تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816149308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یادداشت/محمدکاظم انبارلویی غیرت ملی و نوامیس سیاسی و اقتصادی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: یادداشت/محمدکاظم انبارلوییغیرت ملی و نوامیس سیاسی و اقتصادی
خبرگزاری فارس: غیرت ملی و نوامیس سیاسی و اقتصادی
فلسفه اخذ پورسانت در یک خرید خارجی چیست؟ فرد پورسانت بگیر مامور می‌شود منافع یک شرکت تولیدی در خارج را به ضرر همان واحد تولیدی در داخل حفظ کند و در ازای آن پول بگیرد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس روزنامه «رسالت» در سرمقاله شماره امروز خود نوشت: خبر دیدار جمعی از نمایندگان منتخب مجلس دهم به همراه عارف نماینده محترم مردم تهران با مراجع عظام تقلید یک شنبه‌گذشته روی خروجی خبرگزاری‌ها رفت. مراجع عظام تقلید دغدغه‌های خود را در حوزه سیاسی و اقتصادی مطرح کردند و خواستار رسیدگی به وضعیت اقتصادی محرومین و مستضعفین شدند.در این میان دیدار عارف و همراهان با حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی به دلیل طرح بحث دیاثت سیاسی و اقتصادی، سر و صدایی ایجاد کرد.  معظم له در این دیدار صریح و بی‌پرده فرمودند: «کسانی که راه نفوذ بیگانگان را در فضای اقتصادی و سیاسی به روی کشور می‌گشایند، دیوث هستند.»  برخی خبرگزاری‌ها به جای واژه «دیوث» فقط به واژه «بی‌غیرت» اکتفا کردند و از این مبحث گذشتند اما برخی خبرگزاری‌ها این واژه را عیناً آوردند. انتظار می‌رفت دفتر آیت الله جوادی آملی در توضیح این مطلب از آن عبور کند و به نوعی آن را رُفت و روب نماید اما در توضیح این تعبیر بیش از 8 بار کلمه «دیاثت» و «دیوث» را به شرح زیر تکرار کرد؛  «آنچه در فهم درست رهنمودهای حضرت استاد حائز اهمیت است، کاربرد اصطلاح «دیاثت» در دانش فقه و اخلاق است که با کاربرد عرفی آن، تفاوت زیادی دارد.توضیح اینکه فقیهان شیعه، در ابواب قضاء، حدود و شهادات، بر اساس روایات معتبر امامان معصوم (علیهم السلام) احکام متعددی برای «دیوث» و «دیاثت» مطرح کرده‌اند. همان‌طور که در کتاب شریف مجمع البحرین آمده در اصطلاح ایشان، «دیوث» به مرد بى‌غیرتی گفته می‌شود که مردان بیگانه را بر همسرش وارد مى‌کند. دیاثت از گناهان کبیره است به‌گونه‌ای که در روایتی از وجود مقدس رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) آمده است که دیوث بوى بهشت را استشمام نمى‌کند. امام صادق (علیه السلام) نیز مى‌فرماید: «بهشت بر دیوث حرام است». از این رو شهادت دیوث نیز در محاکم شرعی پذیرفته نیست.در فرهنگ قرآنی غیرت را معرفت هویت و غیرزدایی  تشکیل می‌دهد و غیرزدایی هم به این معناست که اولاً اجازه ندهیم بیگانه به حریم ما نفوذ کند و ثانیاً خودمان هم در کار دیگران تجسس نکنیم. بیگانه را در حریم خود راه دادن و وارد حریم غیر شدن با غیرت سازگار نیست. بر اساس چنین معنای فقهی و اخلاقی معظم‌له با بیان اینکه کشور ما، کشوری غنی و برخوردار از نعمات و مواهب الهی است، اظهار داشتند: با وجود این‌همه منابع غنی در داخل کشور، واردات برخی کالاها که در کشور امکان تولید آن وجود دارد، دلیلی جز سوء مدیریت و در برخی موارد بی‌غیرتی ندارد.حضرت استاد (دام ظله) در چنین فضایی بحث غیرت دینی را مطرح نموده و با توسعه مفهومی نسبت به کلمه دیاثت و دیوث فرمودند: کسانی که راه نفوذ بیگانگان را در فضای اقتصادی یا سیاسی به‌روی کشور می‌گشایند از غیرت اقتصادی یا سیاسی برخوردار نبوده و دیوث هستند.» (1) اصرار معظم له و دفتر وی در کاربرد این واژه حکایت از یک جسارت و شجاعت در معرفی یک جریان مسموم و خائن در نهضت‌های یکصد سال اخیر دارد. به جرأت می‌توان گفت هیچ مرجع تقلید و فقیهی در تفسیر سیاسی خود از این جریان، شجاعت طرح این موضوع و بازشناسی و عیارسنجی فعل آن را نداشته است. در نهضت‌های یکصد سال اخیر ما با رجال سیاسی برخورد می‌کنیم که وابستگی خود را به اجانب و بویژه روس و انگلیس پنهان نمی‌کردند.این جماعت هر وقت بحرانی رخ می‌داد با زدن پرچم انگلیس یا پرچم روس بر سردر خانه خود از هر گونه تعرض مصونیت پیدا می‌کردند. آن شب که مشروطه‌خواهان انگلیسی تهران را تصرف کردند به مرحوم شهید شیخ فضل الله نوری گفتند کافی است پرچم روس یا انگلیس را بر سردر خانه‌ات برافرازی تا از هرگونه تعرضی مصون بمانی. او گفت: «یک عمر برای اسلام و ملت کار کردم، آخر عمری برای نجات جان خود بروم زیر پرچم کفر؟ هرگز چنین نخواهم کرد.» او قهرمانانه ایستاد و زیر بار چنین ننگی نرفت و حلاج‌وار طناب دار را بوسید. در جریان به توپ بستن مجلس، عده‌ای به سفارت انگلیس پناهنده شدند و در فتح تهران هم عده‌ای به سفارت روس پناه بردند. مفهوم این عمل آنان چه بود؟ این جماعت روسیاه راه نفوذ بیگانگان را در فضای سیاسی کشور باز می‌کردند. ماموریت جریان فراماسونری که هر کدام سر در آخور یک کشور اجنبی مثل انگلیس، فرانسه و آمریکا طی یکصدسال اخیر داشتند در حوزه سیاست و اقتصاد، قراردادهای ننگینی بود که یکی پس از دیگری بیرون آمد. قرارداد توتون و تنباکو و قرارداد دارسی از آن جمله بود.  آیت‌الله جوادی آملی یک حکیم متأله و یک فیلسوف و فقیه مبرز است. او معلم اخلاق و یک عارف بزرگ است. زشتی و شناعت کاربرد واژه یاد شده را در یک دیدار سیاسی می‌داند. هیچ سیاستمداری حاضر نیست در نطق‌های خود از این واژه استفاده کند، اما او حیا را در بیان این حقیقت کنار نهاد و چهره واقعی این جماعت بی‌غیرت را که منافع و مصالح ملی را در معرض تاراج بیگانگان قرار می‌دهند و نوامیس ملی را در ازای دریافت پول ناچیزی به حراج می‌گذارند، نشان داد. فلسفه اخذ پورسانت در یک خرید خارجی چیست؟ فرد پورسانت بگیر مامور می‌شود منافع یک شرکت تولیدی در خارج را به ضرر همان واحد تولیدی در داخل حفظ کند و در ازای آن پول بگیرد. شعار رهبران کره جنوبی و ترکیه در گام نهادن در وادی توسعه اقتصادی این بود؛ «واردات ممنوع، صادرات آزاد! »در این معرکه تمامی قدرت دولت پشت این شعار ملی قرار گرفت. چین و ژاپن هم مسیر توسعه را از همین راه طی کردند. با آنکه در این باره قوانین قرص و محکمی در کشور داریم اما عزمی برای اجرای آن وجود ندارد. حضرت آیت‌الله جوادی آملی در همین دیدار با اظهار تاسف می‌گوید: «کشور را از واردات کالاهای خارجی پر کردیم، بعد سخن از تولید ملی به میان می‌آوریم!» در حوزه سیاست، در فتنه 18 تیر 78 و نیز فتنه انتخابات سال 88 با عناصری برخورد می‌کنیم که بی‌پروا منتظر حمایت امپریالیسم خبری جهانی از مواضع خود بودند، به طوری که با افتخار تمام می‌گفتند: «یک بیانیه صادر می‌کنیم، به فاصله چند ثانیه بی‌بی‌سی آن را زیرنویس می‌کند.» به این هم اکتفا نکردند، کادرهای رسانه‌ای خود را به لندن، پاریس و واشنگتن فرستادند تا از طریق بوق‌های آنها پیام‌های خود را بارگذاری کنند. آنها اقتدار ملی و امنیت ملی را پیش‌فروش کردند و از این شنیع‌تر کسانی را به کنگره آمریکا فرستادند و پیام دادند تحریم‌ها را تشدید کنید تا دولت و ملت ایران به زانو درآید. آنقدر وقیح عمل کردند و اصراری هم بر پنهان‌کاری این وقاحت، نه آنها و نه آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها نداشتند! مخاطب آیت الله جوادی آملی در این دیدار چه کسانی هستند؟ آنها باید به خود بیایند. کسانی که در نیمه آخر دهه 70 و نیمه اول دهه 80 سمفونی خروج از حاکمیت و خروج بر حاکمیت را از درون حاکمیت به رهبری ارکستر سمفونیک سرویس‌های امنیتی آمریکا و انگلیس اجرا کردند. باید بدانند به حکم یک فقیه و حکیم، مسیر بی‌غیرتی سیاسی و اقتصادی را طی می‌کردند و نام این کار آنها نوعی دیاثت است. هیچ رجل سیاسی و روحانی طی یکصد سال اخیر جرأت نکرد این فعل زشت آنها را بی‌پروا و بدون حیای سیاسی بازگو کند و از عواقب آن نهراسد. آنها که حضرت آیت‌الله جوادی آملی را به خاطر کاربرد این واژه مورد ملامت قرار می‌دهند درک درستی از مفهوم نفوذ، آن هم در ساحات سیاسی و اقتصادی ندارند. عامل اصلی عقب‌ماندگی کشور و خطراتی که در راه استقلال نظام سیاسی و اقتصادی کشور است همین کسانی هستند که راه نفوذ بیگانگان را در فضای اقتصادی و سیاسی باز می‌کنند و از این فعل زشت خود هم ابایی ندارند و با افتخار از آن یاد می‌کنند.  آنها منشأ فساد ملک و ملت هستند. با وجود این جماعت، اقتصاد مقاومتی قوام نمی‌یابد و مشکلات مردم به‌ویژه محرومان و مستضعفان، حل نمی‌شود. پی نوشت: 1- روزنامه رسالت 21/2/95  محمدکاظم انبارلویی انتهای پیام/ز

95/02/22 :: 04:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن