تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809654089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأثیر حقوق‌هاي نجومي بر انتخابات 96


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تأثیر حقوق‌هاي نجومي بر انتخابات 96
در كنار ركود و بيكاري و به ثمر ننشستن وعده‌هاي پسابرجامي دولت روحاني و تعطيلي كارخانه‌ها و بيكاري حاصل از آن و حقوق‌هاي معوقه چند ماهه كارگران و اخراج و... سونامي افشاي حقوق‌هاي نجومي مديران دولتي، تير ديگري بر پيكر نحيف عملكرد اقتصادي دولت وارد آورد.
نویسنده : كبري آسوپار 


در كنار ركود و بيكاري و به ثمر ننشستن وعده‌هاي پسابرجامي دولت روحاني و تعطيلي كارخانه‌ها و بيكاري حاصل از آن و حقوق‌هاي معوقه چند ماهه كارگران و اخراج و... سونامي افشاي حقوق‌هاي نجومي مديران دولتي، تير ديگري بر پيكر نحيف عملكرد اقتصادي دولت وارد آورد. اين بار ماجرا فقط ركود و بيكاري نيست، بحث «عدالت» در ميان است؛ بحث بيت‌المالي كه به‌جاي آنكه خرج دهك‌هاي پايين جامعه شود، خرج توليد و اشتغال شود، خرج سروسامان دادن اقتصاد مردم شود، پاداش بي‌رويه و حقوق نجومي مديران دولتي و پول مستضعفين ملت، رديف تفريح و اوقات فراغت چند ده ميليوني فرزندان مديران دولتي در فيش‌هاي حقوقي‌شان مي‌شود. اين وضعيت كار روحاني را سخت مي‌كند.
 
  چرا دولت دوست ندارد حقوق‌هاي نجومي مسئله ملي باشد؟
دولت از پرداختن رسانه‌ها به موضوع حقوق‌هاي نجومي راضي نيست. همان روزي هم كه محمدباقر نوبخت در مقام رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور و معاون رئيس‌جمهور از مردم بابت اين حقوق‌هاي نجومي عذرخواهي كرد، با ادبيات هميشگي‌اش طعنه‌اي هم زد كه «البته ما كاري نداريم برخي رسانه‌ها به فساد ۳هزار ميلياردي بيشتر پرداختند يا به اين موضوع». ما هم كاري نداريم كه تمامي رسانه‌ها - خصوصاً رسانه‌هاي اصولگرا- آنقدري به فساد 3 هزارميلياردي پرداختند كه ريزترين جزئيات دادگاه هم مقابل چشم مردم قرار گرفت، اما همين طعنه ناخشنودي رئيس سازمان مديريت را از افشاي رسانه‌اي افتضاح پيش آمده در سازمان تحت امرش نشان مي‌دهد.
روحاني هم در حسينيه امام خميني (ره) و قبل از آغاز سخنراني رهبر در ديدار با مسئولان، در بخشي از سخنراني‌اش اذعان كرد كه «اگر در گوشه‌اي چند نفر حقوق بالاتري را برداشت كردند، آن را تبديل به مسئله ملي نكنيم» و البته بهانه اين موضع‌گيري هم اين بود كه «نبايد اعتماد ميان مردم و جامعه سست شود.»
البته معتقديم نبايد اعتماد مردم از بين برود اما اعتماد با عملكرد درست تضمين مي‌شود تا هيچ خبررساني‌اي هم نتواند آن را خدشه‌دار كند. اين عملكرد نادرست است كه اعتماد را از بين مي‌برد، نه اطلاع‌رساني در مورد يك اقدام نادرست.
با اين همه، افشاي فيش‌هاي حقوقي چند ده ميليوني در كنار ركود و بيكاري جامعه براي دولت آنقدر مهم تلقي شد كه رئيس‌جمهور تمام قد وارد ميدان شد، دستور برخورد و عزل مديران خاطي و استرداد اضافه دريافتي‌ها به بيت‌المال را صادر كرد.
معاون رئيس‌جمهور رسماً عذرخواهي كرد و معاون اول هم دستوري در مورد بررسي تمامي فيش‌هاي حقوقي مديران دولتي صادر كرد. اين يعني از قضا دولت ماجرا را حداقل در فضاي علني و رسانه‌اي جدي و ملي تلقي كرده است اما انتخابات 96 و آبرويي كه اكنون از دولت رفته و پاشنه آشيلي به نام عملكرد اقتصادي ضعيف دولت كه اكنون با كليدواژه‌هايي همچون حقوق نجومي مديران دولت، عدالت اجتماعي و فاصله طبقاتي كه اكنون كل عملكرد دولت را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد، دولت را مجبور مي‌كند در يك دوگانگي، از سويي ظاهراً تمام قد وارد ماجرا شود و قضيه را جدي بگيرد و از سويي ديگر وانمود كند كه حالا اتفاق مهمي هم نيفتاده كه يك گوشه‌اي چند نفر حقوق بالاتري گرفته‌اند، همين!
 
  دستوراتي كه از انجامش خبري در دست نيست
روحاني در دستوري مستقيم به معاون اول خود، سه موضوع را درخواست كرد؛ برخورد با مديران متخلف، عزل مديران، استرداد اضافي دريافت‌ها. تا لحظه نگارش اين گزارش، نه خبري از عزل مديري رسيده، نه گزارش برگشت حقوق‌ها به بيت‌المال منتشر شده و نه برخورد قضايي با مديران متخلف انجام شده است. معاون اول رئيس‌جمهور هم يك دستوري به وزرا بابت بررسي حقوق مديران داده كه از انجام آن هم گزارشي در دست نيست، بنابراين همه آنچه تاكنون انجام شده، يك عذرخواهي همراه با توجيه و طعنه از سوي رئيس سازمان مديريت بوده كه آن هم وقتي در كنار انجام نشدن دستورات رئيس‌جمهور قرار مي‌گيرد، بيشتر به يك ژست مي‌ماند تا ابراز يك تأسف صادقانه.
دولت يازدهم اگر پي بازگرداندن آبروي رفته خود است، حتي اگر نيت انتخاباتي هم دارد، بايد فكر اقدام عملياتي براي برخورد با اين تخلفات قانوني باشد. تلاش براي اجراي عدالت و بازگشت حق تضييع شده مستضعفين جامعه انجام شود، حالا اگر با نيت انتخاباتي هم بود، باشد، باز هم مردم راضي هستند!
 
  مديراني كه چند برابر حقوق رئيس‌جمهور حقوق مي‌گيرند
مجلس قرار است روز يك‌شنبه يك فوريت طرحي را بررسي كند كه طي آن براي مديران سقف 10 ميليون توماني حقوق در نظر گرفته شده است و مازاد آن قرار است خرج افزايش حقوق صاحبان درآمدهاي زير 5/1 ميليون تومان شود. گرچه بايد خشنود بود كه مجلس شوراي اسلامي سرانجام به فكر سر و سامان دادن جدول دريافتي مديران دولتي افتاده است اما اين سقف 10 ميليون توماني هم در جامعه‌اي كه اغلب مردم بين يك تا 2 ميليون تومان درآمد دارند، همچنان زياده بالاست.
جالب اينكه حقوق رئيس‌جمهور در ايران 8 ميليون تومان و حقوق رئيس مجلس 6 ميليون تومان است، با اين حساب مديران دولتي تاكنون چندين برابر رؤساي قوا حقوق دريافت مي‌كردند، حتي در صورت تصويب و قانون شدن اين طرح مجلس، باز هم بيشتر از عالي رتبه‌ترين مقامات ايران حقوق مي‌گيرند! به نظر مي‌رسد نمايندگان مجلس براي تعيين سقف، آن حقوق‌هاي كذايي چند ميليون توماني را ملاك و ميزان قرار داده‌اند و فراموش كرده‌اند حقوق اقشار كف جامعه را هم در نظر بگيرند. بحث دريافتي يك نفر نيست، موضوع بر سر تصميم كلان حكومتي براي توقف سرعت افزايش فاصله طبقاتي است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن