تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805046783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاهراه تحقق اقتصاد مقاومتی از توجه به حمل و نقل می گذرد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شاهراه تحقق اقتصاد مقاومتی از توجه به حمل و نقل می گذرد
عضو کمیسیون عمران مجلس،با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به حوزه حمل و نقل در کشور، گفت:حمل و نقل از منظر موقعیت استراتژیک کشور ما می تواند پایه های تحقق اقتصاد مقاومتی را بنا کند.
کد خبر: ۵۹۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ - 18 June 2016


محمدرضا رضایی کوچی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با اشاره به نقش ممتاز کمیسیون های تخصصی مجلس،گفت: کمیسیون‌ها یکی از ارکان اصلی تصمیم‌گیری و نظارتی مجلس شورای اسلامی هستند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی،ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مرجع ورود کارشناسی و حاکمیتی مجلس در حوزه‌های حمل و نقل، مسکن، عمران شهری و روستایی و بازسازی آسیب‌های حوادث غیرمترقبه می‌باشد.

عملکرد قابل قبول کمیسیون عمران در مجلس نهم

وی با اشاره به عملکرد کمیسیون عمران مجلس در دوره نهم،گفت: این کمیسیون در مجلس نهم دارای عملکرد قابل قبولی بوده که از مستندات گزارش‌های رسمی مجلس قابل احصااست والبته لازم است در روندی رو به بهبود این عملکرد ارتقا یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم،با یادآوری وضعیت کنونی حمل و نقل در کشور،تصریح کرد:حمل و نقل از این منظر که اصلی‌ترین زیر ساخت توسعه شناخته می شود؛در نظام برنامه‌ریزی جوامع جایگاه کلیدی و ویژه‌ای دارد.

 ارتقای سهم ایران در کسب درآمدهای بین‌المللی با توسعه حمل و نقل

وی با بیان اینکه حمل و نقل از منظر موقعیت استراتژیک و خدادادی کشور ما در منطقه که بهترین،ارزان ترین و سریع‌ترین کریدورهای حمل و نقلی شرق آسیا به غرب به شمار می‌رود اهمیت به سزایی دارد،تصریح کرد:خوشبختانه پهنه مناسب و دسترسی‌های خاص به آب‌های بین‌المللی ظرفیتی بی‌نظیر برای ما به ارث رسانده که باید از این ثروت در ارتقای سهم ایران در کسب درآمدهای بین‌المللی و بکارگیری فرصت‌های این حوزه استفاده حداکثری شود.

رضایی کوچی با بیان اینکه باید برای به دست گرفتن بازارهای بین المللی حمل و نقل و توسعه آن را جدی بگیریم،تاکید کرد: عدم استفاده از حمل و نقل و مزایای آن از سوی کشور ما مدیریت بین‌المللی را وادار به ایجاد مسیرهای جایگزین درکشورهای منطقه می کند که این به ضرر ما است.

 رونق حمل و نقل و دسترسی ارزان راهکاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی

این نماینده مردم درمجلس دهم،با تاکید براینکه رونق حمل و نقل و دسترسی ارزان،بهینه و با بهره‌وری بالا در سطح کشور لازمه توسعه اقتصادی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی است، افزود: بخش‌ حمل و نقل هوایی باید برای دسترسی‌های سریع مدیریتی، حاکمیتی و اضطراری، بخش جاده‌ای برای دسترسی سریع،فوق‌العاده،محلی،غیرانبوه،بخش دریایی برای بازرگانی‌ها،حمل انبوه بین المللی و بخش ریلی برای حمل انبوه و ارزان هدف گذاری شوند.

وی با بیان اینکه هرکدام از حمل و نقل های موجود درکشور اهمیت بالایی از حیث کمک به توسعه دارند،افزود: اما توسعه زیرساخت و ارتقای بهره‌وری باید بر بخش حمل و نقل ریلی متمرکز شود.

رضایی کوچی با بیان اینکه امروز دارای شبکه جاده‌ای 214 هزار کیلومتری هستیم که 60 درصد آن راه روستایی است و بالغ بر 90 درصد بار و مسافر از طریق 20 درصد این شبکه جاده‌ای جابه‌جا می‌شود،تصریح کرد:گرچه سهم حمل جاده‌ای به نسبت ریل بسیار بالا بوده و باید سهم ریل را از طریق ارتقای مدیریت و بهره‌وری بالا ببریم،اما باید توجه داشت که کشور ما به نسبت وسعتی که دارد جزو کشورهای کمتر توسعه یافته به شمار می‌شود.

انتقاد از عدم مدیریت مناسب منابع در حوزه حمل و نقل

نماینده مردم جهرم در مجلس دهم، با انتقاد از عدم مدیریت مناسب منابع در حوزه حمل و نقل،ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در همین زمان 13 هزار کیلومتر جاده در دست احداث دارد؛درحالی که منابع آن جوابگوی احداث سالانه 13 هزار کیلومتر است که این یک فاصله میان نیازها و منابع موجود ایجاد کرده است.

وی ادامه داد:باید در بحث ارتقای حمل و نقل ضمن توسعه منابع از تعریف پروژه‌های غیرضروری خودداری کرده و توزیع منابع را هدفدار و منطبق با طرح‌های توجیهی و اولویت سنجی آغاز کرد.

رضایی کوچی افزود:درکنار مشکلات اجرایی و احداث جاده‌ها، نگهداری شبکه موجود از منظر همه ساختارهای مدیریتی مبانی،اولویت بالاتری نسبت به احداث دارد،اما به علت عدم تعریف منابع لازم به فراموشی سپرده شده است.

فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی مشکلات بسیاری را برای کشور موجب شده است

این نماینده مردم در مجلس دهم،با بیان اینکه فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی مشکلات بسیاری را برای کشور موجب شده است، افزود: 395 هزار دستگاه ناوگان کامیونی برای حمل بار و 92 هزار دستگاه ناوگان عمومی مسافری درکشور وجود دارد که ناوگانی فرسوده از نظر ساختار حاکمیتی با بهره‌وری پایین شناخته می‌شوند.به طوری که بیش از 80 درصد ناوگان خود مالکی یا راننده مالکی بوده و مدیریت این ناوگان دچار بی‌انضباطی و عدم بهره‌وری شده و باید به سمت مدیریت مشخص حقوقی گام‌های بلند و اساسی برداریم.

وی ادامه داد: از منظر بهره‌وری نیز این ناوگان حدودا با 30 درصد ظرفیت کار می‌کندکه باید ضمن نوسازی ناوگان،ظرفیت را با ارتقای بهره‌وری افزایش داده و از آن در حوزه خدمات ترانزیت استفاده کنیم.

عضوکمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در حوزه ریلی یک شبکه 10 هزار کیلومتری فرسوده شده است،گفت: حدود 23 هزار واگن باری با متوسط سن 30 سال، 850 لوکوموتیو و2000 واگن مسافری 30 ساله داریم که ناوگانی فرسوده به شمار می روند.

وی با اشاره به کمبود منابع در حوزه توسعه حمل و نقل ریلی، افزود: وزارت راه و شهرسازی باید سالانه 10 هزار کیلومتر پروژه ریلی ایجاد کند؛اما به علت کمبود منابع موفق به ایجاد تنها 250 کیلومتر در سال می شود.

 4 فرودگاه از 70 فرودگاه کشور فعال است

رضایی کوچی با اشاره به وضعیت حمل و نقل هوایی در کشور،گفت: در حال حاضر 70 فرودگاه درکشور وجود دارد که فقط 4 فرودگاه توجیه اقتصادی دارند.

وی با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، افزود: 220 هواپیما و 36 هزار صندلی با متوسط سنی بالا در کشور وجود دارد که نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی،تقویت ایرلاین ها و تدوین طرح های اقتصادی فرودگاه ها متاسفانه فاقد برنامه و عملکرد شده است.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،با اشاره به وضعیت حمل و نقل دریایی کشور،تصریح کرد: در بحث دریایی 5800 کیلومتر ساحل استراتژیک داریم که 80 درصد ظرفیت آنها رها شده و 11 بندر بازرگانی کشور با 20 درصد ظرفیت کار می کنند.






















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن