تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819564911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس انجمن علمی گیاهان دارویی کشور مطرح کرد کشت گیاهان دارویی یک‌هزار هکتاری در 4 نقطه کشور


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس انجمن علمی گیاهان دارویی کشور مطرح کردکشت گیاهان دارویی یک‌هزار هکتاری در 4 نقطه کشور
خبرگزاری فارس: کشت گیاهان دارویی یک‌هزار هکتاری در 4 نقطه کشور
رئیس انجمن علمی گیاهان دارویی کشور گفت: کشت گیاهان دارویی یک‌هزار هکتاری را در چهار نقطه کشور پیشنهاد می‌دهیم که سرمایه‌گذاران و کسانی که توانایی همکاری در این زمینه را دارند باید ساز و کاری برای توسعه فرآوری آن را ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمدباقر رضایی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری نخستین همایش اسانس ایران در محل پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان در قمصر این شهرستان اظهار کرد: یکی از مسائلی که عمده مشکل گیاهان دارویی در کشور است مکانیزه کردن یا روش‌های نوین ضدعفونی گیاهان دارویی است.
وی مهندسی تقطیرها را برای توسعه صادرات گیاهان دارویی لازم دانست و افزود: اولویت نخست برای توسعه گیاهان دارویی مکانیزه کردن و روش‌های استخراج فرآوری است.
به گفته وی، با استفاده از روش پلاسما سعی شده در آینده نزدیک بتوان بسیاری از آلودگی‌ها در زمان پروسه تولید حذف شود تا امکان در اختیار قرار دادن تولیدات سالم برای مصرف کننده‌ها به وجود آید. 
رئیس انجمن علمی گیاهان دارویی کشور، کاشان را قطب گل محمدی کشور دانست و افزود: برگزاری همایش اسانس ایران در این منطقه در راستای ارائه راهکارهای علمی برای توسعه و ترویج  و استفاده بهینه از فرآوری‌های گل محمدی است.
رضایی با بیان اینکه سنتی برداشت کردن به صادرات قابلیت خوبی نمی‌دهد افزود: باید تلاش کنیم محصولات ما قابلیت مصرف صنایع مختلف به خصوص عرقیات و اسانس را داشته باشد.
وی تأکید کرد: باید در چند محصول، قطبیت آن مشخص شود و هر روزی را به یک گونه خاص گیاهی اختصاص دهیم تا توسعه گیاهان دارویی و اهمیت آنها بین‌المللی شود.
رضایی با اشاره به اینکه محصولات ما قابلیت فرآوری نوین و تبدیل شدن به بهترین اسانس‌ها را دارد، اما منطقه ما عاری از تکنولوژی است بیان کرد: گیاهانی همچون زیره، گل محمدی، موسیر، نعناع و بابونه و امثال آن جزو گونه‌هایی است که برخی افراد حاضر به تولید و توسعه این گیاهان هستند با توجه به این نکته که ساز و کار توسعه ملزم به این است که فرآوری در کنار آن باشد. 
 وی خاطرنشان کرد: کشت گیاهان دارویی یک‌هزار هکتاری را در چهار نقطه کشور پیشنهاد می‌دهیم که سرمایه‌گذاران و کسانی که توانایی همکاری در این زمینه را دارند باید ساز و کاری برای توسعه فرآوری آن را ایجاد کنند.
رئیس انجمن علمی گیاهان دارویی کشور از برنامه‌های 1404 چشم‌انداز توسعه را افزایش 100 برابری سطح زیر کشت گیاهان دارویی در کشور بیان کرد و گفت: از آنجا که دولت به تنهایی قادر به توسعه نیست عزم ملی و کمک مردم برای رسیدن به حداقل یک دهم این میزان لازم است.
رضایی با اشاره به اینکه طبق بررسی‌ها برخی از محصولات گیاهان دارویی به خصوص اسانس در کشورهای اروپایی حدود 100 برابر کشور ایران است، تأکید کرد: باید سعی شود تا با استفاده از تکنولوژی و روش‌های نوین و فرآوری، اسانس را توسعه و بتوانیم صنعت گل و گلاب را حفظ و اقتصادی کنیم.
 
انتهای پیام/2406/و30

95/02/22 :: 13:52





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن