تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804392387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیش‌های حقوق‌ چگونه و از کجا سر از رسانه‌های مخالف دولت در می‌آورند؟


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



فیش‌های حقوق‌ چگونه و از کجا سر از رسانه‌های مخالف دولت در می‌آورند؟
روز نو :  سوء استفاده از بیت المال، برداشت‌های غیرقانونی به نام حقوق یا پروژه‌ای پیچیده به نام افشای فیش‌های حقوقی در روزهایی که«رکود» و«بیکاری»! گریبان بسیاری از خانواده‌های ایرانی را سفت و سخت چسبیده است، موجی از ناراحتی و حتی عصبانیت را به دنبال داشته است. در این میان اما دولت با تمام تلاش هایی که در راه بازگرداندن آرامش به جامعه ملتهب شده انجام می‌دهد به دلیل آنچه آن را باید«ضعف تیم رسانه‌ای دولت» نام نهاد! عملا ناکام بوده است تا جایی که عذرخواهی نوبخت هم نتوانست اندکی این ناراحتی و عصبانیت را التیام بخشد. فارغ از محافل زنجیره‌ای و به هم پیوسته که با تیم هایی رسانه‌ای در تلاش هستند تا دولت را در موضعی تقابل گونه قرار دهند! موضعی که بتوانند با فضای حاکم بر آن پاستورنشینان را دچار حواشی تمام نشدنی نمایند! مطالعه گزارشی در روزنامه گاردین نشان می‌دهد که تحلیلگران بین‌المللی نیز موقعیت حساس فعلی را تاثیرگذار و تعیین کننده تشخیص داده و این می‌تواند آغاز یک چالش 365 روزه تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به شمار آید.
روزنامه گاردین در گزارشی می‌نویسد: «افشا شدن اینکه کارکنان دولت ایران[برخی از مدیران] دستمزدهای نجومی دریافت می‌کرده‌اند، این کشور را تکان داده و حمایت عمومی از رئیس‌جمهور حسن روحانی را همزمان با تداوم رکود اقتصادی و بهبود اندک وضعیت رفع تحریم‌های بین‌المللی از ماه ژانویه، در معرض خطر قرار داده است.» این روزنامه در ادامه می‌نویسد: «این افشاگری‌ها به «بروز خشم » در جامعه منجر شده و همچنان صفحه یک روزنامه‌ها را به خود اختصاص داده و حتی به استعفای مدیر یکی از شرکت‌های بیمه‌ای منجر شد.» نویسنده گزارش فوق از افشای حقوق‌های نجومی با عنوان «رسوایی» یاد کرده و نوشته است که این قضیه دو ماه قبل و پس از آن کلید خورد که انتشار فیش‌های حقوقی مقامات شرکت بیمه نشان داد که آن‌ها ماهانه 50 برابر دستمزد پایین‌ترین رده در دولت حقوق دریافت می‌کنند. این روزنامه با اشاره به دستور رئیس‌جمهور برای بررسی این مسئله، نوشته است که رقبای روحانی تلاش کرده‌اند تا از این رسوایی برای حمله به وی استفاده کنند. به نوشته گاردین، روحانی حتی پیش از بروز این مسئله، به شدت تحت فشار بود تا مزایای ناشی از توافق هسته‌ای را در عمل اثبات کند.
اینکه گاردین در ادامه این گزارش نوشته است که روحانی در نامه‌اش به معاون رئیس‌جمهور تلاش کرد تا مسئله حقوق‌های نجومی را به دولت قبل نسبت دهد! نشان می‌دهد ماجرای افشای فیش‌های نجومی که می‌تواند تبدیل به یک«فیش گیت» دردسرساز شود! ماجرای ساده‌ای نیست که بتوان با یک عذرخواهی یا اطلاع‌رسانی نصفه و نیمه آن را در اصطلاح رفع و رجوع کرد، بلکه ماجرایی برنامه ریزی شده و در قالب پروژه‌ای چندلایه است که می‌تواند همچون یک«تله انفجاری» عمل کرده، بخش‌های وسیعی از تلاش‌های دولت در رفع«رکود» و«بیکاری» و به ثمر رساندن برجام و نتیجه به دست آمده از مذاکرات سخت و نفسگیر هسته‌ای را تحت الشعاع قرار داده و حتی سعی و کوشش دولت را بلااثر یا دست کم، کم اثر جلوه دهد. بنا بر این گزارش، حتی توضیحات مطرح شده از سوی مقامات دولتی مبنی بر اینکه بخشی از مبالغ مطرح شده در رسانه‌ها، مربوط به معوقات مدیران از سال قبل است، نتوانسته خشم عمومی را کاهش دهد، به خصوص اینکه افشاگری‌ها در مورد حقوق‌های به شدت بالا در دیگر بخش‌های دولت همچنان ادامه دارد!
پاس روی تور یا پنالتی مشکوک؟!
این رویه یعنی افشای فیش‌های حقوقی می‌تواند در طرح هایی دیگر و این بار در ماه‌های نزدیک‌تر به انتخابات ریاست جمهوری تکرار شود! رویه‌ای که تا اینجای ماجرا توانسته است بخش هایی از 
جامعه را دچار سردرگمی، تحیر! ناراحتی و حتی عصبانیت! نماید، اما با توجه به زمان این افشاگری‌ها یعنی روزهای پس از انتخابات مجلس دهم که طی آن اقلیت خاص، پایداری و بخش‌های مهمی از اصولگرایان دچار ریزش هایی تامل برانگیز شدند حکایت از این واقعیت دارد که این فیش‌ها در خلا ایجاد شده بین چالش‌های پیرامون برجام و انتخابات مجلس! توانست به خوبی فشار شکننده‌ای بر تیم اجرایی و دولت حسن روحانی وارد کند، اما یکی از تحلیل هایی که می‌توان ارائه داد آن است که این فیش‌ها یا از طریق پاس روی تور اینگونه خبر ساز شده یا پنالتی هایی مشکوک است که تیم باقیمانده از دولت قبل مرتکب آن شدند تا مربی تیم را دچار بحرانی عجیب و غریب کنند!
از زمان قطعی شدن ترکیب وزرا، مدیران میانی، استانداران و نیز فرمانداران دولت حسن روحانی، رسانه‌های عمدتا همسو با دولت و در اصطلاح حامی دولت بارها و بارها هشدار داده بودند که اصرار بر ادامه کار با مدیرانی با مهر و پلاک احمدی‌نژادی در مواقعی حساس دردسر ساز خواهد بود و نیز خاطرنشان ساخته بودند که این بی‌احتیاطی محض حسن روحانی در چینش نیروهای سیاسی-اجرایی در نهایت وی را دچار چالش‌هایی عدیده خواهد ساخت و اما از آن جایی که دولت چندان به حرف دلسوزان مطبوعاتی خود توجهی نداشت این روزها شاهد این حقیقت تلخ هستیم که برخی با دادن آشکارای پاس‌های روی تور و برخی دیگر با اهدای پنالتی هایی مشکوک دولت را رو در روی مردم قرار داده‌اند! رودر رو قراردادنی که به یک بازه زمانی خاص نیز محدود و منحصر نخواهد بود 
وقتی می‌خوانیم که روزنامه گاردین نوشته است: «این رسوایی در برهه‌ای بسیار حساس برای روحانی رخ می‌دهد، چراکه وی برای بهبود وضعیت اقتصادی همانطور که از توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها انتظار می‌رفت، به شدت تحت فشار است. با وجود آنکه بازار مبادلات ارزی کمی ثبات یافته، اما اقتصاد ایران همچنان راکد است و کارگران در ماه‌های اخیر در سراسر کشور برای دستمزد و حق بازنشستگی بالاتر اعتراض کرده‌اند.» به این مهم پی خواهیم برد که دوضلع از سه ضلع طلایی کی! کِی و کجا رعایت شده است یعنی با عبور از کی! کِی و کجای این افشاگری‌ها با نهایت دقت رعایت شده است.
کِی؟ لحظاتی پس از قطعی شدن شکست انتخاباتی اصولگرایان و کجا؟ از درون دولت! جایی که عرصه‌ای حتی محدود برای بهانه جویی و توجیه باقی نمی‌گذارد. «دیوید لیپتون» از مقامات ارشد صندوق بین‌المللی پول که اخیرا به تهران سفر کرده، در اظهاراتی قابل تامل می‌گوید:«دولت روحانی توانسته با موفقیت نرخ تورم را از 45درصد در سال 2013 به 8درصد فعلی کاهش دهد.» این مقام ارشد صندوق بین المللی پول همچنین از تلاش‌های دولت روحانی برای تثبیت اقتصاد کلان در وضعیت دشوار کشور تمجید کرده است، اما این تلاش‌ها اینک با موجی از تخریب هایی کاملا چندلایه و برنامه ریزی هدف قرار گرفته است تا ذهن مردم اندکی از محدوده عملیاتی دلواپسان فاصله بگیرد. باید پذیرفت که مشکلات اقتصادی همچنان پابرجاست که تازه‌ترین نمونه و مثال آن‌ هم خبرهای ضد و نقیض تعطیلی شرکت ارج است با سابقه‌ای بسیار طولانی که می‌تواند چرخه ایجاد شده متشکل از«رکود»، «بیکاری»، «تورم» و«فیش‌های حقوقی نجومی»! را کامل کند؛ چرخه‌ای که بی شباهت به یک تله انفجاری ایجاد شده پیش پای دولت حسن روحانی در آخرین سال ریاست جمهوری‌اش نیست! یک تله انفجاری عجیب و غریب که ریشه در برخی سهل‌انگاری‌ها و نادیده انگاری‌ها دارد.




تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن