تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819836035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحاني: وقتی قهرمان انتخابات نمی‌شویم، پهلون باقی بمانیم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: روحاني: وقتی قهرمان انتخابات نمی‌شویم، پهلون باقی بمانیم
رئيس‌جمهور همه جناح‌ها و تشكل‌هاي سياسي كشور را براي رسيدن به اهداف ملي و انقلابي و رفع مسائل اساسي كشور به اتحاد و وحدت فرا خواند.


رئيس‌جمهور همه جناح‌ها و تشكل‌هاي سياسي كشور را براي رسيدن به اهداف ملي و انقلابي و رفع مسائل اساسي كشور به اتحاد و وحدت فرا خواند.
به گزارش تسنيم، حجت‌الاسلام حسن روحاني دوشنبه‌شب و در ضيافت افطار با فعالان سياسي كشور، گفت: در جامعه اسلامي، رعايت اخلاق سياسي بسيار حائز اهميت است. اگر در انتخاباتي پيروز و به‌عبارتي قهرمان نشديم، بايد پهلوان باشيم. رئيس‌جمهور با بيان اینکه «پهلواني را در زندگي سياسي نيز نبايد از ياد ببريم»، گفت: پهلواني بالاتر از قهرماني است و چقدر نيك كه افرادي هم قهرمان و هم پهلوان باشند، البته متأسفانه شمار پهلوانان سياسي ما كمتر از قهرمانان سياسي است.
روحاني دشمنان را تنها برندگان اختلافات احتمالي در كشور دانست و افزود: بايد در مسير اجماع‌سازي گام برداريم و در قالب رقابت سالم سياسي، از ميزان اختلافات احتمالي بكاهيم و همه براي تقويت و توسعه كشور تلاش كنيم.
رئيس‌جمهور خطاب به نمايندگان جناح‌هاي سياسي كشور، با رد ايده سياست به‌معناي دست يافتن به قدرت به هر قيمتي، گفت: سياست به‌معناي دستيابي به خير جمعي و تدبير براي حل معضلات و گام برداشتن به‌سمت پيشرفت جامعه است و در تقويت اين مسير، بايد با يكديگر مهربان‌تر باشيم. روحاني نقد و خيرخواهي را حق و وظيفه همگاني دانست و اظهار داشت: نقد با تضعيف كاملاً متفاوت است. همه احزاب و جناح‌ها در كشور بايد با وحدت و تلاش مشترك براي كاستن از مشكلات كشور، 40سالگي انقلاب اسلامي را به يك جشن بزرگ ملي در برابر جهانيان تبديل كنيم. رئيس‌جمهور با تأكيد بر اینکه «دولت يازدهم يك دولت فراجناحي است»، اظهار داشت: از ابتداي فعاليت دولت تلاش داشتم تا نمايندگان جناح‌ها با افكار مختلف دور ميز دولت و براي آباداني كشور تلاش كنند.
روحاني در اين نشست همچنين به جناح‌ها و تشكل‌هاي سياسي پيشنهاد داد كه نمايندگان آنان ماهانه نشستي را برگزار كنند و در آن به بررسي و ارائه راهكار درباره مسائل و معضلات اصلي كشور بپردازند كه همگان روي آن اشتراك نظر دارند. رئيس‌جمهور همچنين به تلاش‌هاي دولت براي رونق و توسعه كشور و كاهش تورم اشاره كرد و گفت: امروز طبق آخرين آماري كه اعلام شد تورم در كشور تك‌رقمي شد و اين يكي از آرزوهاي دولت يازدهم بود كه رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز بر آن تأكيد داشتند و اميدواريم در همه زمينه‌ها و در كنار هم با دوستي، اتحاد و وحدت بتوانيم به اهداف ملي دست يابيم.
روحاني در ابتداي اين مراسم نيز با تبريك ميلاد باسعادت امام حسن مجتبي(ع) گفت: امام حسن مجتبي، امام صلح و رحمت و امامي است كه به ما ياد داد بايد براي اجراي وظيفه الهي و كمك به مردم تصميمات شجاعانه‌اي گرفت، هرچند به‌خاطر اين تصميمات حتي از سوي برخي افراد نيز ملامت شد.
  ابوترابي ‌تنها سخنران اصولگراي ضيافت رئيس‌جمهور بود
محمد ناظمي‌اردكاني قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تركيب سخنرانان حاضر در مراسم ضيافت افطاري رئيس‌جمهور با احزاب و تشكل‌ها اظهار داشت: از بين شخصيت‌هاي اصولگرا فقط آقاي ابوترابي‌فرد فرصت صحبت داشت كه خيلي هم كوتاه بود و باقي سخنرانان غيراصولگرا بودند. در اين مراسم بيشترين زمان سخنراني به آقاي موسوي‌لاري اختصاص يافت كه در صحبت‌هايشان به مسائل اجتماعي و اقتصادي جامعه پرداختند. وي در پاسخ به سؤالي پيرامون دليل عدم‌سخنراني شخصيت‌هاي اصولگرا در اين مراسم خاطرنشان كرد: از ناحيه جبهه پيروان خط امام و رهبري درخواستي براي سخنراني ارسال شده بود كه به نمايندگي از اصولگرايان سخنراني داشته باشند كه با اين درخواست موافقت نشد چراكه سخنرانان از طرف نهاد رياست جمهوري از پيش تعيين شده بودند.
ناظمي‌اردكاني پيرامون تركيب شخصيت‌هاي حاضر در اين مراسم اظهار داشت:‌بيشتر شخصيت‌ها از طيف‌هاي غيراصولگرا بودند و چهره‌هاي كمي از اصولگرايان در مراسم حاضر بودند.
ناظمي‌اردكاني پيرامون وقوع حاشيه‌اي در جريان اين مراسم اظهار داشت: فردي از اصلاح‌طلبان در مراسم با فرياد شعاري را مطرح كرد كه با عدم‌استقبال حاضران روبه‌رو شد.
    فرياد فعال فتنه در نهاد رياست جمهوري!
سيدجواد امام كه نقش فعالي در جريان فتنه 88 داشت پيش از سخنان رئيس‌جمهور با فرياد خواستار رفع حصر سران فتنه شد كه با سكوت آقاي روحاني روبه‌رو شد و در ادامه با بلند شدن صداي صلوات ميهمانان حاضر در مراسم وي نيز مجبور به نشستن شد. وي درحال حاضر كه مسئوليت بنياد باران را عهده‌دار است از سوي مراجع قضايي در جريان فتنه سال 88 به يك سال حبس تعزيري محكوم شده بود. همچنين در جريان فتنه 88 اخباري مبني بر بازداشت دختر وي «عاطفه» از سوي مراكز رسانه‌اي فتنه‌گران در برخي شبكه مجازي منتشر شده بود كه جواد امام عضو شوراي مركزي سازمان منحله مجاهدين در مصاحبه‌اي كه از رسانه‌ملي پخش شد، اين موضوع را تكذيب كرد.
برپايه اين خبر سايت دوم خردادي پارلمان‌نيوز در آن زمان به نقل از همسر جواد امام خبر دستگيري و بازداشت دخترش «عاطفه امام» را دروغ اعلام كرد و گفت: دختر بنده در اقدامي ماجراجويانه و با توجه به شرايط خاص روحي و رواني ناشي از دستگيري پدرش كه موجب نگراني خانواده و بنده شده بود، ‌چنين اقدامي را كرد كه به همين خاطر از همه عذرخواهي مي‌كنم.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن