تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820843863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تامین امنیت اخلاقی در جامعه وظیفه ای همگانی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: امام جمعه شیراز: تامین امنیت اخلاقی در جامعه وظیفه ای همگانی است نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: تامین امنیت اخلاقی و احیا و ترویج امر به معروف ونهی از منکر در جامعه وظیفه ای همگانی است و آحاد مردم در این زمینه مسئولیت دارند.
۱۳۹۵ چهارشنبه ۲ تير ساعت 16:10

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار پانا فارس، آیت الله اسدالله ایمانی، چهارشنبه در دیدار رئیس کل و معاونان دادگستری استان فارس در شیراز بیان کرد: امنیت اخلاقی و عمل به امر به معروف و نهی از منکر، مقوله ای مهم و مورد نیاز مردم است و اگر هر یک از افراد جامعه پایبند به آنها باشند و به آن عمل کنند، جامعه از آلودگی و انحراف دور می ماند و حریم ها حفظ می شود.
وی افزود: تامین امنیت در ابعاد مختلف از جمله مرزها، اقتصاد، فکری و اخلاقی یک امر مورد نیاز و از وظایف دولتمردان است و امنیت اخلاقی نیز مانند دیگر ابعاد امنیت از جمله امنیت اجتماعی و غذایی برای جامعه یک ضرورت است.
آیت الله ایمانی با بیان اینکه اگر امنیت غذایی در جامعه نباشد جامعه آلوده می شود، اظهار داشت: برای حفظ امنیت غذایی، بازرسانی در قالب کار گروه های خدمات رسان بر این امور نظارت می کنند تا سلامت جامعه حفظ شود و این مهم در مورد امنیت اخلاقی نیز باید مد نظر قرار گیرد تا امنیت اخلاقی در جامعه حفظ شود و باید دید آیا امنیت اخلاقی کمتر از امنیت غذایی است؟
امام جمعه شیراز اضافه کرد: برای حفظ امنیت اخلاقی در جامعه که مطالبه عمومی است باید با مجموعه هایی که در زیرزمین ها و یا خارج از مرزها برای ویرانی و فساد جامعه ما طراحی می کنند، و عده ای در داخل کشور دستورهای آنها را در خیابان ها عملیاتی می کنند، برخورد قاطع و قانونی شود.
نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه برخورد قاطع در ابعاد مختلف، لازمه دستگاه قضایی است که باید تداوم داشته باشد بیان داشت: اگرچه شعائر الهی در جامعه ما در حال شکل گیری است اما هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده است.
آیت الله ایمانی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر، اصل هشتم قانون اساسی است اما سال هاست که این اصل قانونی مغفول بوده و بتازگی قوانینی در این زمینه در کشور مصوب شده است.
امام جمعه شیراز افزود: هرچند این قوانین مصوب، با آیات قرآن در زمینه امر به معروف و نهی از منکر فاصله دارد اما آغاز راه و نوید بخش توجه و رشد این دو فریضه الهی در جامعه است.
وی گفت: متاسفانه قانون امر به معروف و نهی از منکر پس از تصویب در پیچ و خم افتاد اما نهایتا رئیس مجلس شورای اسلامی آن را ابلاغ کرد اما حرف و حدیث های ایجاد شده در این زمینه باعث افت اجرای این قانون در کشور شد.
آیت الله ایمانی در بخش دیگری از مطالب خود خطاب به قضات و مسئولان دادگستری فارس بیان کرد:‌ جایگاه قضاوت بسیار رفیع و دارای لغزشگاهی است به همین سبب کسانی که در جایگاه قضاوت قرار دارند باید با تاسی به قرآن و دعا خود را در برابر گناه و انحراف مصون نگه دارند.
وی اظهارداشت: وضعیت امنیت امروز استان فارس قابل قیاس با 10 سال گذشته نیست به طوری که در زمانی این استان از نظر جرایم فوق‌العاده سنگین، در کشور رتبه اول را داشت اما امروز از آن جرایم سنگین و خشن کمتر اثری دیده می‌شود که این یک موهبت الهی است. 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن