تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زمستان بهار مومن است از شبهاى طولانى‏اش براى شب زنده‏دارى واز روزهاى كوتاهش براى روز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819521190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروژه تله کابین ارومیه نیازمند همکاری بیشتر ارگان های ذیربط


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: پروژه تله کابین ارومیه نیازمند همکاری بیشتر ارگان های ذیربط استان‌ها > آذربایجان غربی - پروژه تله کابین ارومیه که ابتدا با نام بزرگترین تله کابین خاورمیانه از آن یاد می شد اکنون با گرفتار شدن در بروکراسی های پیچیده اداری و عدم همکاری بهینه ارگان های مختلف و مسئولین با کم ترین سرعت در حال پیشرفت است.
عملیات اجرایی تله کابین ارومیه


عملیات اجرایی تله کابین ارومیه


عملیات اجرایی تله کابین ارومیه


عملیات اجرایی تله کابین ارومیه


عملیات اجرایی تله کابین ارومیه


عملیات اجرایی تله کابین ارومیه


عملیات اجرایی تله کابین ارومیه




    به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، پروژه تله کابین ارومیه با تلاش شرکت هزاره غرب هر چند لاک پشتی ولی در حال پیشرفت است.
در این حال این پروژه که قراربود به بزرگترین تله کابین منطقه تبدیل شود بدلیل وجود بروکراسی های اداری، همکاری کم ارگان های ذیربط، واگذار نشدن بخشی از زمین ها و ترخیص کند تجهیزات از گمرک با کاهش سرعت عملیات اجرایی مواجه شده است.
در حالی که تاکنون مجری پروژه طبق گفته معاون فنی مهندسی این شرکت بالغ بر 35 میلیارد تومان در آن سرمایه گذاری کرده است و عملیات اجرایی ساخت زمین تنیس، کارتینگ، رستوران، ساختمان رفاهی و زمین چمن مصنوعی بعنوان بخشی از بخش های مجموعه تله کابین آغاز و قرار است بزودی بعنوان اولین بخش ها به بهره برداری برسند ولی مشکلات عدیده ای بر سر راه پیشرفت سریع تر وجود دارد.
عدم وصل انشعابات آب، برق و گاز، عدم تحویل اراضی تملیک شده و عملی نشدن بسیاری از قول های مسئولان که به نظر می آمد با توجه به تبدیل شهر ارومیه با این پروژه به یک منطقه توریستی توجه بیشتری به آن و دیگر پروژه های توریستی شهر داشته باشند ولی تا این لحظه حرکت خاصی از مسئولان برای تسریع در روند عملیات اجرایی این پروژه ها شاهد نیستیم.
بعد از خلف وعده بسیاری از مسئولین ، مشکلات گمرکی، مشکلات بین المللی کشور بخصوص در زمینه ورود تجهیزات و چندین مشکل دیگر امروز پروژه عظیم بزرگترین تله کابین منطقه به 5 فاز تقلیل یافته و قرار شده فعلا فاز اول برای پایان یافتن برنامه ریزی شده که البته درصورت همکاری ارگان ها و کاهش بروکراسی های اداری می تواند پله ای برای آغاز فازهای بعدی و در نهایت اتمام کلی پروژه که میتواند تاثیر مهمی در ورود توریست و مسافران داخلی و خارجی به ارومیه و در نهایت باعث رونق شهر و منطقه شود خواهد داشت.
به عبارتی پروژه تله کابین بعنوان یکی از چند پروژه تاثیر گذار در زمینه گردشگری استان و بخصوص شهر ارومیه نیازمند یک همت همه جانبه از سوی مسئولین ذیربط با مجری پروژه دارد تا شاید ضعف صنعتی و اقتصادی منطقه و مردم آن با جذب مسافران و توریست مرتفع شود. طی صحبتی که با مجریان پروژه فوق انجام شد استانداری آذربایجان غربی و در راس آن قربانعلی سعادت بعنوان استاندار و بخش سرمایه گذاری استانداری تاکنون همکاری مناسبی با این پروژه داشته اند ولی ارگان های مختلفی همچون اداره آب و فاضلاب روستایی، اداره گمرک، ادارات آب ، برق و گاز، منابع طبیعی، اداره کل اراضی و راه و شهرسازی و ... باید برای پیشرفت سریع تر پروژه و اجرای فازهای جنبی و آینده تله کابین همکاری بهتری باید داشته باشند.
طبق اعلام یکی از ابتدایی ترین مشکلات عدم واگذاری 40 هکتار از اراضی تملیک شده توسط ارگان های ذیربط برای ادامه روند عملیات اجرایی بوده است.
شایان ذکر است سینا خسروی معاون فنی مهندسی پروژه تله کابین از بهره برداری قریب الوقوع بخش کارتینگ این مجموعه که بزرگترین پیست کارتینگ شمالغرب کشور خواهد بود با صرف هزینه 5 میلیاردی طی 9 ماه خبر داد. چندی قبل هم سازمان میراث فرهنگی میزان پیشرفت این پروژه را 55 درصد عنوان کرد.

کلید واژه ها: ارومیه - گردشگری - گمرک - سازمان میراث فرهنگی و گردشگری -




یکشنبه 30 خرداد 1395 - 18:28:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن