اعدام کنند.


در نتیجه حادثه تروریستی روز پنج شنبه در کابل ۳۲ تن از سربازان پلیس ملی همراه با یک شهروند عادی به شهادت رسیده و ۷۹ سرباز پلیس ملی همراه با یک شهروند زخمی شدند .


این حادثه خشم شماری از اعضای مجلس را برانگیخت.


وی ادامه داد: در حقیقت این دانش‌آموختگان پلیس را در داخل دیگ بخار می‌خواستند به کابل انتقال دهند؛ کاش به جای آنها پسران رهبران می‌بودند و تکه و پاره می‌شدند تا درد مردم را احساس می‌کردند.


در همین حال شماری دیگر از نمایندگان، مسوولین امنیتی را به غفلت وظیفه‌ای متهم کرده و خواهان بررسی جدی این قضیه هستند.


فرهاد سخی، معاون اول مجلس سنا گفت: نمی‌گذاریم خون سربازان پولیس ما به هدر برود، ما از خون سربازان خود بازخواست می‌کنیم و نمی‌گذاریم حکومت با آن معامله کند.


عبدالله قرلُق، منشی مجلس سنا مسوولان ارشد امنیتی را در این حمله مقصر می‌داند. وی گفت: انتقال سربازان پلیس بدون اتخاذ تدابیر آن هم در ساعت پرازدحام روز، پرسش‌برانگیز است.


به گفته وی، در این زمینه غفلت صورت گرفته است و حکومت با انجام تحقیقات غفلت‌کنندگان را شناسایی و مورد پیگرد قانونی قرار بدهد.


حکومت دستور داده است تا دو کمیسیون به صورت ویژه چگونگی وقوع این رویداد تروریستی و کمک رسانی به خانواده های شهدا و زخمیان حادثه را بررسی کنند.


گروه طالبان مسلح مسوولیت این رویداد را به عهده گرفته است.
شک و تردیدهای زیادی در مورد چگونگی وقوع این رویداد از سوی اعضای شورای ملی مطرح شده است.


صادقی‌زاده نیلی، عضو مجلس نمایندگان در نشست علنی روز شنبه این مجلس به نقل از گفته‌های امرالله صالح؛ رئیس پیشین امنیت ملی گفت که دو هفته قبل گزارش شده که بالای این بس‌های پولیس حمله صورت می‌گیرد.


وی همچنان به نقل از مجروحین این حادثه گفت: مجروحین می‌گویند که وقتی از مرکز بیرون شدیم در دم دروازه مخابره شد که فلانی آدم‌ها را سوار کنید؛ آدم‌هایی با موهای دراز و ژولیده.


نیلی تاکید کرد که بنابر ادعای مجروحین حمله انتحاری در داخل بس افسران پولیس انجام شده است.







۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن