تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803343832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلسات ‌افطار تا سحر کمیته بحران‌سازی دولت


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



جلسات ‌افطار تا سحر کمیته بحران‌سازی دولت
روز نو : می گویند دروغ‌ها را حتی اگر شاخ دار هم باشد، هر چه قدر بیشتر و بیشتر تکرار کنی، باورپذیری اش نیز بیشتر می‌شود.حالا "عبور اصلاح‌طلبان از روحانی " حکایت همان دروغ شاخداری است که این روزها اصولگرایان با انعکاس زرق و برق دار و مکرر آن، به فکر القایش در ذهن مردمند.
آنها می‌پندارند که با انواع و اقسام این شگردهای نخ نما شده و کوته فکرانه می‌توانند در میان اقشار ملت و چه بسا گروه‌ها و جناح‌های اصلاح‌طلب اختلاف بیندازند و در ادامه پروژه‌های ضددولتی و اتاق فکرهایی که علیه روحانی و یارانش 
به‌راه انداختند، این یکی را هم (یعنی دروغ عبور اصلاح‌طلبان ازروحانی ) دردستور کار قراردهند. البته همین الان نیز با پروپاگانداهایی که داشته‌اند در راستای پیشبرد این هدف به آب و آتش می‌زنند.
اصولگرایان‌مدام به بهانه‌های مختلف موضوع جدایی اصلاحات از تدبیر و امید را تکرار می‌کنند تا بلکه حتی ذره‌ای هم که شده در ذهن مردم نفوذ کنند و در دل ملت تردید بیندازند که بین دو طرف (حسن روحانی و جناح چپ)اختلافاتی وجود دارد و این اختلافات نشانه‌ای است از عدم اقبال اصلاحات به سمت رییس کلیددار قوه مجریه در سال 96. 
فقط دیگر کم مانده با بلندگوهای گوش خراش در کوچه و خیابان دوره بیفتند و فریاد بزنند که:"آهای مردم! به هوش باشید به گوش باشید که اصلاح‌طلبان برای سال 96 از حسن روحانی حمایت نمی‌کنند! تو را به خدا دیگر به او رای ندهید!" 
و این داستان آن زمانی جنبه طنزش بیشتر خواهد شد که بدانیم در کنار اصرار محافظه‌کاران بر عدم حمایت اصلاح‌طلبان از حسن روحانی، آنها به ضرس قاطع از چهارساله بودن دوران ریاست جمهوری حسن روحانی به دلیل عدم رای مردم نیز می‌گویند. کسی نیست به اینها بگوید که "اگر شما به عدم رای مردم به حسن روحانی در سال 96، ایمان دارید پس چرا دیگر از جریان چپ مایه می‌گذارید و می‌خواهید برای رای نیاوردن حسن روحانی به ملت القا کنید که او حمایت اصلاح‌طلبان را ندارد؟ چرا نمی‌گذارید خود مردم تصمیم بگیرند؟و چرابه کذابی روی آوردید؟!"
مجمع روحانیون وحمایت از حسن خمینی 
و نه حسن روحانی؟
در کنار این موضوع، اتفاق جدیدی نیز رخ داده است این اتفاق جدید خبری است که گفته می‌شود برخی اصلاح‌طلبان نیز آن را باز نشر کردند (هرچند بعد از آگاهی از ناصحیح بودن خبر، آن را از شبکه‌های اجتماعی خود برداشتند.) 
" عبور مجمع روحانیون مبارزازحسن روحانی." 
خبری که شاید شنیدن آن برای نخستین‌بار باعث شگفتی بسیار شد چون حتی گزینه جانشین حسن روحانی نیز معرفی شده بود: "در جلسه دوشنبه هفتم تیرماه مجمع روحانیون مبارز به ریاست سید محمد موسوی خوئینی‌ها، اکثریت اعضا موافق عدم حمایت از حسن روحانی در انتخابات سال 96 بودند و بهترین گزینه سیدحسن خمینی مطرح شد. "
اما بلافاصله مجمع روحانیون در باره این خبر تکذیبیه‌ای صریح صادر کرد. متن این تکذیبیه که در اینستاگرام مجمع روحانیون مبارز هم منتشر شده، بدین شرح است:"
در برخی از سایت‌ها مطلبی بدین مضمون که در جلسه ی مجمع روحانیون مبارز "عبور از روحانی" کلید خورد، منتشر شده است.
بدینوسیله اعلام می‌دارد که این خبر از اساس کذب محض و در راستای تشویش اذهان عمومی و تضعیف دولت تدبیر و امید و شخص رییس جمهور محترم است.
مجمع روحانیون مبارز تاکنون مطلقا در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری آینده، جلسه و گفتگویی نداشته است و موضع این مجمع حمایت قاطع از دولت و خصوصا شخص جناب آقای دکتر روحانی رییس جمهور محترم است.
تلاش‌های گسترده تخریبی برخی رسانه‌های مخالف دولت و کانون‌های فشار علیه مردم را به شدت محکوم نموده و آن را برخلاف منافع ملی و اخلاق اسلامی می‌دانیم و همگان را به رعایت اخلاق صداقت و امانت داری خصوصا در ماه مبارک رمضان دعوت می‌کنیم."
در همین رابطه سید هادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام نیز آب پاکی را روی دست همه ریخته و گفته: "اصلاح‌طلبان از روحانی عبور نمی‌کنند" این را در کنار سایر اعضای مجمع روحانیون مثل اسدالله 
کیان ارثی بگذارید که برحمایت از حسن روحانی تاکید کرده. اما در ماجرای اخیر چند پرسش مطرح است. 
تقصیر خودش است! 
پرسش اول: چرا در طرح خبر دروغ عبور مجمع روحانیون از روحانی، برخی از اصلاح‌طلبان نیز (پیش از تکذیب خبر)آن را بازنشر دادند؟!
در پاسخ به این سوال باید بی تعارف مقصر اصلی را شخص حسن روحانی دانست. رییس جمهور تدبیر و امید که با بلیت اصلاح‌طلبی و با اجماع آنان؛ آرای مردم را به سمت خود جذب کرد، در این مدت کم دل اصلاح‌طلبان و البته مردم را نشکسته است. پرواضح است که براساس همه شاخص‌ها، روحانی بدون حمایت جناح چپ شانس پیروزی درانتخابات سال 92 را نداشت اما دیدیم که این مهم با خردگرایی اصلاح‌طلبان محقق شد. 
ولی اکنون 3 سال پس از عملکرد او در ریاست جمهوری، به ویژه بعد از لابی‌هایی که برخی وزرای وی و شاید خودش! در بحث ریاست مجلس و ریاست کمیسیون‌های پارلمان دهم به خرج دادند، دل اصلاح‌طلبان به گله گشوده شده است. 
در این بین، برخی ازاصلاح‌طلبان نیز از این ناعهدی به ستوه آمده و ناامیدانه می‌پندارند که "تدبیر و امیدی‌ها " تنها از آنها (اصلاح‌طلبان) در سال 92، استفاده ابزاری کرده اند و دیگر هیچ.. . برخی از اصلاح‌طلبان می‌اندیشند که حسن روحانی از وقتی به مقصودش یعنی ریاست جمهوری رسید، یاران اصلاحات را از یاد برده است و به نوعی به توهم خود بزرگ پنداری و محبوبیت شخصی کاریزماتیک رسیده. امری که باعث شده گروهی از آنها (اصلاح‌طلبان) دست به لج بازی سیاسی بزنند و وقتی چنین خبری (خبر عبور مجمع روحانیون از اصلاح‌طلبان) را دیدند آن را بازنشر کنند هرچند آنها نیز همسو با راه اصلاحات به محض آنکه تکذیبیه مجمع روحانیون آمد فی الفور چنین خبری را از شبکه‌های اجتماعی شان برداشتند. 
حسن خمینی نمی‌آید 
پرسش دوم: آیا واقعا ممکن است حاج سیدحسن خمینی کاندیدای ریاست جمهوری سال 96 شود؟
هرچند سیدحسن خمینی هم کلام گیرا و هم لقب "یادگار امام "را دارد، اما در تمام این سه‌سال حامی پرو پا قرص و سینه چاک رییس دولت یازدهم بود و برای آنکه اعتدال (علی‌رغم نقصان‌ها و ضعف هایش) پابرجا بماند همه کاری کرد. برای همین در مخیله آدم نمی‌گنجد که حال، این حامی 3 ساله تبدیل به رقیب یکباره! شود. 
از طرف دیگر حاج سید حسن خمینی با همه یادگار امام بودنش ممکن است به مزاج عده‌ای خوش نیاید و حتی صلاحیتش تایید نشود، اتفاقی که درانتخابات مجلس خبرگان برای او رخ داد. از همین روی است که بسیاری می‌گویند مگر ممکن است اصلاح‌طلبان حسن روحانی را رها کنند و حامی کاندیدایی شوند که حتی نمی‌دانند تایید می‌شود یانه؟! بنابراین کمتر کسی می‌تواند باور کند مجمع روحانیون و یا اصلاح‌طلبان نسیه" حسن خمینی " را به نقد" حسن روحانی" ترجیح دهند.
قندی که بیهوده آب شد! 
و اما پرسش سوم: چرا اصولگرایان پس از خبر کذب عبورمجمع روحانیون از روحانی، گل از گلشان شکفت و قند در دلشان آب شد و مدام بر طبل تفرقه بین رییس دولت و اصلاح‌طلبان کوفتند. 
پاسخ پرسش سوم را از فیاض زاهد استاد دانشگاه و فعال سیاسی پرسیدیم. وی به آفتاب‌یزد گفت: « آقای روحانی در مدت باقیمانده تا سال 96، مطمئنا با یک جنگ روانی گسترده
رو به رو خواهد شد. به هر حال اتاق فکر علیه حسن روحانی برنامه هفتگی مشخصی دارد و حتی اخباری به دست ما رسیده، که کمیته بحران‌سازی برخی اصولگرایان، این روزها تا سحر جلسه دارند و تصمیمات متعددی درباره تدارک جنگ‌های روانی علیه دولت مطرح می‌کنند. دیدیم که در موضوع فیش‌های نجومی آنها تا چه اندازه منسجم و قوی عمل کردند.»
وی اضافه کرد:« اصولگرایان می‌دانند که روحانی شانس اول برنده شدن در انتخابات است. از نوع کنش جریان اصولگرایی می‌توان دریافت که آنها تا چه اندازه از وجود آقای روحانی نگران هستند و موفقیت او را تضمین شده می‌دانند و از همین روست که مدام تلاش می‌کنند با مطرح کردن عبور اصلاح‌طلبان از روحانی یا چهارساله بودن حکومت او،نگرانی خودشان را التیام بخشند.»
فیاض زاهد گفت:«اصولگرایان علاوه بر طرح این دو موضوع، تلاش برای حذف او در سال 96 و طرح عدم تایید صلاحیت وی را کلید زده اند و شانس‌شان را در اینباره هم امتحان می‌کنند.»
این استاد دانشگاه تاکید کرد:« طرح اینکه اصلاح‌طلبان از روحانیون عبور می‌کنند بیشتر یک آرزوی خام در جریان 
اصولگرایی است.»
وی درباره اینکه گفته می‌شود عده ای بحث حضور حسن خمینی را در سال 96 مطرح می‌کنند، پاسخ داد: « مطرح کردن سیدحسن خمینی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری، در مجمع روحانیون نیز در راستای همان جنگ روانی و فرسایشی علیه اصلاح‌طلبان و دولت است. در حالیکه به هیچ وجه در مجمع روحانیون مبارز، موضوع رقیب تراشی برای آقای روحانی وجود ندارد.»
این استاد دانشگاه البته به این نکته هم اشاره داشت که:"ما امیدوار بودیم با تغییرات پس از برجام و انتخابات مجلس دهم که با پیروزی رهبری اصلاح‌طلبان همراه بود، تعامل بهتری از سوی دولت با اصلاح‌طلبان به ویژه در چینش روسای مجلس صورت می‌گرفت که متاسفانه این اتفاق رخ نداد."
زاهد افزود: «اما فارغ از این مسائل، در سطوح بالا و تعیین کننده اصلاحات هیچ گاه عبور اصلاحات از روحانی مطرح نشده است بدیهی است که جریان اصیل اصلاح‌طلب مهمترین گزینه و انتخاب خود را روحانی می‌داند و همچنان 
برعهد و پیمانی که در زمینه حمایت از وی بسته استوار است.»
وی اضافه کرد:« ولی افکار عمومی خواستار این است که دولت در فرصت باقی مانده از حالت انفعالی خود خارج شده و تغییر ساختار دهد. روحانی به عنوان بی شناسنامه ترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی به روی کار آمد و اگر از اصلاح‌طلبان فاصله بگیرد و یا از ماجراهایی مثل فیش‌های حقوقی بدل نسازد و ازآن به عنوان فرصت استفاده نکند، سال 96، سال بسیار سختی برای او و اصلاح‌طلبان خواهد بود.»




تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن