تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820910945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران – بلغارستان، افتتاحيه هفته دوم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ايران – بلغارستان، افتتاحيه هفته دوم
هفته دوم رقابت‌هاي ليگ جهاني بعد از استراحتي سه روزه، به ميزباني صربستان پيگيري مي‌شود
نویسنده : دنيا حيدري 

ايران – بلغارستان، افتتاحيه هفته دوم
هفته دوم رقابت‌هاي ليگ جهاني بعد از استراحتي سه روزه، به ميزباني صربستان پيگيري مي‌شود و تيم ملي ايران در دومين هفته از اين رقابت‌ها با تيم‌هاي برزيل، ‌صربستان و بلغارستان ديدار مي‌کند که در اين بين، برزيل و صربستان دو تيم بدون شکست اين دور از پيکارهاي ليگ جهاني هستند.
  
بلغارستان نخستين حريف هفته دوم ايران
شاگردان لوزانو بعد از دو شکست و يک برد در هفته نخست ليگ جهاني، ساعت 18:30 امروز، در نخستين ديدار هفته دوم اين رقابت‌ها به مصاف بلغارستان مي‌روند.  ديدار افتتاحيه هفته دوم ليگ جهاني واليبال درحالي با رويارويي ايران و بلغارستان در سالن پايونير بلگراد در صربستان آغاز مي‌شود که اين دو تيم تاکنون در ليگ جهاني با هم ديدار نکرده‌اند، ولي در مسابقات قهرماني جهان در سال‌هاي 1970 و 2006 بلغارها با ايران مصاف داده‌اند که در هر دو بازي موفق به شکست 3 بر صفر ايران شده‌اند. البته سرمربي تيم ملي ايران در بازي سال 2006، ميلوراد کياچ بود و از آن تيم تنها فرهاد ظريف در تيم لوزانو حضور دارد. تيم ملي ايران، ليگ جهاني 2016 را با شکست 3 بر صفر مقابل برزيل و 3 بر يک مقابل امريکا شروع کرد و در آخرين بازي هفته نخست 3 بر 2 آرژانتين را شکست داد. ايران در دو مسابقه گذشته خود در ليگ جهاني که به ست پنجم رفته، برنده بوده است. تيم ملي واليبال ايران، از شش بازي قبلي خود در ليگ جهاني که مقابل تيم‌هاي اروپايي برگزار کرده در چهار ديدار برنده شده است.
  
عملکرد دو تيم در هفته نخست
بلغارستان هفته اول اين رقابت‌ها با تيم‌هاي لهستان، صربستان و روسيه هم‌گروه بود. اين تيم در بازي نخست خود در رقابت‌هاي ليگ جهاني 3 بر يک مغلوب لهستان شد و بازي دوم 3 بر صفر به صربستان باخت و بازي آخر را نيز با نتيجه 3 بر يک به روس‌ها واگذار کرد. در حالي‌که شاگردان لوزانو بعد از شکست 3 بر صفر برابر برزيل و باخت 3 بر يک مقابل امريکا، موفق شدند شاگردان ولاسکو را مغلوب كنند و آرژانتين را با حساب 3 بر 2 از سد راه بردارند که با اين حساب، شاگردان لوزانو يک گام از حريف خود در نخستين ديدار هفته دوم پيش هستند و برخلاف بلغارها که تاکنون هيچ بردي در اين سري از رقابت‌هاي ليگ جهاني نداشتند، موفق به کسب يک پيروزي برابر آرژانتين شده‌اند.
   
بلغارهاي هميشه چهارم
اگرچه بلغارستان در هفته نخست ليگ جهاني نتيجه هر سه ديدار خود را هم واگذار کرده، اما بلغارها يکي از تيم‌هاي با سابقه و از قدرت‌هاي سنتي واليبال جهان محسوب مي‌شوند که مدال‌هاي زيادي کسب کرده است. نقره بازي‌هاي المپيک 1980 مسکو، نقره قهرماني جهان 1970و 4 برنز اين رقابت‌ها در سال‌هاي 49، 52، 86 و 2006، برنز جام جهاني 2007، نقره قهرماني اروپا سال 1951 و چهار برنز اين رقابت‌ها در سال‌هاي 1955، 81، 83 و 2003 و نقره بازي‌هاي اروپايي 2015 از جمله موفقيت‌ها و مدال‌هايي است که تيم واليبال بلغارستان در کارنامه خود دارد. البته آنها در ليگ جهاني نيز چهاربار عنوان چهارمي را به‌دست آورده‌اند.
  
تحريم‌ها چشم عقاب را از ايران گرفت
هفته دوم رقابت‌هاي ليگ جهاني در حالي از امروز آغاز مي‌شود که طي چند روز آينده، ايران در هفته سوم اين رقابت‌ها ميزبان است اما ميزبان هفته سوم رقابت‌هاي ليگ جهاني بار ديگر چوب تحريم‌ها را خورد و به همين دليل نمي‌تواند از چشم عقاب استفاده کند و بايد تنها از ويدئو چک در بازي‌هاي خانگي خود استفاده کند. پس از جايگزيني سيستم چشم عقاب به جاي ويدئو چک در مسابقات واليبال که از سوي فدراسيون جهاني واليبال در مسابقات جام‌جهاني انجام شد، مسئولان فدراسيون جهاني واليبال تصميم گرفتند با توجه به عملکرد موفقيت‌آميز اين سيستم، در مسابقات ليگ جهاني و المپيک نيز از اين فناوري استفاده کنند و بر اين اساس شرکت هاک اي، نماينده رسمي اين فناوري از سوي فدراسيون جهاني واليبال در دنيا با فرستادن تکنيسين‌ها و تجهيزات مورد نياز به کشور ميزبان مسابقات واليبال اين سيستم را راه‌اندازي و در مسابقات ليگ جهاني مورد بهره‌برداري قرار مي‌دهد، اما اين شرکت اعلام کرده به دليل تحريم‌ها به ايران نمي‌آيد. مسئله‌اي که البته با اعتراض شديد مسئولان فدراسيون ايران مواجه شده اما به نظر مي‌رسد با توجه به اندک زمان باقيمانده تا ميزباني ايران در هفته سوم، اعتراض به فدراسيون جهاني نيز کار به جايي نبرد و ايران مجبور به استفاده از ويدئو چک در اين رقابت‌ها باشد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن