تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820402895




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جاي خالي وزير ورزش در بين المپين‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جاي خالي وزير ورزش در بين المپين‌ها
زمان خيلي سريع مي‌گذرد و براي تيم‌هاي المپيکي اين گذشت زمان ملموس‌تر از همه است.
نویسنده : شيوا نوروزي 
زمان خيلي سريع مي‌گذرد و براي تيم‌هاي المپيکي اين گذشت زمان ملموس‌تر از همه است. بهترين‌هاي ورزش جهان براي حضور موفق در المپيک 2016 تا به امروز به آمادگي نسبي رسيده‌اند و در فرصت باقي مانده نيز با بهترين امکانات به اوج آمادگي مي‌رسند. در حالي که عکس اين ماجرا در ورزش ايران صدق مي‌کند و به جاي آنکه با بهترين امکانات المپين‌هاي زحمتکش و با انگيزه‌مان را براي سفر به ريو آماده کنيم آنها را به حال خود رها کرده‌ايم تا يک‌تنه هم تمرين کنند و هم براي گرفتن حق و حقوق‌شان بجنگند. همه اين اتفاقات در حالي رخ مي‌دهد که وزير ورزش اعتقادي به حضور در تمرينات، جويا شدن حال و روز ملي‌پوشان و همچنين روحيه دادن به نفرات اعزامي ندارد. اين واقعيت تلخ را مي‌توان از غيبت گودرزي در مراسم استقبال از قهرمانان کشتي آزاد به وضوح دريافت. هرچند که انتقاد از عملکرد وزارت ورزش و به ويژه دکتر گودرزي معمولاً با انتقادهايي همراه مي‌شود اما اين واکنش‌ها قطعاً باعث نمي‌شود چشم‌مان را روي واقعيت‌ها ببنديم. در روزهايي که بايد با تمام توان يار و ياور اميدهاي کشورمان به کسب مدال در المپيک باشيم جاي خالي نفر اول ورزش بيش از پيش احساس مي‌شود. هفته‌هاي متوالي است که مديران فدراسيون‌ها از بي‌پولي گلايه دارند و مربيان و ورزشکاران از بي‌توجهي ها. بودجه‌اي که براي هزينه کردن در ورزش و به ويژه آماده‌سازي تيم‌ها براي المپيک در نظر گرفته شده هنوز به دست فدراسيون‌ها نرسيده است. همين مسئله برگزاري اردوها، اعزام‌هاي برون مرزي و حتي رزرو بليت هواپيما و هتل را نيز با مشکل مواجه کرده است. اگرچه تا به امروز مديران تلاش کرده‌اند که به هر شکل ممکن مشکلات را تا حدودي مرتفع کنند اما ادامه اين روند در هفته‌هاي باقي مانده تا آغاز بازي‌ها امکان پذير نخواهد بود. از طرفي مسئولان وزارت ورزش قول همکاري به المپيکي‌ها را داده‌اند ولي هنوز تغييري در شرايط موجود ديده نمي‌شود. به‌علاوه اينکه معاون اول رئيس‌جمهور نيز اخيرا در جمع اهالي ورزشي تاکيد زيادي بر تزريق پول به تيم‌ها کرده بود. از همين رو انتظار مي‌رفت هرچه زودتر با واريز بودجه خيال المپيکي‌ها تا اندازه‌اي راحت شود. منتها نه خبري از بودجه شده و نه وزير ورزش در اين باره واکنشي نشان مي‌دهد.

ورزش ايران روزهاي حساسي را پشت سر مي‌گذارد و حضور فعال گودرزي در بين تيم‌هاي اعزامي به المپيک انتظار زيادي به نظر نمي‌رسد. اگرچه معاونان او هرازچندگاهي بازديد از تمرينات تيم‌هاي ملي را در دستور کار قرار مي‌دهند ولي از آخرين باري که شخص وزير به اردوها رفته يک ماه مي‌گذرد. با نزديک شدن به زمان روشن شدن مشعل المپيک استرس و فشارهاي روحي المپين‌ها و مربيانشان به اوج خود مي‌رسد. اين در حالي است که حضور سرزده يا از پيش اعلام شده آقاي وزير در اردوها بدون شک تأثير زيادي در روحيه ملي‌پوشان دارد. قوت قلب دادن نفر اول ورزش کشور يا لااقل وعده دادن از سوي او مي‌تواند بار رواني که المپيکي‌ها به دوش مي‌کشند را براي آنها سبک‌تر کند. از سوي ديگر حساسيت نشان دادن به وضعيت موجود از سوي وزير مي‌تواند منتقدان را متقاعد کند که گودرزي تمام وقت به دنبال حل مشکلات و گرفتن بودجه مصوب است. در حالي که در اين مدت تنها گلايه‌هاي رؤساي فدراسيون ها، انتقادهاي مربيان و ورزشکاران را شنيده‌ايم. بي‌تفاوتي‌هاي اينچنيني بازخورد خوبي در بين اهالي ورزش ندارد. در شرايط حساس کنوني اگر تلاش‌هاي وزارت ورزش در اردوها و بين ملي‌پوشان نمود پيدا کند کنار آمدن با اين بي‌پولي مهلک آسان‌تر از قبل خواهد شد. باز هم تأکيد مي‌کنيم که فرصت باقي مانده مهلت کليدي است که نبايد آن را از دست بدهيم. تا همين جا نيز کاستي‌ها امان ورزش را بريده است و ناله و پشيماني پس از المپيک سودي نخواهد داشت.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن