تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798603771




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گمانه زنی ها درباره چشم انداز توافق مهم ترین شرکت هواپیماسازی جهان با ایران


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



گمانه زنی ها درباره چشم انداز توافق مهم ترین شرکت هواپیماسازی جهان با ایران
روز نو :  روزنامه "وال استریت ژورنال" در این باره می نویسد:"این توافق نشان دهنده تاثیر مثبت برجام بر اقتصاد و صنعت ایران و رفع محدودیت های تجاری ایران خواهد بود. تحریم ها از ماه ژانویه گذشته لغو شده اند و ایران می تواند از طریق هواپیماهای بوئینگ به نوسازی ناوگان فرسوده هوایی خود بپردازد. این در حالیست که ایران با ایرباس رقیب بوئینگ نیز بر سر خرید هواپیما توافق کرده اند. خطوط هوایی ایران نیازمند بوئینگ های مدل 737، 777 و 787 هستند. هیچ گونه توافق نهایی ای میان خطوط هوایی ایران و بوئینگ صورت نگرفته و این موضوع نیازمند تایید دولت امریکا است تا مسیر توافق تکمیل شود". 







به گزارش خرداد، سخنگوی بوئینگ در گفت و گو با وال استریت ژورنال گفته است که همه چیز به نظر نهایی وزارت خزانه داری امریکا بستگی دارد. 


این روزنامه در ادامه اشاره می کند که "فرهاد پرورش" مدیر اجرایی ایران ایر این ماه گفته بود که دو دور مذاکره با نمایندگان بوئینگ صورت گرفته است. این روزنامه در پایان اشاره می کند که ایران و ایرباس در ماه ژانویه بر سر خرید و فروش 118 فروند هواپیما با یکدیگر به توافق دست یافتند. 
سایت "المانیتور" نیز با انتشار گزارشی اشاره می کند که توافق ایران و بوئینگ می تواند روند قرارداد فروش هواپیما از سوی بوئینگ به عربستان سعودی را معکوس کند و در این باره می نویسد:"قراردادی 17 میلیارد دلاری با بوئینگ برای فروش بیش از صد فروند هواپیمای غیر نظامی می تواند نشانه ای از بهبود گسترده روابط ایران وامریکا باشد این نظر تحلیلگران مسائل و روابط دوکشور است". 


این سایت در مطلبی به قلم "باربارا اسلاوین" می نویسد:"این توافق می تواند موفقیت مالی، دیپلماتیک و روانی عمده ای میان امریکا و ایران باشد و نتیجه معکوس بر تصمیم دولت بیل کلینتون در 23 سال قبل داشته باشد که در عوض ایران با فروش هواپیماهای بوئینگ به عربستان سعودی موافقت کرد". 







"بروس ریدل" یک مقام امنیت ملی سابق امریکا در چهار دولت ایالات متحده می گوید که در سال 1993 میلادی نیز شرکت های هوایی امریکایی مایل به فروش هواپیما به ایران بودند اما کلینتون به دلیل در پیش گرفتن سیاست مهار دو گانه عراق و ایران در آن زمان با این موضوع مخالفت کرد و ایده فروش هواپیما به ریاض به جای تهران را مطرح کرد. در آن زمان "رون براون" وزیر وقت بازرگانی به ریاض سفر کرد و آن کشور را برای خرید 6 میلیارد دلار هواپیما از بوئینگ متقاعد کرد.ریدل معتقد است که اما اکنون با توافق بوئینگ و ایران می تواند امیدوار به تغییر کلی در سیاست امریکا در قبال تهران بود. 


این سایت در ادامه اشاره می کند که یک مقام ایرانی که نخواسته نامش فاش شود به المانیتور گفته که تفاهم ایران و بوئینگ نشان دهنده آن است که همه طرفین در حال سود بردن از برجام هستند و در های ایران به روی دیگر شرکت های امریکایی از جمله جنرال الکتریک نیز باز است. 


این سایت نیز اشاره کرده که بوئینگ در بیانیه ای به المانیتور گفته که قرارداد نهایی بستگی به تایید دولت امریکا دارد در بخشی از این بیانیه آمده است که بوئینگ واقف است که وضعیت منطقه پیچیده و همیشه در حال تغییر است. ریدل معتقد است که اگر هیلاری کلینتون رییس جمهوری بعدی امریکا باشد در مسیر خرید و فروش هواپیماهای امریکایی به ایران مانعی ایجاد نخواهد کرد. 







روزنامه "یو اس ای تودی" نیز گزارش داده که برخی از نمایندگان کنگره امریکا درصددند تا شرکت هواپیمایی بوئینگ را از معامله با ایران بازدارند. «پیتر رسکام»،‌ نماینده جمهوری‌خواه از ایالت ایلینوی، که بوئینگ و دیگر شرکت‌های آمریکایی را به دلیل تلاش در جهت عقد قرارداد با ایران مورد انتقاد شدید قرار داده است، گفت که کنگره اجازه فروش هواپیما به ایران را نخواهد داد.


چند تن از نمایندگان کنگره آمریکا، به تازگی، مدیران شرکت‌های بوئینگ و ایرباس را فراخوانده‌اند و با آنها در خصوص معامله با ایران به گفت‌وگو نشسته‌اند. سه تن از نمایندگان ایالت واشنگتن به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی شرکت بوئینگ، نامه‌ای را در ماه مه سال جاری به مدیران این شرکت نوشته و ارسال کردند و درخواست دیدار و نشستی در این خصوص، نمودند.


در این نامه که به وسیله «کتی مک‌موریس راجرز»، «دِیو ریچرت»، و «دن نیوهاوس» هر سه از حزب جمهوری‌خواه تنظیم و ارسال شده بود، آمده: «بدینوسیله،‌ ما نگرانی عمیق خود در خصوص فروش هواپیماها، قطعات، و دیگر خدمات مربوط را، به ایران، ابراز می‌کنیم.»


قانونگذاران آمریکایی در ادامه این نامه مدعی شده بودند: «با قرارداد اخیر ایرباس برای همکاری با ایران و تلاش‌های بوئینگ برای عقد قرارداد با ایران برای فروش هواپیما، اتفاقی بی‌نهایت خطرناک برای شرکت‌های غربی در شرف وقوع است.»





تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن