تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817370793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بوفون، اسطوره 38 ساله ای که رکورد می زند


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
بوفون، اسطوره 38 ساله ای که رکورد می زند




در میان ته ریشی که بر صورت دارد، رگه های خاکستری رنگی وجود دارد که با دیدن آنها یادمان می آید که لوئیجی بوفون به سن 38 سالگی رسیده و باید خودمان را برای خداحافظی با یکی دیگر از اسطوره های فوتبال ایتالیا و جهان آماده کنیم.





هفته نامه شماره یک: در میان ته ریشی که بر صورت دارد، رگه های خاکستری رنگی وجود دارد که با دیدن آنها یادمان می آید که لوئیجی بوفون به سن 38 سالگی رسیده و باید خودمان را برای خداحافظی با یکی دیگر از اسطوره های فوتبال ایتالیا و جهان آماده کنیم. 38 سالگی را فقط از همین سفیدی ریش ها می توانیم بفهمیم چرا که گذر از همه این سال ها اثری بر واکنش ها، انعطاف ها و جاه طلبی های زندگی فوتبالی بی خزان کاپیتان تیم ملی ایتالیا و یوونتوس نگذاشت.

حالا در آستانه جام ملت های اروپا در فرانسه و در همین سن و سال، بوفون به عنوان یکی از بزرگترین دروازه بانان تاریخ فوتبال، یک برگ برنده برای تیم ناشناس ایتالیاست. فوتبال ایتالیا و هوادارانش خوش شانس هستند که بوفون یکی از بهترین فصل های فوتبالی اش را از زمان حضور در یوونتوس پشت سر گذاشته است؛ جایی که او یکی از بهترین قهرمانی های خود را در میان بیانکونری جشن گرفت و پس از فاجعه بارترین شروع فصل از سال 1953، جایی که یووه به پنج قهرمانی پیاپی دست پیدا کرد، قهرمانی سری آ را بار دیگر به دست آوردند.


ایستاده روی چکمه های ایتالیا



وجه تمایز

در همه این سال ها بوفون با دروازه بان افسانه ای ایتالیایی ها یعنی دینوزوف مقایسه شده و حالا وقت آن رسیده که زوف به ستایش از بهترین دروازه بان دو دهه اخیر فوتبال ایتالیا بپردازد. او می گوید: «بوفون فصل بزرگی را سپری کرد و همچنان همان بازیکنی است که می تواند در میدان تمایز ایجاد کند. بوفون باید در یورو 2016 خودش را نشان دهد.»

در این فصل بوفون تنها یک بازی از 38 بازی فصل را از دست داد اما تنها 20 گل از خط دروازه اش عبور کرد. این آمار خیره کننده تضمینی برای سیستم تدافعی بازی یوونتوس بود. آندره آ آنلی، رییس باشگاه یوونتوس به داشتن بوفون افتخار می کند و می گوید: «داشتن کاپیتانی چون بوفون یک امتیاز ویژه است. او در همه این سال ها مسئولیت پذیری خود را حفظ کرده و چه داخل زمین و چه بیرون آن، برای ما تمایز ایجاد می کند.» این صحبت های آنلی در حاشیه امضای قرارداد دو ساله ای بود که هفته گذشته به ثبت رسید و خیال هواداران تورینی را از حضور بوفون آسوده کرد.


ایستاده روی چکمه های ایتالیا



بازگشت به قهرمانی

او قدرت حاکم در رختکن است و با حرف هایش کمک می کند تا یوونتوس از بحران ابتدای فصل رهایی پیدا کند؛ فصلی که متزلزل آغاز شد اما بوفون چنین روزهایی را تجربه کرده بود و می دانست یووه این روزها را گذرانده و به مسیر قهرمانی بازگشته است. بوفون همیشه تیمش را از مراحل بحراتنی خارج کرده و حالا وقت آن رسیده بود که باز هم آن را تکرار کند. مانند همین ماه آوریل گذشته که پنالتی نیکولا کلانیچ، مهاجم کروات فیورنتینا را مهار کرد و باعث پیروزی مهم بیرون از خانه تیمش مقابل فیورنتینا شد.

در همان روز ناپولی مقابل رم تن به شکست داد تا یک قهرمانی دیگر اسکودتو به نام یوونتوس زده شود. پس از آن بازی در حالی که بازیکنان ماسیمیلیانو آلگری را روی دست به هوا پرتاب می کردند، قهرمانی برای بوفون در فلورانس مانند گیلاس روی کیک بود. قهرمانی این فصل بهترین قهرمانی طی پنج سال گذشته بود.


ایستاده روی چکمه های ایتالیا



رکورد تازه

طی 26 بازی بدون شکست یوونتوس در این فصل، او توانست یک رکورد تازه را در سری آ بر جای بگذارد و بیش از 974 دقیقه دروازه اش را بسته نگه دارد. پیش از این، سباستین روسی دروازه بان میلان رکورد 929 دقیقه را به نام خود ثبت کرده بود اما بوفون از آن عبور کرد تا با داشتن 10 کلین شیت متوالی که خود یک رکورد بود، در سری آ جاودانه شود.

بوفون در تمام جهان هوادارانی دارد که مهارت، اخلاق حرفه ای و رکوردهایش را ستایش می کنند. او که 156 بازی ملی دارد، همچنان با گذشت 15 سال از انتقال از پارما به یوونتوس با مبلغ 53 میلیون یورو، گران ترین دروازه بان دنیا محسوب می شود. در همه این سال ها یوونتوس و همچنین تیم ملی ایتالیا بیش از هر کسی ارزش این گرانی توجیه پذیر را درک کردند. بسته نگه داشتن دروازه در مسیر هفتمین قهرمانی، تمامی هواداران آتزوری را به یاد تابستان سال 2006 انداخت؛ جایی که ایتالیا در 7 بازی تنها دو گل پذیرفت تا بوفون با رکورد ایکر کاسیاس و فابین بارتز برابری کند.

در همان سال او جایزه لویاشین را به دست آورد و هنوز تنها دروازه بانی است که توانسته جایزه بهترین بازیکن باشگاهی اروپا را در کلکسیون افتخاراتش داشته باشد. در این سال ها تنها دو نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در سال های 2003 و 2015 به او رسیده که شاید این بزرگترین ناکامی وی باشد.

در این فصل شکست مقابل بایرن مونیخ این ناکامی را تداوم بخشید اما بوفون هنوز امید دارد و می گوید پیش از آنکه تسلیم شود، امید دارد که قهرمانی اروپا را کسب کند: «برای بردن لیگ قهرمانان اروپا نیاز داریم از نظر عصبی خودمان را بهتر مدیریت کنیم، شخصیت قوی تر بسازیم و بیشتر و بیشتر تمرکز کنیم. این چیزهایی است است که از شکست در مونیخ آموختم.»


ایستاده روی چکمه های ایتالیا









تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن