تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804082744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشكيل اولين اپراتور خدمات الكترونيك دانش آموزي در كشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تشكيل اولين اپراتور خدمات الكترونيك دانش آموزي در كشور
در جلسه شوراي فني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات كه با حضور وزير ارتباطات و معاونين او برگزار شد، نقشه راه توسعه ارتباطات و فناوري اطلاعات كشور و پروژه هاي ذيل اين نقشه راه مورد تصويب قرار گرفت.

تشكيل اولين اپراتور خدمات الكترونيك دانش آموزي در كشور
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اين نقشه راه در راستاي رهنمودهاي مقام معظم رهبري و اجراي تفاهم نامه همكاري بين وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با آموزش و پرورش و لزوم به كارگيري اين فناوري در برنامه هاي آموزشي، پرورشي و دانش آموزي است

در اين جلسه كه وزير ارتباطات و معاونين و مديران ارشد وزارت ارتباطات حضور داشتند در ابتداي اين جلسه وزير ارتباطات بار ديگر با تاكيد بر توجه همه مديران و معاونين به دغدغه هاي مقام معظم رهبري در طراحي نقشه راه توسعه فضاي مجازي گفت: لازم است در حوزه توليد محتواي بومي به اصول تربيتي، اخلاقي و اسلامي در فضاي مجازي توجه ويژه شود.

واعظي اجراي تفاهم نامه همكاري بين وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با آموزش و پرورش را نقطه عطف اين مهم دانست و افزود: يكي از پروژه هاي مهم حوزه فضاي مجازي توليد محتواي بومي است كه لازم است طبق رهنمودهاي مقام معظم رهبري بر مبناي اصول تربيتي، اخلاقي و اسلامي باشد.

وي با اشاره به موضوع سياستهاي اقتصاد مقاومتي و پروژخه هاي تعريف شده در ذيل اين موضوع گفت: لازم است اين پروژه ها نيز بر اساس اين نقشه راه حركت كرده و همه بخشهاي درگير در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات در كشور اين نقشه راه را اساس حركت خود بدانند.

در ادامه اين جلسه مهندس سلجوقي عضو هيأت عامل سازمان فناوري اطلاعات با ارايه گزارشي از روند اجراي تفتهم نامه همكاري اين دو وزارت و با اشاره به ظرفيتهاي ايجاد شده ناشي از برنامه اقتصاد مقاومتي و پروژه هايي كه ذيل اين موضوع مهم شكل گرفته اند اظهار داشت: در راستاي سياستهاي اقتصاد مقاومتي در وزارت ارتباطات و توجه جدي به دغدغه هاي مقام معظم رهبري و لزوم همكاري اين وزارت با ساير نهادهاي و دستنگاههاي مسئول؛ تفاهم نامه اي بين وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با وزارت آموزش و پرورش امضاء شد.

سلجوقي با بيان برخي زمينه هاي اجرايي و عملياتي اين تفاهم نامه گفت: در راستاي اين تفاهم نامه و اراده جدي دو وزارت براي پيگيري اين موضوع،  چندين كارگروه تخصصي و تلفيقي تشكيل شد تا بتوانند مطابق با سياستهاي اقتصاد مقاومتي و تاكيدات و رهنمودهاي مقام معظم رهبري نقشه راه و پروژه هاي توسعه ارتباطات و فناوري اطلاعات بر مبناي اصول تربيتي و اسلامي و حفظ شعاير ديني و اخلاقي ترسيم و در شوراي فني وزارت ارتباطات و فنا.ري اطلاعات تصويب شد.

وي با تاكيد بر ويژگي هاي اصلي سياست اقتصاد مقاومتي مد نظر مقام معظم رهبري گفت: سه ويژگي مهم اقتصاد مقاومتي درونزا بودن، برون گرا بودن و حضور و مشاركت مردمي زمينه تمركز هرگونه اقدام در اين زمينه را با محوريت حضور بخش خصوصي و مردمي در جريان طراحي و اجراي پروژه ها فراهم ساخت.

سلجوقي افزود: بر اين اساس جمعي از شركتهاي بخش خصوصي و موسسات اسلامي مبادرت به تشكيل كنسرسيومي كردند كه به عنوان يكي از اولين اپراتورهاي اين حوزه، خدمات الكترونيكي دانش آموزي را ارايه خواهد كرد.

عضو هيات عامل سازمان فناوري اطلاعات با تشريح برخي خدمات قابل ارايه توسط اين  كنسرسيوم اضافه كرد: اين طرح ذيل پروژه ده برابر كردن توليد محتواي داخلي با رويكرد كسب‌وكار ديجيتالي با مشاركت حداكثري بخش خصوصي پيگيري و انجام خواهد شد.

سلجوقي با اشاره لزوم ارايه خدمات به همه مردم در اقصي نقاط كشور  گفت: در مناطق محروم و كمتر برخوردار نيز با بهره گيري از محل طرحهاي uso سعي مي شود حمايتها و اعتبارات لازم تامين شود تا آنها نيز از نتايج اين طرح بهرمند گردند.

گفتني است پروژه ده برابر كردن توليد محتواي داخلي با رويكرد كسب‌وكار ديجيتالي با مشاركت حداكثري بخش خصوصي ذيل تحقق شعار «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» است كه بر حمايت از توليد محتواي داخلي براي جايگزيني محتواي غربي تأكيد دارد و از ابتداي  سال  جاري آغاز شد و هدف آن در سال جاري افزايش دو برابري و تا پايان برنامه چشم‌انداز  سال 1404 افزايش ده برابري توليد محتواي بومي است.

در پايان اين جلسه كه با لحظات ملكوتي اذان مغرب و افطار همراه شد وزير ارتباطات با استعانت از خداوند متعال بر تسريع روند حركت مديران و معاونين وزارت ارتباطات در تحقق اين نقشه راه و پروژه هاي آن تاكيد كرده و استفاده از رهنمودهاي مقام معظم رهبري را به چراغ راه براي مديران در مسير توسعه كشور در زمينه ارتباطات و فناوري اطلاعات دانست.






۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن