تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804458350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طلسم شوالیه های شرق نشکست


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: طلسم شوالیه های شرق نشکست
شوالیه های شرق همچنان می بازند و فوتبال همچنان امیدوار است که با افزایش تیمها در رویدادهای مهم چون یورو و جام جهانی و استفاده از راه کارهائی چون میزبانی مشترک و استخدام ستاره های ارزان تر شرقی شاید بتواند موازنه را به گونه ای برهم زند.
تورج عاطف - نامه نیوز، آخرین ضربه پنالتی پرتغالی ها زده می شود، لهستان حذف می شود و این پایان کار آخرین شوالیه است. آری شوالیه استعاره ای از حکایت های تکراری تاریخ فوتبال جهان است. سالها است که فوتبال را می خواهند پدیده ای بدانند که قدرت هایش در سراسر جهان پراکنده است و از این رو است که شاهدیم  این دوره یورو را با 24 تیم برگزار کردند و پدیده ای به نام میزبانی مشترک را در جامهای جهانی و یورو دیده ایم اما یک اتفاق این بار هم رخ داد " حذف تمامی تیم های شرق اروپا " تا پیش از نیمه نهائی یورو.


تاریخ می گوید در 14 دوره جام ملت های اروپا، روسیه و چک و یونان یک بار  قهرمان شدند و بقیه جام ها به تیمهای غرب اروپا رسیده است. روسها سه بار نایب قهرمان شدند و چک ها یک بار و یوگوسلاوی سابق دو بار نایب قهرمان شدند  و این کلیه افتخارات این جام برای شوالیه های شرق اروپا است. شاید این آمارها در یورو چندان بد نباشد اما این نتایج درجام جهانی بدتر می شود. در همه جام های جهانی که برگزار شده بغیر از آفریقا و آسیا که هیچگاه به مراحل بالائی نرسیده اند و تنها کره جنوبی یک بار با آن کیفیت نا امید کننده چهارم جهان شد اما این اتفاق برای شوالیه های شرق اروپا  پر معنی تر است در کلیه مسابقات جام جهانی هیچگاه تیمهای اروپای شرقی قهرمان نشدند و تنها مجارستان در سالهای 1938 و 1954 و تیم چک اسلواکی سابق در سالهای 1934 و 1962 نایب قهرمان شدند.


به این پدیده نگاه دیگری می اندازیم؛  از بین 24 تیمی که در یورو 2016 حضور داشتند 10 تیم  از اروپای شرقی بودند و حالا  مطمئن هستیم هیچ تیمی از شرق اروپا در  نیمه نهائی نخواهد بود. براستی علت چیست ؟


تجربه
 باید بگوئیم تیمهای غرب اروپا حضور درخشانی در مرحله نهائی داشتند آلمان با 12 بار و اسپانیا با 10 بار و ایتالیاو فرانسه و انگلستان با 9 بار و پرتغال با هفت بار حضور به مرحله یک چهارم رسیدند و نباید از این مسئله غفلت کنیم که روسیه 11 بار در این جام شرکت کرده است و  چک که سالها در قالب چک و اسلواکی در این جام شرکت می کردند با 8 بارو کرواسی با 5 بار و رومانی 5بار و ترکیه با 4 بار  از پر سابقه ترین تیمهای این جام بودند اما بار دیگر براحتی حذف شدند.


 شاید اوکراین با دو بار و اسلواکی با یک بار از بی تجربه های این جام باشند اما این تیمها در قالب تیمهای شوروی سابق و چک و اسلواکی این تجربه را کسب کرده اند  اما گویا این تجربه هیچ کمکی به این تیمها نکرد و شاهد بودیم که تیمهائی چون رومانی و اوکراین و چک و ترکیه  خیلی راحت در مرحله گروهی و مجارستان  و کرواسی و لهستان در مرحله حذفی از دور رقابتها بیرون رفتند هرچند که باخت تیمهای کرواسی و لهستان با چاشنی بد شانسی همراه بود.


 کمبود نیروی انسانی
تاریخ فوتبال می گوید ستارگان بی نظیری  بودند که از شوالیه های شرق به  فوتبال جهان معرفی شدند از پوشکاش مجارستانی و بلوخین و یاشین روسی و گئورگی هاجی رومانی و استیچکوف بلغارستانی و بونیک و ژارماخ و لاتو و لوانفسکی لهستانی و بوبان و داور شوکر و مودریچ کروات و ندود چک و شوچنکو اوکراین و...  بنگریم هر کدام مردان بزرگی در فوتبال  دنیا بودند اما این ستارگان هیچگاه چون کرایوف و پلاتینی و زیدان و فون باسن و گولیت و آنری و .... نتوانستند برای تیمهای خود مفید باشند  و تیم هایشان را یک تنه به قهرمانی برسانند.


کمبود زیر ساختهای باشگاهی
براستی نباید از این فاکتور مهم عبور کرد شاید فوتبال روسیه و اوکراین در سالهای اخیر سر مایه گزاری های بی شماری در باشگاه داری کرده باشند  اما سالها است که کسی خبری از تیمهای مجارستانی و بلغارستانی و کروات و چک و اسلواکی در فوتبال جهان بجز جرقه هائی ندارد این اتفاق از سالهای دور رخ داد و بسیاری از تیمهای غربی اروپا از این ستاره های شرق اروپا بهره می گیرند اما در تیم ملی باز شاهدیم که کمبودهای تجربه و روحی که در فرهنگ بسیاری از این کشور ها داشته و زیر ساخت های اقتصادی و اجتماعی  این کشورها نمی گذارد که آن باورهای خود را در مقابل تیمهای غرب از دست بدهند


شوالیه های شرق همچنان می بازند و  فوتبال همچنان امیدوار است که با افزایش تیمها در رویدادهای مهم چون یورو و جام جهانی و استفاده از راه کارهائی چون میزبانی مشترک و استخدام ستاره های ارزان تر شرقی شاید بتواند موازنه را به گونه ای برهم زند.




۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن