تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819164202




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهان‌آبادی: ایران محور مقاومت جهان اسلام در مقابل اسرائیل است - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: نماینده مردم تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش ایران در زمینه مقاومت در جهان اسلام گفت: حضور در صحنه تظاهرات روز قدس نقطه قوت مسلمانان در مقابل رژیم صهیونیستی بوده و باعث تقویت محور مقاومت در دفاع از فلسطین خواهد شد.
روز قدس
جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا، ایران را محور مقاومت جهان اسلام در مقابل اسرائیل دانست و اظهار کرد: به هر میزان که انسجام،‌ اتحاد، شور و نشاط مردم در دفاع از مساله فلسطین در ایران قوی‌تر باشد به همان میزان این قدرت و اتحاد به کل جهان اسلام سرایت کرده و باعث تقویت روحیه تمام نیروهای مقاومت در جهان اسلام در مقابل رژیم صهیونیستی خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه مردم فلسطین در چهار نسل گذشته فرزندان خود را در اردوگاه‌های لبنان، سوریه و مناطق مختلف جهان اسلام به عنوان آواره به دنیا آورده‌ و رشد داده‌اند، ادامه داد:  این مردم تا امروز برای دفاع از حقوق خود ایستادگی کرده‌اند، دولت جمهوری اسلامی و مردم ایران بیشترین هزینه‌ها و بالاترین دفاع جانانه را  از مردم این کشور و آرمان‌های آن به عمل آورده‌اند.
 
عضو فراکسیون امید افزود: در حال حاضر تمام نگاه‌ها در جهان اسلام به ایران است که در روز قدس مردم تا چه میزان بر آرمان فلسطین که از اصلی‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی نیز بوده است پافشاری و اتحاد دارند. حضور مردم ما در صحنه تظاهرات روز قدس نقطه قوت مسلمانان در مقابل رژیم صهیونیستی بوده و باعث تقویت محور مقاومت در دفاع از فلسطین خواهد شد.
 
رحیمی جهان‌آبادی با تاکید بر اینکه ایالات متحده آمریکا از زمانی که وارد عرصه فعالیت‌های جهانی شد تا امروز رفتار خصمانه‌ای با ایران داشته است، تصریح کرد: تقریبا همزمان با جنگ جهانی دوم تا امروز آمریکا دشمنی خود را با ما  نشان داده است. این دشمنی را در کودتا علیه دکتر مصدق، حمایت تمام عیار از شاه تا لحظه پیروزی انقلاب، تحمیل جنگ هشت ساله و تحریم‌های ظالمانه این چند دهه می‌توان مشاهده کرد.
 
وی بیان کرد:  ایالات  متحده آمریکا نه تنها به ایران بلکه به جهان اسلام  و بسیاری از کشورهای در حال توسعه جهان سومی ظلم کرده است و آنچه توانسته با زورگویی از دست این کشورها در آورده و حقوقشان را اشغال کرده است. در این خصوص می‌توان به وضعیت کشورهای عراق، افغانستان، بحرین و سوریه اشاره کرد. 
  وی فلسطین را نماد حق‌طلبی برای کل جامعه بشریت دانست و افزود: فلسطین کشوری است که ظالمانه سرزمینش اشغال شده و مردمش از سرزمین خودشان آواره شده‌اند. مردم این کشور حتی امروز نیز تحت بدترین حملات غیر انسانی و غیر دموکراتیک یک رژیم هستند. متاسفانه این رژیم مورد حمایت جوامع بین‌المللی و قدرت‌های بزرگ است.
 
نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جهان اسلام برای دفاع از  بشریت، دموکراسی و تمام ارزش‌های انسانی که ظرف این  چند دهه در اشغال سرزمین فلسطین لگدمال شده است و به خاطر اتحاد و همدلی جهان اسلام مقابل دنیایی که امروز سرزمین‌های اسلامی را با فرقه‌گرایی و اختلافات نابود می‌کند، منابع آن را از بین می‌برد و شهرهای آن را به تلی از خاک بدل کرده است باید گام بردارد تا با اتحاد و همدلی بخشی از این معضلات و بحران‌ها حل شوند.
 
رحیمی جهان‌آبادی با بیان اینکه متاسفانه امروز تنش‌های زیادی بین کشورهای اسلامی به چشم می‌خورد، اضافه کرد: اتحاد جهان اسلام بر سر مساله قدس که اولین قبله‌گاه مسلمین و نماد مظلومیت تمام انسان‌های مظلوم است می تواند به همدلی بیشتر امت اسلامی و رفع کدورت‌ها کمک کند.
انتهای پیام


جمعه / ۱۱ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن