واضح آرشیو وب فارسی:وارث: اینکه داعش این کارها را می کند ثمره ی بی تفاوتی است. ثمره ی ترک امر به معروف و نهی از منکر بی غیرت شدن جامعه است. یعنی نتیجه ی ترک امر به معروف و نهی از منکر می شود اینکه شرار امت بر خیار امت مسلط می شود و هر چه دعا کنند مستجاب نمی شود.وارث: مراسم شب نهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام کرمی و مداحی حاج علی مشکینی و آقایان عزتی ، امامی ، زمان شاهی ، توانا و صراط جو، در هیئت مکتب الحسین علیه السلام برگزار شد. در ادامه ی خبر متن سخنان حجت الاسلام کرمی را می خوانید: رنگ باختن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه یک آدمی که مریضی مزمن داشته باشد خیلی از اوقات متوجه نمی شود کسی که از بچگی سردرد داشته باشد یا بیمار باشد بزرگتر که شود متوجه مشکل نخواهد شد. پیامبر صلی الله علیه و آله به ابوذر فرمود: زمانی می رسد که مردم امر به معروف و نهی از منکر را ترک می کنند. ابوذر تعجب کرد و پرسید آیا می شود و امکانش هست؟ مثل زمان الان در جامعه ی ما که امر به معروف و نهی از منکر را ترک کرده است. امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هم که بیاید سرش را جدا می کنند تعارف نداریم! آنهایی هم که در سال 61 هجری قمری سر از تن امامشان جدا کردند شیعه بودند و 12 هزار نامه هم برای امامشان فرستاده بودند. جامعه ای که در آن امام زمانش کشته می شود اقتدار اجتماعی اش به نماز و روزه و حج و... نیست یک درد این جامعه دارد و آن هم درد بی دردی و بی تفاوتی است. انسان بی درد است که اکر به معروف نمی کند. اگر کسی در ماه رمضان سیگار کشید و شخصی او را دیده اگر دردش بیاید به او می گوید آقا سیگار نکش ماه رمضان است. یا اگر بی حجابی در خیابان است اگر خانمی دردش بگیرد به او تذکر می دهد که حجابت را حفظ کن برای این حجاب 36 هزار شهید دادیم. تعجب ابوذر از ترک امر به معروف و نهی از منکر در ادامه ابوذر از پیامبر صلی الله علیه و آله سوال کرد: آقا چطور ممکن است؟ حضرت فرمود: مردم امر به منکر و نهی از معروف می کنند. انسان را اگر رها کنند انسان خداپرست است این جامعه است که انسان را خراب می کنند. مثلا کسی که به خارج برود در فرودگاه سر و پای عریان خانومها را ببیند اولش تعجب آور است برایش اما بعد از چند روز که در آنجا می ماند برایش عادی می شود و حتی نگاهم نمی کند چون منکر برایش عادی شده و تبدیل به معروف شده است. ارزشها استحاله می شود. فلسفه ی حکومت اسلامی جلوگیری از علنی شدن جرم است فلسفه ی حکومت اسلامی این نیست که جرم را از بیخ و بن ریشه کن کند و نمی تواند، بلکه باید جلوی قانونی شدن، ارزش شدن و علنی شدن جرم را بگیرد. وقتی به احکام اسلامی مراجعه می کنیم می بینیم برای اثبات دزدی نیاز به شاهد است یا موارد دیگر، یعنی تا وقتی پای گناه به جامعه کشیده نشده کیفر خواست ندارد. منکر تا وقتی مخفی است منکر است اما وقتی علنی شد دیگر منکر نیست. کلمه ی "انسان" از انس و الفت است و انسان سریع الفت می گیرد و اگر چند بار زشتی ببیند دیگر جان نمی خورد. وای از آن روزی که انسان زشتی را ببیند و تعجب نکند. گناه را ببیند و برایش عادی شود. بدترین عادت برای یک انسان و یک جامعه است. و این اتفاق خرد خرد اتفاق می افتد تا چشم انسان به تاریکی عادت می کند. بعد از واقعه ی عاشورا شخصی نزد عبدالله ابن عمر آمد و پرسید اگر کسی پشه ای را بکشد چه باید بکند؟ او شروع به خندیدن کرد و شخص سائل تعجب کرد وگفت مساله ای شرعی از تو می پرسم چرا میخندی؟ عبدالله ابن عمر گفت: دو روز پیش پسر پیغمبر صلی الله علیه و آله را لب تشنه بین دو نهر آب سر بریدند کسی نیامد بگوید حکمش چیست؟ اینکه داعش این کارها را می کند ثمره ی بی تفاوتی است. ثمره ی ترک امر به معروف و نهی از منکر بی غیرت شدن جامعه است. یعنی نتیجه ی ترک امر به معروف و نهی از منکر می شود اینکه شرار امت بر خیار امت مسلط می شود و هر چه دعا کنند مستجاب نمی شود. منکر بر اثر تکرار دیگر منکر نیست. جرم وقتی در اقلیت است جرم حساب می شود وقتی اینطور نباشد دیگر جرم حساب نمی شود. الان در خارج این هم جنس ها تظاهرات و حامی مالی و... دارند و دیگر برایشان زشت نیست. متاسفانه جامعه به سمتی می رود که هر چه کثیف تر باشی موفقیتت بیشتر است. سلمان فارسی فرموده است: زمانی بر مردم خواهد آمد که مومن را امّل خطاب می کنند و به خاطر کارهای خوبش سرزنش می شود. ماجرای عقد حضرت خدیجه سلام الله علیها امشب شب شهادت ام المومنین حضرت خدیجه سلام الله علیهاست، بانویی که همه ی ادیان رهین محبتش هستند. در جلسه ی خواستگاری حضرت خدیجه سلام الله علیها جناب ابی طالب شروع به خواندن خطبه کردند و جناب علامه امینی از همین خطبه استفاده می کنند که حضرت امیرالمومنین علیه السلام موحد بوده است. جناب ابی طالب فرمود: پسر برادر من دستش از مال دنیا خالی است و حضرت فرمود: مال دنیا سایه ی زایل شدنی است. در حین خطبه حضرت خدیجه سلام الله علیها از پشت پرده فرمودند: بله بله حاضر هستم در حالی که هنوز از ایشان سوال نکرده بودند حاضر هستی یا نه؟ صحبت مهریه شد و حضرت خدیجه سلام الله علیها فرمود: مهریه را خودم می دهم. عمویشان ناراحت شد و گفت از کی تا حالا مهریه را دختر می دهد؟ جناب ابی طالب فرمود: اگر داماد مثل پسر برادر من باشد باید گرانترین مهریه را هم بدهند. اولین برخورد خیلی مهم و اثربخش است. انرژی اولیه و استارت و حیات بخش است. پیامبر صلی الله علیه و آله وقتی از غار حرا برگشت حضرت خدیجه سلام الله علیها فرمود: یک نوری در چهره ات می بینم که تا دیروز نبود. پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: من مبعوث شدم به من ایمان بیاور! حضرت فرمود: من وقتی با تو ازدواج کردم به تو ایمان داشتم. آقایان خیلی عجیب است! چه کسی است که همسرش برایش هر روز غذای گرم بیاورد؟ پیامبر صلی الله علیه و آله قبل از بعثت هم به غار حرا می رفتند و مناجات و مناسک داشتند و حضرت خدیجه سلام الله علیها هر روز برای ایشان عاشقانه غذای گرم می آوردند. پیامبر صلی الله علیه و آله به قدری حضرت خدیجه سلام الله علیها دوست داشتند که بعد از مرگ ایشان هم هر وقت قربانی می کردند از گوشت آن برای دوستان ایشان هم می فرستادند. روزی هاله خواهر حضرت خدیجه سلام الله علیها به نزد پیامبر صلی الله علیه و آله آمدند، حضرت گریستند و فرمودند: صدای پای تو چقدر مرا یاد خواهرت انداخت. پیامبر صلوات الله علیه دربارۀ ایشان می فرمودند: او زمانی مرا تصدیق کرد که همه مرا تکذیب کردند. زمانی پول در اختیارم گذاشت که هم مرا تحریم کرده بودند. اگر ثروت حضرت خدیجه سلام الله علیها در شعب ابی طالب نبود یک مسلمان روی کره ی زمین باقی نمی ماند.
چهارشنبه ، ۲۶خرداد۱۳۹۵
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: وارث]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]