تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806399171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پوتين: امريكا توازن استراتژيك 70ساله را نابود مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پوتين: امريكا توازن استراتژيك 70ساله را نابود مي‌كند
استقرار سپر موشكي امريكا در شرق روسيه، زنگ‌هاي خطر را درباره رويارويي كم‌سابقه با روسيه به صدا درآورده است.
استقرار سپر موشكي امريكا در شرق روسيه، زنگ‌هاي خطر را درباره رويارويي كم‌سابقه با روسيه به صدا درآورده است. وزيرخارجه آلمان هشدار داده ناتو با «قدرت‌نمايي و جنگ‌طلبي» آتش تنش با روسيه را بيشتر از اين شعله‌ور نكند. رئيس‌جمهور روسيه هم هشدار داده كه با توسعه‌طلبي ناتو كه مي‌تواند «ثبات استراتژيك» را به ضرر روسيه تغيير دهد، مقابله خواهد كرد؛ رويارويي‌اي كه به گفته پوتين «جهان را به چشم‌انداز جديدي خواهد كشاند»  و توازن استراتژيك جهان را كه 70 سال است ضامن صلح بوده، نابود مي‌كند.

به گزارش ايتارتاس، ولاديمير پوتين روز گذشته در حاشيه فروم اقتصادي سن پترزبورگ با سردبيران آژانس‌هاي خبري مهم دنيا ملاقات كرد؛ جايي كه او توسعه سپر موشكي امريكا را به باد انتقاد گرفت و در نبود تهديد هسته‌اي ايران، توسعه سپر موشكي امريكا را «فريبكارانه» توصيف كرد: «هيچ تهديد هسته‌اي (از جانب ايران) وجود ندارد ولي سيستم دفاع موشكي همچنان (در اروپا) در حال ساخته شدن است، پس وقتي كه ما مي‌گفتيم آنها با اشاره به تهديد ادعايي هسته‌اي ايران در زمان ساختن سيستم دفاع موشكي، دارند ما را فريب مي‌دهند و با ما صادق نيستند، راست مي‌گفتيم.»  پوتين با اشاره به توسعه اخير سامانه دفاع موشكي امريكا در روماني گفت: «آنها بار ديگر هم تلاش كرده‌اند ما را فريب بدهند.» پوتين گفته كه البته از اقدامات امريكايي‌ها مطلع است و «تقريباً » مي‌داند كه «درچه سالي به موشكي‌هاي جديدي با برد 500 كيلومتر و بيشتر دست خواهد پيدا كرد.»  وي افزود: «از همان لحظه است كه آنها شروع به تهديد ظرفيت هسته‌اي ما خواهند كرد. ما مي‌دانيم كه در آن سال‌ها چه اتفاقي خواهد افتاد و آنها هم مي‌دانند كه ما اين را مي‌دانيم.» پوتين به استقرار سپر دفاع موشكي امريكادر در روماني اشاره كرد و گفت: «چيزي كه آنها پشت سر هم مي‌گفتند، چه بود؟(مي‌گفتند) ما نياز داريم كه از خودمان در برابر تهديد هسته‌اي ايران محافظت كنيم. (اما) تهديد موشكي ايران (الان) كجاست؟ هيچ جا.»
  
سيستم امريكا تهاجمي است
پوتين مي‌گويد كه امريكا به‌رغم «همه مخالفت‌ها»ي روسيه و «همه طرح‌ها براي همكاري، خواستار همكاري با ما نيست، طرح‌هاي ما را رد و طبق طرح‌هاي خودش عمل مي‌كند.»  به خاطر همين بي‌توجهي، پوتين هشدار داد كه ممكن است رويارويي نظامي بين روسيه و امريكا «جهان را به يك چشم‌انداز جديد بكشاند.» او مي‌گويد: « افراد احساس خطر نمي‌‌كنند ولي اين براي ما هشداردهنده است. چرا اين را نمي‌بينيم كه ما در حال كشاندن دنيا به يك چشم‌انداز كاملاً جديد هستيم؟ مشكل اينجاست.»  پوتين گفت كه امريكايي‌ها ادعا مي‌كنند سيستم دفاع موشكي در اروپا، بيشتر ماهيت دفاعي دارد تا تهاجمي: «اين درست نيست. سيستم دفاع موشكي استراتژيك بخشي از ظرفيت تهاجمي استراتژيك است و همه اينها هم در رابطه با سيستم‌هاي ضربت تهاجمي كار مي‌كنند.»  پوتين تأكيد كرد: «مشخص است كه ما بايد نسبت به امنيت خودمان اطمينان حاصل كنيم، براي ما حياتي است كه توازن استراتژيك در جهان را هم حفظ كنيم.»  پوتين درباره فروپاشي توازن استراتژيك 70 سال گذشته در اثر اقدامات امريكا هشدار داده و مي‌گويد: « ما زماني به آنها گفتيم: «آيا مي‌دانيد كه اين كار يعني چه؟» شما موشك‌هايي خواهيد داشت كه از زيردريايي و از زمين پرتاب مي‌شوند. يك موشك بالستيك پرتاب مي‌شود ولي ما نمي‌دانيم كه اين (موشك) كلاهك هسته‌اي دارد يا نه.»  رئيس‌جمهور روسيه ادامه داد: « وجود توازن استراتژيك است كه صلح را در مقابل كشمكش‌هاي مسلحانه طي 70 سال گذشته حفظ كرده است و اين (توازن) چيز خوبي است. هر چند (اين توازن) بر تهديد متقابل بنا شده ولي دهه‌هاست كه صلح جهاني را حفظ كرده است. اين(توازن) چگونه ممكن است فرو بپاشد؟ به نظرم اين طور مي‌رسد كه اين (از بين رفتن توازن استراتژيك) بسيار خطر ناك است و من نيز در باره (اين خطر) متقاعد شده‌ام.»  پوتين مي‌گويد كه به هيچ كشوري از جمله كانادا توصيه نمي‌كند به سيستم دفاع موشكي ملحق نشود: « ما نمي‌توانيم به شما بگوييم كه چه كار كنيد. هر كاري كه مي‌خواهيد بكنيد و ما هم هر كاري را كه براي حفظ امنيت‌مان لازم است انجام مي‌دهيم.»
  
گزينه‌هاي مسكو
رئيس‌جمهور روسيه گفته كه به عنوان بخشي از اقدامات براي حفظ توازن استراتژيك، موفقيت بزرگي در نوسازي و توسعه تسليحات ضربه هسته‌اي و توسعه سيستم‌هاي دفاع ضدموشكي به دست آورده است: «ما هشدار داديم كه اين كار (توسعه تسليحات) را انجام مي‌دهيم. ما اين را گفتيم و داريم انجام هم مي‌دهيم. من به شما اطمينان بدهم: روسيه امروز موفقيت‌هاي بزرگي در اين مسير به دست آورده است.» پوتين مي‌گويد كه سيستم‌هاي ضربت هسته‌اي روسيه به روز‌رساني و يك مورد نيز به شكل موفقيت‌آميز مستقر شده است. او يك بار ديگر به خطر نابودي توازن استراتژيك اشاره كرده و گفت: « وقتي شركاي امريكايي (ما) يك جانبه از (توافق استراتژيك) خارج شدند، ضربه بزرگي به آن زدند و اين اولين ضربه به ثبات جهاني از نقطه نظر احتمال فروپاشي موازنه استراتژيك نيرو‌ها بود.»  پوتين مي‌گويد كه روسيه به خاطر گران بودن، از توسعه تكنولوژي براي  برقراري موازنه استراتژيك خودداري كرد ولي به جاي آن «ما سيستم‌هاي ضربت خودمان را براي حفظ ثبات حفظ مي‌كنيم.»
  
هشدار اشتاين ماير درباره جنگ‌طلبي ناتو
تقريباً همزمان با سخنان پوتين، فرانك والتر اشتاين‌ماير، وزير امور خارجه آلمان نيز به ناتو هشدار داده كه با «قدرت‌نمايي و جنگ‌طلبي»، آتش تنش با روسيه را بيشتر از اين شعله‌ور نكند.  به گزارش بي‌بي‌سي، اشتاين‌ماير در اظهاراتي كه در روزنامه بيلد ام سونتاگ، چاپ برلين، منتشر شده گفت: مانورهاي گسترده اخير ناتو در شرق اروپا امنيت منطقه را به خطر مي‌اندازد. وزير امور خارجه آلمان گفته است به جاي نمايش نظامي و اقدامات بازدارنده، بايد به گفت‌وگو و همكاري بيشتر با روسيه روي آورد.




تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن