تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819450491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برزيل، ايران خسته را برد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: برزيل، ايران خسته را برد
تيم ملي واليبال كشورمان در حالي در افتتاحيه ليگ جهاني، با نتيجه 3 بر صفر مغلوب برزيل شد كه كارشناسان معتقدند خستگي ناشي از پشت سر گذاشتن تورنمنت سخت انتخابي جام جهاني سبب شده تا شاگردان لوزانو در مصاف با بهترين تيم دنيا از روزهاي خوبشان فاصله داشته باشند.
نویسنده : سعيد احمديان 


ورزشگاه تازه‌تأسيس تي‌بي‌سي ريو پنج‌شنبه شب ميزبان بازي ايران و برزيل در افتتاحيه ليگ جهاني 2016 بود، در مصاف شاگردان رائول لوزانو و برنو رزنده سرمربي مشهور سلسائو، تيم ملي واليبال ايران بعد از کسب سهميه المپيک ريو با چهار روز استراحت از شرقي‌ترين نقطه کره زمين به غربي‌ترين نقطه سفر کرد تا براي انجام بازي‌هاي ليگ جهاني خود را آماده كند. بازي مقابل پرافتخارترين تيم ليگ جهاني، اولين مسابقه ايران در هفته اول ليگ جهاني بود، مسابقه‌اي كه برزيل توانست در سه ست متوالي و با امتيازهاي 25 بر 19، 25 بر 16 و 28 بر 26 ايران را شكست دهد تا شاگردان لوزانو كارشان را در ليگ جهاني با شكست آغاز كنند. به‌ جز آرمين تشکري تمام بازيکنان در اين ديدار به بازي گرفته شدند تا گره‌هاي تاکتيکي بازي باز شود اما هنوز خستگي بازي‌هاي انتخابي المپيک و مسافرت‌هاي طولاني تيم لوزانو را در شرايط ايده‌آل قرار نداده بود.
 
خستگي در تيم مشهود بود
غلامرضا مؤمني‌مقدم، كارشناس واليبال كشورمان در گفت‌وگو با «جوان» درباره تحليل فني اين مسابقه مي‌گويد: «شرايط ايران با سه تيم ديگر يعني برزيل، آرژانتين و امريكا متفاوت است و بازيكنان كشورمان بعد از يك تورنمنت سخت و طي كردن يك مسافت طولاني به برزيل رفته است. طبيعي است كه با اين شرايط ملي‌پوشان دچار افت شوند و پيش‌بيني مي‌شد كه با اين وضعيت نتوانند در مسابقه اول قابليت‌هاي فني‌شان را به خوبي نشان دهند و اين مسائل باعث شد تا آن صلابت هميشگي را نداشته باشند.» مؤمني‌مقدم با اشاره به ضعف دريافت تيم ايران در مسابقه با برزيل ادامه مي‌دهد: «تيم ايران در دريافت خوب نبود و هماهنگي‌هاي عقب زمين براي اگر دريافت وجود نداشت. اين در حالي است اگر دريافت خوب باشد با توجه به داشتن پاسوري مانند سعيد معروف در حمله مي‌توانيم موفق‌تر باشيم. با اين حال ضعف دريافت باعث شد تا در حمله نتوانيم موفق باشيم. تيم علاوه بر دريافت در سرويس هم خوب نبود و نتوانست در اين بخش امتيازگيري كند.»

مؤمني‌مقدم غيبت دو مصدوم ايران را در بازي باغ برزيل مؤثر مي‌داند و عنوان مي‌كند: «با توجه به قابليت‌هاي قائمي در دريافت‌ها، غيبت او در بازي با برزيل به چشم آمد و همچنين در پست غفور هم جاي اين بازيكن به خوبي پر نشد.» كارشناس واليبال كشورمان با اشاره به حضور بازيكنان جديد در بازي با برزيل مي‌گويد: «ليگ جهاني محكي براي المپيك است و كادر فني هم تصميم گرفته تا از همه بازيكنان استفاده كند و در بازي با برزيل بازيكناني مانند شريفات، معنوي‌نژاد و مباشري كه در رقابت‌هاي قبلي فرصت بازي به آنها نرسيده بود، به ميدان رفتند و مورد سنجش كادر فني قرار گرفتند.»
 
لوزانو: بايد به خودمان بياييم
اظهار نظرهاي مربيان و بازيكنان ايران و برزيل هم پس از مسابقه داغ بود. رائول لوزانو درباره شكست مقابل برزيل گفت: بازي به دو بخش تقسيم شد. بخش نخست ست‌هاي اول و دوم که داخل بازي نبوديم و نتوانستيم خودي نشان دهيم. بخش ديگر ست سوم بود که خود را پيدا کرديم و بازي پاياپايي ارائه داديم اما در نهايت نتوانستيم به پيروزي برسيم. بازي با برزيل به ما اين درس را داد که بايد خودمان باشيم و قابليت‌هاي خود را در ميدان اجرا کنيم. اميدوارم اين شکست و درسي که گرفتيم، در مسابقات بعدي به تيم کمک کند. اميدوارم با درس گرفتن از اين بازي به خودمان بياييم و بتوانيم با توجه به قابليت‌هايمان بازي بهتري ارائه دهيم.» سعيد معروف كاپيتان تيم ايران هم معتقد بود خستگي نبايد بهانه‌اي براي شكست باشد: «بازي خوب نبود. در دريافت و حمله اول خوب نبوديم. طبيعي است، با ترکيب جديدي بازي کرديم، خستگي راه؛ اما شايد اين بهانه خيلي خوبي نباشد. نمي‌خواهم شکست‌مان را توجيه کنم، اما به هر حال اين شرايط روي وضعيت تيم ما بي‌تاثير نبود.» در طرف ديگر برنو رزنده، سرمربي برزيل بازي ايران را ستايش كرد: «بازيکنان جوان ايراني خيلي خوب بازي کردند و من از بازي آنان لذت بردم. بازيکنان ما هم با دل و جان بازي کردند. دفاع‌هاي خوبي را در زمين از برزيل ديديد و پاس‌هاي زيرکانه‌اي را رد و بدل کرديم. ست سوم افت کرديم و در عوض ايران بهتر شد.» والاس دسوزا پشت خط‌زن تيم ملي واليبال برزيل هم گفت: «ايران به تدريج تيم بهتري مي‌شود و رقباي بعدي اين تيم کار سخت‌تري در پيش خواهند داشت.»
 
ملاقات بامدادي با ولاسكو
تيم ايران بامداد يك‌شنبه و از ساعت 4 صبح،  در سومين مسابقه در هفته اول ليگ جهاني به مصاف تيم آرژانتين مي‌رود تا مصاف دوباره واليبال كشورمان با خوليو ولاسكو، به جذابيت‌هاي مسابقه اضافه كند. آرژانتين هم مانند ايران در اولين مسابقه در ليگ جهاني با نتيجه 3 بر يك مغلوب امريكا شد تا در اين مسابقه هر دو تيم به دنبال جبران باشند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن