تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802788588




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کم فروغی دو و میدانی کاران در آستانه المپیک


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کم فروغی دو و میدانی کاران در آستانه المپیک
دوومیدانی کاران کشورمان در مسابقات نزدیک به برگزاری المپیک کم فروغ ظاهر شدند.


به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون با هزار امید و آرزو دوندگان را به مسابقات ارزروم اعزام کرد که قبل از مسابقات چند سهمیه را بدست بیاورند اما گویا ورزشکاران فقط برای تفریح به آنجا مسافرت کرده بودند.

 تیم ملی ایران با ترکیب مریم طوسی، فرزانه فصیحی، جواهر زمانی، کیوان قنبرزاده، محمد ارزنده، سبحان طاهرخانی، محمدرضا وظیفه دوست، سجاد هاشمی آهنگری، محمد چشمه زار، امید تاجی، بهنام شیری، علی ثمری، محمد بنی آدم، میلاد سیار، میلاد دریساوی، وحید صدیق، رضا ملک پور، محمد صمیمی، محمود صمیمی، علی خدیور، یونس یوسف‌وند و مهدی زمانی در این رقابت ها شرکت کرد.

۶طلا، ۵ نقره و ۶ برنز حاصل کار دوومیدانی در ترکیه بود اما جای بسی تاسف دارد تمامی ملی‌پوشان عملکرد ضعیفی را در این رقابت ها از خود به نمایش گذاشتند.

یکی از دلایل خوبی که ورزشکاران برای توجیه نتایج ضعیف خود در رسانه ها اعلام می کنند آب و هوای نامطلوب ترکیه بوده است.

فدراسیون دوومیدانی به ورزشکاران گفته بود که رقابت های جایزه بزرگ تهران، مرحله اول لیگ ، رقابت‌های ارزروم و جام کازانوف قزاقستان جزو مراحل گزینشی ریو خواهند بود که تاکنون در این چند مسابقه ای که برگزار شده دوومیدانی کاران هیچ سهمیه ای را کسب نکرده اند
تنها 2 مسابقه برای دوومیدانی کاران است: یکی لیگ ایران و دیگری جام کازانوف. که در ماه تیر برگزار خواهد شد.

دوی 100 متر مردان: رضا قاسمی دونده المپیکی کشورمان که 10ماه پیش در مسابقات جام کازانوف قزاقستان سهمیه ورودی المپیک ریو را کسب کرده بود، دیگرهیچ نگرانی برای درخشش در بزرگ ترین آوردگاه ورزشی جهان را  ندارد، اما پس از دریافت سهمیه المپیک در چند تورنمنتی که شرکت کرده است از روزهای آرمانی خود فاصله گرفته است . در مسابقات ارزروم ترکیه مثل چند تورنمنت قبلی نتوانست به رکورد شخصی خود نزدیک شود. در دوی 200متر هم مثل رقابت های نشنال میتینگ آلمان در کسب سهمیه ناموفق عمل کرد.در دو مسابقه پیش رو که در تیر ماه برگزار می شود شانس این را خواهد داشت که ورودی 200متر المپیک را کسب کند. 
 
در جریان همین رقابت ها، درخشش ورزشکارانی چون امید تاجی در پرتاب نیزه، علی خدیور در 200 متر و بهنام شیری در پرتاب دیسک با توجه به تجربه های پایین آنها نتایج درخشانی برای فدراسیون محسوب می شود.


حال باید دید فدراسیون به چه دلیل این همه ورزشکار را به این رقابت های بین المللی کسب سهمیه المپیک اعزام کرد اما در کمال ناباوری هیچ یک از این دوندگان نتوانستند به حد نصاب های لازم برای کسب سهمیه المپیک، دست پیدا کنند. سوال اینجاست که چرا همچنان بعد از سال ها تنها به حضور در تورنمنت ها و در نهایت کسب سهمیه المپیک فکر می کنیم. این در حالی است که بسیاری از کشورهای جهان که روزگاری از ما در دومیدانی عقب تر بوده اند به کسب مدال در المپیک فکر می کنند نه تنها صعود به المپیک. 

دوومیدانی‌ ایران تاکنون توسط احسان حدادی و محمود صمیمی ، لیلا رجبی، حسن تفتیان و رضا قاسمی، حمیدرضا زورآوند و محمد جعفر مرادی هفت سهمیه المپیک بدست آورده است.

غیاثی :درباره مسابقات ارزرم ترکیه اظهارکرد: مسابقاتی است سلیقه ای چون کشورهای اروپائی در این مسابقات شرکت نکرده بودند، از کیفیت آن چنان بالایی برخوردار نبود.

وی افزود: در رشته پرتاب دیسک هر سه شرکت کننده کشورمان موفق شدند مدال های طلا،نقره و برنز را برای کشورمان کسب کنند که واقعا جای تاسف برای فدراسیون دارد که ورزشکاران را به همچین مسابقات سطح پایینی اعزام می کند یعنی به غیر از پرتابگران ما شخص دیگری نبوده است که بتواند در این رقابت مدالی کسب کند.

غیاثی گفت: فدراسیون دوومیدانی مسابقات درجه چند را برای ورزشکاران در نظر می گیردو آنها را به مسابقاتی که با حضور برترین دوندگان جهان و کشورهای متعدد برگزار می شود اعزام نمی کند تا در آنجا آبدیده شوند.

وی گفت: مدیریت فدراسیون ضعیف است و سرپرست تیم را که تا قزوین سفر نکرده است ،به یک باره و به دلایل نامعلومی او را همراه تیم به ترکیه اعزام می کند و آن وقت افرادی را که در این رشته در طول سالیان متمادی برای کشور در رقابت های برون مرزی و آسیایی مدال کسب کرده اند را از فدراسیون کنار می گذارد.

پیشکسوت دوومیدانی درباره عملکرد دوومیدانی کاران تا بدینجای کار گفت: واقعا تا کنون افتضاح کار کرده اند درسال گذشته، در زمان ما ورزشکاران پنج سهمیه کسب کرده بودند،  ولی در زمان این آقایان تاکنون هیچ شخصی موفق نشده است جواز صعود به المپیک را بدست آورد. 

غیاثی در پایان خاطر نشان کرد: رئیس فدراسیون دوومیدانی از زمان آمدنش به فدراسیون افتخار می کند که 2کار مفید برای این رشته انجام داده است: استعداد یابی و دوم جذب حامی مالی ،ولی ما تاکنون هیچ یک از این کارها  را از وی ندیدیم اگر آقایان میخواهند مردم حرف هایشان را باور کنند مدارک مورد نیاز را نشان دهند تا باورمان شود.
 
شایان: درباره سطح مسابقات ارزروم ترکیه اظهارکرد: مسابقات در سطح خوبی برگزار شد.
وی افزود: عملکرد تیم در این رقابت ها متوسط بود ،از لحاظ مدال آوری در ارزروم عالی بودیم ولی در بدست آوردن سهمیه ناکام بودیم.

شایان درباره عملکرد دوومیدانی کاران در ارزروم ترکیه گفت:معتقدم  فدراسیون از عملکرد صمیمی،ارزنده،شیری و تاجی  نسبت به دیگر دندگان رضایت بیشتری دارد.  

وی گفت: تنها هدف فدراسیون دوومیدانی  از اعزام ورزشکاران به این رقابت ها بدست آوردن رکوردهای ورودی المپیک بود که متاسفانه هیچ یک از دوومیدانی کاران نتوانستند سهمیه حضور در ریو را بدست آوردند.

عضو سازمان تیم های ملی دوومیدانی گفت: امیدوارم در چند مسابقه پیش رو که فدراسیون برای دوندگان در نظر گرفته است بتوانند چند سهمیه دیگر برای کشورمان کسب کنند. 

شایان درپایان یاد آورشد: رضا قاسمی دونده المپیکی کشورمان به دلیل فشار بالای تمرینات که انجام می دهد نتوانسته است در این چند مسابقه پیش رو رکوردهای خوبی از خود برجای بگذارد.





۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن