تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820250005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شب های قدر بهترین فرصت برای خودسازی و تقویت روح و روان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیر سازمان دانش آموزی استان سمنان: شب های قدر بهترین فرصت برای خودسازی و تقویت روح و روان است مدیر سازمان دانش اموزی استان سمنان گفت: شب های قدر بهترین فرصت برای خودسازی، تقویت و کسب معارف دینی و طلب بخشش از خداوند است.
۱۳۹۵ جمعه ۴ تير ساعت 07:47

محمدرضا عامریان در گفت و گو با خبرنگار پانا از سمنان گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی غنیمت برای بندگان است تا در این ماه به راز و نیاز با خدا بپردازند و بیشتر از پیش به پرودگار خود نزدیک شوند. شب های قدر بهترین فرصت برای خودسازی، تقویت و کسب معارف دینی است و باید از این فرصت سرنوشت ساز بیشترین بهره معنوی را کسب کرد.
وی افزود: شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است. خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته و شبی است که که به گفته بزرگان عبادت در آن شب اگر خالصانه باشد، برابر است با بیش از سی هزار شب.
مدیر سازمان دانش اموزی استان سمنان ادامه داد: دانش آموزان باید در این ماه مبارک با استفاده از دانسته های والدین و معلمان خود، جایگاه این ماه بزرگ را درک کنند. اگر نوجوانان  با نیکی ها و ارزش های ماه مبارک رمضان آشنا شوند و اعمال ماه مبارک را از والدین خود بیاموزند و به ان عمل کنند، به عنوان فرزندانی صالح و سالم در آینده ب جامعه معرفی خواهند شد.
عامریان خاطرنشان کرد: با ترتیل دسته جمعی قران و استفاده از برکات این ماه، می توان گناهان خرد را شست و از توجه خداوند بهره مند شد و ارزش های این شب ها را بیشتر دانست. نشستن بر سجاده راز و نیاز با معبود در مساجد و تکایا سفارش شده است چرا که خانه خدا بر همه جا برتری دارد؛ اما افضل همه حضور در حرم سیدالشهدا(ع) و سپس بقاع متبرکه مساجد جامع و مساجد سطح شهر است.
وی با بیان اینکه نباید شب قدر را از دست بدهیم و باید بسیار دعا کنیم و همچنین در رابطه با نقش خانواده ها در شب های قدر اظهار داشت: یکی از کارکردهای خانواده موفق، برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف مشخص است. اگر رشد معنوی را یکی از اهداف بنامیم، داشتن طرح و نقشه ای مناسب برای رسیدن به چنین تحول ارزشمندی، از نشانه های کارآمدی خانواده خواهد بود.
مدیر سازمان دانش آموزی استان سمنان اذعان داشت: بر این اساس، استفاده از فرصت هایی که می تواند تجربه های معنوی گهرباری را در اختیار اعضای خانواده قرار دهد، ضروری است. یکی از این فرصت ها، بهره وری از فضای معنوی شب های قدر است. که برای درک آن لازم است تدارک لازم از پیش دیده شود.
عامریان گفت: با وجود این وعده های الهی، هیچ کس نباید از رحمت خدا ناامید باشد و بداند هر گناهی را که مرتکب شده، بازهم باید به رحمت خدا امیدوار باشد. خداوند در چنین شب هایی که بنده اش ب سوی او باز می گردد، رحمت خود را نثار بندگان مومنش می کند.
وی اظهار داشت: یکی از کارکردهای شب های قدر، احساس سبکی است. با دقتی روان شناختی در این احساس، درمی یابیم که با کنار زدن احساس های منفی رنج آور مانند احساس گناه، کوتاهی در انجام دادن وظایف، آلوده ساختن خود به کارهای نامطلوب، احساس نگرانی از عقوبت رفتارهایی که به انتخاب و با اراده ما انجام شده اند و پیوستن به قدرتی بی نظیر به نام پروردگاری که جان های ما از او مایه گرفته است.
/ امید لک زایی /














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن