تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816771855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مساجد روستایی هرمزگان با کمبود امام جماعت مواجه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


مساجد روستایی هرمزگان با کمبود امام جماعت مواجه است استان‌ها > هرمزگان - قائم مقام اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: با کمبود امام جماعت برای مساجد روستایی روبرو هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، حجت الاسلام انصاری راد در نشست خبری به مناسبت سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی سال ۱۳۶۰ به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی تشکیل شد، بیان داشت: انقلاب اسلامی که برای تبلیغ و اطلاع رسانی دینی بوجود آمد، ضرورت ایجاد سازمانی با موضوعیت تبلیغ دین و حراست از فرهنگ دینی و اسلامی بوجود آمد. وی عنوان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی با هدف ساماندهی و هدایت فعالیت های قرآنی، ساماندهی مبلغان و روحانیون، ساماندهی هیئت های مذهبی، هدایت و ساماندهی کانون های پرورشی با تدبیر امام راحل(ره) تشکیل شد. حجت الاسلام انصاری راد افزود: تنگناهای زیادی در حوزه تبلیغ دینی و قرآنی وجود دارد و به نسبت روستاهای استان با کمبود امام جماعات روبرو هستیم. در بحث مبلغ هم با مشکل مواجه هستیم که نیاز اصلی مبلغین باید از طریق حوزه های علیمه تامین شود که در آنجا هم با مشکل روبرو هستیم. وی در تشریح عملکرد تبلیغات اسلامی استان هرمزگان گفت: در شهرستانهای بشاگرد، بندرخمیر و سیریک و بندرعباس با مشکل ساختمان اداری و فرهنگی مواجه هستیم. ۱۲۲ باب خانه عالم در روستاها و ۵۴ باب شهری در استان احداث شده است. حجت الاسلام انصاری راد با بیان اینکه در زیرساختها همچنان مشکل داریم و شرایط مطلوب نیست، افزود: خانه های قرآنی ۴ باب در شهرها احداث شد و ۷۷ باب خانه روستایی شده است. همچنین ۲۴ باب مسجد ساخته و ۱۰۳ باب مسجد بازسازی شد. به گفته وی، بانک اطلاعات مبلغین، ائمه جماعات مساجد، ادارات و دانشگاه با نام «سجام» در استان تشکیل شد و همه مبلغین ساماندهی شده اند. وضعیت تمامی روحانیون استان در این سامانه مشخص است. ۲۸۱ ائمه جمعه در مساجد، ۸۷نفر روحانی مستقر در روستاها، ۱۲۰ نفر روحانی طرح هجرت در استان شناسایی و ساماندهی شده اند. وی با بیان اینکه ۲۷۳ خانه قرآن در استان هرمزگان وجود دارد، ابراز داشت: ۳۱ موسسه قرآنی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می کنند. همچنین ۱۴۰۰ هیئت مذهبی در استان توسط شورای هیئت مذهبی ساماندهی شده اند. ۱۹۴۸ مداح در استان هرمزگان شناسایی و زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان فعالیت می کنند. حجت الاسلام انصاری راد با اشاره به فعالیت های فضای مجازی در استان افزودد: سایت اطلاع رسانی تبیان، سایت آی دی یو، خبرگزاری مهر داشته های سازمان تبلیغات اسلامی در استان هرمزگان است. وی بیان داشت: در سال ۹۴، ۴هزار و ۳۰۰ نفر روحانی به شهرها و روستاها اعزام کرده ایم، ۲۵۲ گفتمان دینی در فضاهای دانشگاهها برگزار شد. تعداد قرآن آموزان ۳هزار و ۱۴۴ نفر سال گذشته در کلاسهای روخوانی، حفظ، صحیح خوانی شرکت کرده اند. معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: سال ۹۴، ۱۳ هزار و ۵۷۶ نفر در استان معتکف شدند، در سال جاری هم ۱۶ هزار و ۳۱۶ نفر معتکف شدند. حجت الاسلام انصاری راد افزود: فعالیتهای موازی کاری چالشی است که در کشور وجود دارد، باید از طریق شورای عالی فرهنگ عمومی و انقلاب کشور این مشکل حل شود. وی بیان داشت: دو سینمای انقلاب و سینما شهرنمایش در آخرین سفر رهبری به استان به سازمان تبلیغات واگذار شد، برای سینما شهرنمایش تدابیری اندیشیده شده که تخریب شود و یک فضای اداری و سینما ساخته شود.  

کلید واژه ها: استان هرمزگان -




دوشنبه 31 خرداد 1395 - 18:21:59





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن