تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819890671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان: طرح «بینات۱۹» در استان سمنان اجرا می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان: طرح «بینات۱۹» در استان سمنان اجرا می شود استان‌ها > سمنان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از اجرای طرح بینات۱۹ در این استان خبر داد و گفت: این طرح با محوریت سوره انبیاء در شب ها ماه رمضان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین، حجت الاسلام علی شکری در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت ماه مبارک رمضان در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود، ضمن تشریح بخش های مختلف بینات۱۹، بیان داشت: این طرح طی سال های اخیر با محوریت یکی از سوره های قرآنی برگزار شده است و در رمضان۹۵ نیز با هدف ترویج فرهنگ قرآنی شامل ۴۸ساعت آموزش حضوری از ترجمه و تفسیر سوره انبیاء، ویژه دارندگان گواهینامه سطح دو قرآنی در سراسر استان سمنان اجرا می شود.
وی افزود: ترجمه و تفسير سوره مباركه انبیاء و بر مبناي كتاب تفسير نمونه تأليف آيت‌الله العظمي ناصر مكارم شيرازي و جمعي از فضلاي حوزه علميه قم در این طرح اجرایی شده و طی آن افراد با كسب نمره قبولي در اين دوره به عنوان «۴۶ ساعت آموزش» گواهي پايان دوره دریافت می کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، درباره این طرح همچنین توضیح داد: بر اساس این طرح پس از تبلیغات، ثبت نام، سطح بندی و کلاسبندی مخاطبان به تفکیک جنسیت، سطح تحصیلات و محدوده سنی، کلاس های آموزشی در ۲۴ جلسه ویژه علاقمندان به ترجمه و تفسیر قرآن به میزبانی مراکز آموزشی پیش‌بینی شده برگزار و مخاطبان، ضمن آشنایی با ترجمه و تفسير سوره مباركه انبیاء در ماه مبارک رمضان انشاءالله خواهند توانست فرامين حياتبخش آن را در زندگی فردی و خانوادگی خود به کار بندند.
شکری درباره اهداف اجرا شدن بینات۱۹، گفت: انتظار مي‌رود فراگيران پس از گذراندن این طرح در ماه مبارک رمضان با ترجمه و تفسير سور‌ه مباركه انبیاء آشنا شده و فرامين حياتبخش آن را در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی خود به کار بندند.
وی افزود: كمك به كاهش معضلات گوناگون بشري، با استفاده از نشر و ارائه الگوهاي رفتاري و رهنمودهاي قرآن كريم و انس هر چه بیشتر مخاطبان با آموزه‌ها و فرامین قرآن در ماه مبارک رمضان از دیگر اهداف بینات۱۹ است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره توصیه های این سازمان به مبلغان در ماه مبارک رمضان هم گفت: ماه رمضان فرصتی مناسب است تا مبلغان درباره مواردی چون عنایات مقام معظم رهبری درباره شعار سال، تبیین جایگاه ولایت فقیه، جامعیت وی و نقش ایشان در اداره کشور، بیان سیره عملی و فضائل اهل بیت(ع)، تبیین فرهنگی مقاومت و دفاع از حرم آل الله آگاهی رسانی کنند.
شکری با اشاره به اعزام ۶۲۰ مبلغ ویژه ماه مبارک رمضان به استان بیان داشت: مبلغان همچنین می بایست در ماه میهمانی خدا، تحلیل علمی عرفان های نوظهور و عقاید تکفیری ها، اصلاح قرائت نماز، تبیین اهمیت آن، تقویت مساجد، نماز اول وقت به خصوص در بین نوجوانان و جوانان، تاکید بر اجرای واجبات مانند نماز، روزه، خمس و...، جذب جوانان مستعد به حوزه های علمیه و تاکید بر حضور جوانان در مراسم معنوی، مساجد و تکایا را نیز از یاد نبرند.
وی افزود: مبلغان اعزامی در ماه رمضان همچنین مواردی نظیر امر به معروف و نهی از منکر، تکریم زن و جایگاه خانواده در اسلام، دوری از معضلات اجتماعی مانند طلاق، بیان اندیشه های ناب امام خمینی(ره) در حوزه های مختلف، توجه به وضعیت فرهنگ عامه، عنایت به اهمیت وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان، تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب، برق و سایر منابع، تبیین جنگ نرم دشمنان علیه جوانان، احیاء ارزش ها و سنت های پسندیده اسلامی و ایرانی، حضور در پایگاه های انتقال خون، پرداخت زکات، تبیین ارزش کار در فرهنگ اسلامی و ... را نیز مورد توجه قرار دهند

کلید واژه ها: استان سمنان -




سه شنبه 25 خرداد 1395 - 11:40:13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن