تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820890909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استان قزوین قادر است تولید مرغ و تخم مرغ خود را دوبرابر کند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی قزوین:
استان قزوین قادر است تولید مرغ و تخم مرغ خود را دوبرابر کند

کشتار مرغ


شناسهٔ خبر: 3699912 - شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
استانها > قزوین

.jwplayer{ display: inline-block; } قزوین- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در صورت تامین نقدینگی تولیدکنندگان استان تا میزان ۵۰ میلیارد تومان قادریم تولید خود را دو برابر کرده و به ۱۲۰ هزار تن برسانیم. به گزارش خبرنگار مهر، با تشکیل جلسات بررسی مشکلات تولیدکنندگان بخش کشاورزی با استاندار قزوین در هفته های گذشته ضمن بیان چالش ها و مشکلات تولید امکانی فراهم شده تا در فضایی صمیمانه و رو در رو تولیدکنندگان دغدغه های خود را مطرح کرده و درخواستهای خود را نیز بیان کنند تا بتوان در مسیر بهره وری گام برداشت. این بار تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ استان در جلسه ای تخصصی هم ظرفیت ها و توانمندی های خود را در این بخش مطرح کردند و هم آمادگی خود را برای مشارکت در افزایش صادرات غیرنفتی اعلام کردند تا درصورت حمایت اعتباری بتوان به شرایط بهتری رسید. پس از نشست تخصصی با استاندار قزوین فرصتی فراهم شد تا ضمن گفتگو با چند تن از تولیدکنندگان و مسئولان ذیربط وضعیت موجود را بررسی کنیم. نیاز علی ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در حال حاضر سالانه بیش از 70 هزار تن تخم‌مرغ در استان قزوین تولید می‌شود که این میزان تولید تنها با استفاده از 65 درصد ظرفیت استان حاصل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: اگر امکانات لازم فراهم شود و بتوانیم از 100 درصد ظرفیت استان در تولید تخم‌مرغ استفاده کنیم می‌توان سالانه بیش از 100 هزار تن تخم‌مرغ تولید کرد. ابراهیمی‌پاک با بیان این مطلب که صادرات نقش به‌سزایی در تولید پایدار دارد یادآورشد: توسعه صادرات و افزایش تولیدات داخلی در تولید پایدار و همچنین تثبیت اشتغال در جامعه نقش به‌سزایی دارد و باید برای تحقق آن اقدام کنیم. وی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد کشور گفت: در حال حاضر بخش کشاورزی نقطه اتکا اقتصاد کشور است وتولیدکنندگان باید با افزایش تولیدات داخلی‌ میزان خوداتکایی را در این بخش افزایش دهند. سید منصور حاج سید جوادی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز به خبرنگار مهر اظهارداشت: دراستان قزوین ۴۳۲ واحد پرورش مرغ نیمچه گوشتی داریم که با ظرفیت ۶۰۰ هزار قطعه فعالیت می کنند که درسال قبل ۵۳ هزار تن تولید این واحدها بود. وی افزود: مصرف سرانه مرغ در کشور ۲۵ کیلوگرم و در استان ۴۴ کیلوگرم است که در سال گذشته حدود ۲۳ هزار تن مازاد مصرف تولید داشتیم که به استانهای همجوار صادر شد.

سید جوادی تصریح کرد: پتانسیل تولید مرغ گوشتی ۱۰۶ هزار تن است و در حال حاضر تعدادی واحد هم درحال تاسیس است که اگر به بهره برداری برسد ظرفیت استان به ۱۲۳ هزار تن افزایش خواهد یافت که هم اینک به طور متوسط ۷۰ هزار تن مازاد مصرف داریم. وی بیان کرد: با اتحادیه ها و تشکل های بخش خصوصی مذاکراتی شده تا تسهیلات ارزان قیمت برای هر کیلومرغ ۱۵۰۰ تومان پرداخت شود تا بتوانیم زمینه تولید بیشتر را فراهم کنیم. سید جوادی اظهارداشت: در جلسه با استاندار قزوین مقام عالی اجرایی استان قول مساعد دادند تا با تامین بخشی از سرمایه در گردش و نقدینگی مورد نیاز تولیدکنندگان ظرفیت را بالا ببریم که برای استفاده از ظرفیت موجود در این بخش ۷۰ میلیارد تومان برای مرغ گوشتی نیاز است که اگر امسال ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بدون سود بانکی تزریق شود می توانیم به صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری دست یابیم.

وی اضافه کرد: در استان قزوین ۶۰ واحد مرغ تخم گذار فعال داریم که تعداد هفت میلیون و۶۸۰ هزار مرغ ظرفیت تولید آنهاست که در سال قبل نیمی از آن فعال شد و به ۶۹ هزار تن تولید رسیدیم. معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: در سال گذشته از مازاد تولید حدود ۱۳ هزار تن در استان مصرف شد و مابقی به استانهای دیگر صادر شد و در حال حاضر هم ۹۰ هزارتن مازاد تولید داریم که تا ۵۰ هزارتن قادر به صادرات هستیم. حجت: حمایت از تولیدکنندگان مرغ استان ضروری است عظیم حجت مدیرعامل اتحادیه کشاورزی مرغداران استان هم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت:اتحادیه مرغداران قراردادی را با شرکت پشتیبانی استان منعقد کرده که بر اساس آن مرغ تولیدی مرغداران از آنان خریداری می‌کند و بعد از انجماد به شرکت پشتیبانی تحویل می‌دهد. وی اضافه کرد: در شرایطی که قیمت مرغ روزانه تغییر می‌کند، نارضایتی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را در بر دارد چراکه سود این بازار پرنوسان تنها به جیب دلالان می‌رود. مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان قزوین خاطرنشان کرد: صنعت طیور یکی از بخش‌هایی است که مورد توجه و حمایت دولت در کشور به ویژه در قزوین قرار گرفته و در ردیف فعالیت‌هاى اقتصادى خانوارها جاى دارد. وی گفت: در  استان قزوین حدود ۵۰۰ واحد مرغ گوشتی فعال داریم که ظرفیت آنها ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه است که در حال حاضر با نیمی از ظرفیت تولیدی کار می کنند.

وی افزود: در استان قزوین امکانات سخت افزاری خوبی برای اینکه تولیدات را به ۵۳ هزار تن و دوبرابر تا ۱۰۰ هزار تن برسانیم داریم و در یک دوره شش ماهه می توانیم تولید را به ۸۰ هزارتن افزاش دهیم و با صادرات محصول به استان تهران این کالا را به کشورهای خارجی مانند عراق و افغانستان نیز صادر کنیم. حجت تصریح کرد: امکان فرآوری و بسته بندی بر اساس استانداردهای روز دنیا در استان وجود دارد که امیدواریم با توجه به سیاست های استان و تاکید استاندار برای افزایش صادرات غیر نفتی با تامین نقدینگی برای هر کیلو ۱۵۰۰ تومان بتوانیم با برنامه ریزی برای تولید
۲۰ هزار تن اضافه بر تولید کنونی با تامین اعتبار حداقل ۳۰ میلیارد تومانی تولید مرغ را بالا ببریم و به افزایش صادرات استان کمک کنیم. وی بیان کرد: در سراسر کشور حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن تولید مرغ داریم که ۷۰ هزار تن آن صادر می شود. به گفته حجت از مجموع ۲۴ هزار واحد پرورش مرغ گوشتی کشور حدود ۳.۶ تولید کشور در استان صورت می گیرد. منصور بازدار مدیرعامل تعاونی مرغ تخمگذار استان قزوین به خبرنگار مهر گفت:ظرفیت روزانه ۲۵۰ تن تولید راداریم که ۳۰ تن در استان مصرف می شود و بقیه به استانهای دیگر صادر می شود. وی بیان کرد: صادرات روزانه هشت کانتینر معادل ۱۶۰ تن در روز را داریم و اگر بتوانیم با کمک دولت و استاندار محترم با تامین نقدینگی هزینه های تولید را کاهش داده و به سمت بهره وری برویم می توانیم به صادرات استان کمک کنیم. این تولیدکننده برتر پرداخت ۱۵ میلیارد تومان به تولیدکنندگان استان را گامی در مسیر توسعه صادرات دانست و یادآورشد:ظرفیت تولید و صادرات تا ۴۰۰ تن در روز را داریم و می توانیم چشم انداز صادراتی استان را محقق کنیم.

وی اضافه کرد: اگر ۱۵ میلیارد تومان تزریق شود روزانه ۱۶۰ تن صادرات را عملیاتی می کنیم که این کار مستلزم اختصاص تسهیلات یک دلاری برای هر کیلو تولید است. بازدار نیز گفت: در تولید مرغ با وجود زیر ساخت لازم امکان تولید ۵۰ تا ۶۰ هزار تن در سال را داریم که قادریم در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تا دو برابر تولید داشته باشیم. تشکیل جلسات متعدد با حضور استاندار و تولیدکنندگان بخش کشاورزی زمینه آشنایی با مشکلات این بخش را بخوبی فراهم کرده و با تاکید جدی استاندار برای افزایش صادرات غیرنفتی امید می رود بتوان با تزریق نقدینگی لازم ضمن افزایش دو برابری تولید مرغ و تخم مرغ در استان به صادرات نیز کمک کرد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن