تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819601457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رد پای سیاسیون در واگذاری نفت به ملوان


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
رد پای سیاسیون در واگذاری نفت به ملوان




مخالفت‌ها با واگذاری عجیب تیم فوتبال نفت تهران به باشگاه ملوان بندرانزلی همچنان ادامه دارد.





روزنامه شرق: مخالفت‌ها با واگذاری عجیب تیم فوتبال نفت تهران به باشگاه ملوان بندرانزلی همچنان ادامه دارد. سه‌شنبه بعدازظهر کمیته واگذاری تیم فوتبال نفت، باشگاه ملوان را برنده مزایده واگذاری نفت اعلام کرد. تصمیمی که بلافاصله با انتقاد شدید کارشناسان و رسانه‌ها روبه‌رو شد.

از نظر کارشناسان، این واگذاری دو ایراد بزرگ دارد؛ نخست اینکه بازگشت یک تیم سقوط‌کرده به لیگ‌ برتر با خرید یک امتیاز دیگر، یک اقدام غیرورزشی است که در هیچ‌جای دنیا انجام نمی‌شود و باعث می‌شود معنی سقوط و صعود در لیگ از بین برود.

دوم اینکه نابودی یک تیم تهرانی می‌تواند زمینه‌ساز افت فوتبال کشور شود؛ همان‌طور‌که در دولت قبل انتقال تیم‌های پاس و پیکان تجربه ناموفقی از آب در آمد.

اعتراض‌ها به این اقدام، دیروز هم ادامه پیدا کرد و گروهی از بازیکنان نفت با حضور در سازمان لیگ و ملاقات با مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال خواستار توقف این واگذاری شدند. آنها افراد سیاسی به‌ویژه حسن خسته‌بند، نماینده مردم انزلی در مجلس و احمد دنیامالی رئیس هیأت‌مدیره باشگاه ملوان و عضو شورای شهر تهران را عامل اصلی این انتقال دانستند.

درنهایت دیروز بعدازظهر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعلام کرد واگذاری نفت تهران به ملوان غیرقانونی است. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال که پیش از این هم مخالفت خود را با این انتقال عنوان کرده بود، صراحتا اعلام کرد این مزایده باید تکرار شود.  سازمان لیگ هم با انتشار بیانیه‌ای ایرادهایی به روند واگذاری نفت تهران گرفت و تأکید کرد این انتقال را نمی‌پذیرد. از نگاه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، در واگذاری نفت چند اقدام غیرقانونی صورت گرفته است.

طبق قانون انتقال تیم‌ها، انتقال نفت باید با موافقت هیأت فوتبال تهران، اداره کل تربیت‌بدنی استان تهران و سازمان لیگ انجام شود که سازمان لیگ و هیأت فوتبال شدیدا با این انتقال مخالف‌اند. همچنین ابتدا باید بدهی‌های باشگاه به بازیکنان تسویه شود و بعد باشگاه واگذار شود که در موضوع نفت این روند طی نشده است. تاج دراین‌باره گفت: «کارهایی در گذشته انجام شده که به ضرر فوتبال بوده است و هیچ‌کدام از انتقال‌هایی که انجام شده، ثمره خوبی نداشته است؛ به‌همین‌خاطر ما مخالف انتقال نفت به انزلی هستیم». رئیس فدراسیون تأکید کرد با انتقال تیم به هر شهر دیگری، مخالفت خواهد کرد. بازیکنان نفت هم با نوشتن نامه‌ای به محمود گودرزی، خواهان ابطال این واگذاری شدند. این در حالی است که وزیر ورزش هم در واگذاری نفت نماینده داشته و ظاهرا با این تصمیم موافق است.  به‌هرحال آنچه مشخص است وزارت نفت و وزارت ورزش با این انتقال مخالفتی نداشتند و حالا باید این دو وزارتخانه نظر سازمان لیگ را قبول کنند یا موضوع واگذاری نفت به یک بحران جدید در ورزش ایران تبدیل می‌شود.

واگذاری با چند علامت سؤال

در واگذاری تیم نفت تهران ابهامات زیادی وجود دارد؛ گروهی از منتقدان به این نکته اشاره می‌کنند: چگونه ملوان که در فصل گذشته مشکلات مالی عمده‌ای داشت و در پرداخت دستمزد بازیکنان ناتوان بود، حالا برنده یک مزایده ٢٢‌میلیاردتومانی شده است؟

امید گلمکانی، مدیر روابط‌عمومی باشگاه نفت دیروز در یادداشتی به ابهامات این واگذاری اشاره کرد. او عنوان کرد دنیامالی و یاران سیاسی‌اش در این مزایده دو هدف را پیش گرفتند؛ نخست اینکه با مبلغی کم برنده مزایده شوند، دوم اینکه قضیه از سوی وزارت‌نفتی‌ها به اندازه‌ای طول بکشد که باشگاه نفت منحل و ملوان بدون پرداخت پول، لیگ‌برتری شود.

او عنوان کرد در مزایده انصاف رعایت نشده است. «پیشنهاد رقم ٢٢‌میلیاردی برای فروش نفت در شرایط فعلی اقتصادی کشور فقط با جواب مثبت یک خریدار روبه‌رو شد؛ آن هم فقط نمایندگان باشگاه ملوان. آنها تنها خریدارانی بودند که با رقم حدود ۲۰‌ میلیارد تومان موافقت کردند، چون سنگ بزرگ همیشه نشانه نزدن است. در چنین شرایطی بازهم دو خریدار تهرانی تا آخرین لحظه در مزایده حضور داشتند به این امید که بهترین پیشنهاد، برنده مزایده خواهد شد. شنیده‌هایم حکایت از آن دارد که یکی از این شرکت‌های متمول تهرانی موافق خرید امتیاز باشگاه تا ۱۷‌ میلیارد تومان بوده و شرایطی مانند تغییرنکردن اصل نام تیم، تسویه‌حساب کامل با بازیکنان، کادر فنی، عوامل باشگاه و طلبکاران و همچنین ادامه فعالیت باشگاه در تهران را در دستور کار خود قرار داده بودند». گلمکانی این موضوع را مطرح کرد که ملوان فقط با پرداخت ١,٥‌ میلیارد تومان پول نقد و پرداخت ٣.٥‌ میلیارد تومان دیگر به صورت چند فقره چک مدت‌دار برنده مزایده ٢٢‌میلیاردی شده و شرط تسویه‌حساب با بازیکنان را هم رعایت نکرده است.

در سوی دیگر مسئولان ملوان هنوز به این صحبت‌ها و تصمیم سازمان لیگ واکنش نشان نداده‌اند. حمیدرضا گرشاسبی، مدیرکل ورزش استان تهران که عضو کمیته واگذاری تیم نفت بود، تنها مسئولی بود که دراین‌باره توضیح داد. او در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد با این واگذاری مخالف بوده اما چاره دیگری نداشته است. «محمود گودرزی»، وزیر ورزش و جوانان تلاش‌های زیادی انجام داد و پیگیر این موضوع شد که نفت از تهران خارج نشود اما مسئولان این باشگاه عزمشان جزم بود که دیگر تیم‌داری نکنند. آنها به ما گفتند اگر می‌خواهید تیم از تهران خارج نشود، پول باشگاه را بدهید و خودتان تیم‌داری کنید که البته نه قانون اداره کل ورزش اجازه تیم‌داری می‌دهد و نه چنین پولی داریم که بخواهیم آن را برای این باشگاه هزینه کنیم. ما حتی اعلام کردیم اگر رقیب باشگاه ملوان در به‌دست‌آوردن این مزایده شرایط مساوی داشته و متعلق به تهران باشد، اولویت را به آنها خواهیم داد. بعد از آگهی‌کردن فقط دو متقاضی پیدا شد که یکی، باشگاه ملوان بود و دیگری یک شرکت خصوصی. باشگاه نفت حدود ١٥‌ میلیارد تومان بدهی دارد و ملوانی‌ها با شش‌ونیم‌میلیارد تومان پول جلو آمدند و تقبل کردند که بدهی‌ها را بپردازند. اما شرکت خصوصی با یک‌ میلیارد تومان جلو آمد.






تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن