واضح آرشیو وب فارسی:کمونه: مهمترین مشکل برنامه رامبد جوان افتادن در دام کسب درآمد از طریق رپورتاژ برای دیگران باشد. این روند از فصل های گذشته با حضور مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو در تهران (که بعدها فاش شد مبلغ 5 میلیارد ریالی به این برنامه پرداخت شده بود تا در فرهنگ سازی برای مترو تلاش کند) اغاز شد. اگر امروز به داوری در این باره بنشینیم، آیا می توان یک نمونه از فرهنگ سازی های این برنامه و هزینه کرد 5 میلیارد ریالی این شرکت را به عنوان دستاورد بیان کنیم؟سری سوم برنامه خندوانه درحالی پخش شد که نتوانست موفقیتهای گذشته را داشته باشند. نه دکورهای بزرگ و رنگارنگ به سبک دکور برنامه های سرگرمی شبکه های آمریکایی و ترکیه ای و نه مسابقه های این قسمت نتوانست مردم را مجاب کند که مانند دفعات قبل به این برنامه اقبال نشان دهند. به گزارش انتخاب، به خاطر بیاوریم دورانی را که خندوانه از یک برنامه کاملا تفریحی تبدیل شد به موجی در فضای مجازی و رسانه ای. حضور حدادعادل و حرفهای او اگرچه مسائل فرهنگی و تفریحی را دنبال می کرد، اما به تیتر اول برخی از رسانه ها بدل شده. همچنین مسابقه کمدین های این برنامه که حتی در مرحله نیمه نهایی رقابتی میان امیرمهدی ژوله و امین حیایی به راه افتاد. اما در سری سوم شاهد هیچ کدام از این مسائل نبودیم. خود رامبد جوان تکراری شده بود و همچنان بار اصلی را «جناب خان» بر دوش می کشد. در همان روزهای اول بازخوردهایی که به رامبد جوان هم رسیده بود حاکی از این بود که برنامه سازان هم به عمد اقبال گسترده به این برنامه پی برده اند. برای همین بود که رامبد جوان گفته بود: «مردم کم حوصله شده اند باید صبر کنند تا برنامه خوب بشود و این برنامه اصلی ما نیست، بلکه عیدانه محسوب می شود.» حرف رامبد درست بود. مردم ما نه فقط کم حوصله شده اند، بلکه کم حوصله هستند. اگر برنامه ای جذبشان نکند به راحتی از آن عبور می کنند و این البته خاصیت دنیای معاصر است. چون در دسترشان گزینه های دیگری نیز وجود دارد. دیگر روزگاری که در آن تنها گزینه مردم دیدن برنامه دیدنی ها در عصر جمعه بود گذشته است. امروز انتخاب ها با وجود کانال های داخلی و ماهواره ای برای مردم بیشمار است و کوچکترین اشتباه برنامه ای را از بین می برد. اما رسیدن به نقطه ای مورد توجه مردم نیازمند ساعت ها تلاش است. به این معنا جذب مخاطب فرآیندی طولانی مدت است اما از دست دادن آن به لحظه ای بند است. این روزها که رامبد جوان با افول مواجه شده، رقیب تازه نفس او، مهران مدیری به راحتی توانسته با «استندآپ کمدی های» هدفمند و ارائه برنامه ای جذاب گوی سبقت را از «خندوانه» برباید و مخاطبان این برنامه را به تدریج از آن خود کند. با این همه به نظر می رسد مهمترین مشکل برنامه رامبد جوان افتادن در دام کسب درآمد از طریق رپورتاژ برای دیگران باشد. این روند از فصل های گذشته با حضور مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو در تهران (که بعدها فاش شد مبلغ 5 میلیارد ریالی به این برنامه پرداخت شده بود تا در فرهنگ سازی برای مترو تلاش کند) اغاز شد. اگر امروز به داوری در این باره بنشینیم، آیا می توان یک نمونه از فرهنگ سازی های این برنامه و هزینه کرد 5 میلیارد ریالی این شرکت را به عنوان دستاورد بیان کنیم؟ اوج این رپرتاژآگهی جایی بود که مدیر محترم به میان آمد و فرهنگ سازی اش به «ندویدن روی پله های برقی» ختم شد. در دوره جدید خندوانه اما ماجرای غم انگیزتر بود. تا جایی که کار به جشن تولد گرفتن برای روزنامه متعلق به سازمان صداوسیما کشیده شد. آقای رامبد جوان به خوبی می داند برای محبوب شدن و دیده شدن باید خواسته های مخاطبان مورد توجه قرار گیرد نه آنتن فروشی لحظه ای.
یکشنبه ، ۳۰خرداد۱۳۹۵
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: کمونه]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]