تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805598599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قهرماني با خاك كردن امريكا و روسيه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: قهرماني با خاك كردن امريكا و روسيه
كشتي آزاد هم مانند كشتي فرنگي قهرمان جام جهاني شد تا كشتي‌گيران كشورمان در فاصله كمتر از دو ماه تا آغاز المپيك براي حريفانشان يك خط و نشان جدي بكشند.
نویسنده : سعيد احمديان 


سالن فروم در لس‌آنجلس ميزبان جام جهاني كشتي آزاد بود، مسابقاتي كه براي سومين سال متوالي ميزباني‌اش به امريكا رسيده بود و آزادكاران كشورمان پس از پيروزي مقابل هند و آذربايجان، نيمه شب يك‌شنبه به وقت ايران در مرحله نيمه‌نهايي به مصاف امريكاي ميزبان رفتند. سالن فروم لس‌آنجلس مانند تمامي مسابقات ديگري كه كشتي‌گيران كشورمان در اين سالن به ميدان مي‌رفتند، باز هم در قرق ايراني‌ها بود، طوري كه تشويق كركننده‌شان اجازه خودنمايي به تماشاگران ايالات متحده را نمي‌داد. امريكايي‌ها با توجه به ميزباني با تمام قوا پا به مسابقات گذاشته بودند. تنها غايب بزرگشان جردن باروز، قهرمان المپيك و جهان بود كه به دليل تولد فرزندش، از حضور در جام جهاني عذرخواسته بود. در سوي ديگر ايران هم منهاي رضا يزداني كه به تازگي از بند مصدوميت رها شده با تركيب اصلي به لس‌آنجلس رفته بودند. شاگردان خادم شروع خوبي داشتند و حسن رحيمي و مسعود اسماعيل‌پور با پيروزي مقابل نمايندگان امريكا، ايران را 2 - صفر جلو انداختند. در ادامه در وزن‌هاي 65 و 70 سيداحمد محمدي و سيدمصطفي حسين‌خاني به امريكا باختند تا نتيجه برابر شود. در 74 كيلو اما حسن يزداني، حريف فني‌اش را ضربه فني كرد تا ايران 3 - 2 پيش بيفتد. در ادامه در وزن‌هاي 84 و 97، عليرضا كريمي و عباس طحان به كشتي‌گيران امريكا باختند تا ايالت متحده 4 - 3 جلو بيفتد و كشتي پاياني پرويز هادي در 125 كيلوگرم حساس شود. هادي در اين وزن دست به كار بزرگي زد و توانست جك وارنر، قهرمان المپيك را شكست دهد تا ايران و امريكا 4 – 4 مساوي شوند اما كشورمان به دليل داشتن برد با ضربه فني برنده لقب بگيرد و به فينال صعود كند. در سوي ديگر هم روسيه با شكست گرجستان به فينال صعود كرده بود.

بامداد ديروز هم ايران و روسيه در فينال به مصاف هم رفتند، رقابتي كه به نوعي تكرار فينال جام جهاني كشتي فرنگي هم كه ماه گذشته در ايران برگزار شد هم بود. تيم کشتي آزاد ايران در اين ديدار پنج پيروزي توسط حسن رحيمي، مسعود اسماعيل‌پور، مصطفي حسين‌خاني، حسن يزداني و کميل قاسمي به دست آورد و عليرضا کريمي، ميثم نصيري و امير محمدي نيز بازنده‌هاي ايران بودند تا در نهايت كشورمان با نتيجه 5- 3 روسيه را در فينال شكست دهد و به عنوان قهرماني جام جهاني كشتي آزاد دست پيدا كند. کشتي آزاد ايران براي هفتمين مرتبه روي سکوي نخست جام جهاني قرار گرفت و اين تيم همچنين براي پنجمين بار پياپي توانست فاتح جام جهاني شود. البته اين سومين قهرماني متوالي ايران در خاك امريكا هم بود تا كشتي‌گيران كشورمان هت‌تريك كرده باشند. در مسابقه رده‌بندي هم گرجستان مقابل امريكا پيروز شد تا روي سكوي سوم بايستد و تيم ميزبان كه براي قهرماني و با تمام كشتي‌گيران شاخص‌اش پا به مسابقات گذاشته بود، به كسب مقام چهارمي بسنده كند.
    ***

رسول خادم، رئيس فدراسيون كشتي درباره اين رقابت‌هاي سنگين در آستانه المپيک گفت: «جام جهاني عجيبي بود، زيرا سه مسابقه را در سنگين‌وزن تمام کرديم و برنده شديم. اين مسابقات يک تورنمنت سنگين و سخت بود و به لحاظ يک ميدان تدارکاتي خوب و اينکه به ارزيابي از نحوه کار کشتي‌گيرانمان برسيم بسيار مثمرثمر بود. اين رقابت‌ها به ما نشان داد که در چه وضعيتي هستيم و بايد چه اقداماتي را تا المپيک انجام دهيم.» سرمربي تيم ملي کشتي آزاد درباره استفاده از نفرات اصلي ايران در اين رقابت‌ها در فاصله دو ماه مانده به المپيک و اين که آيا از اين کار پشيمان است يا خير گفت: «از اينکه کشتي گيران اصلي را تا حدود دو ماه تا المپيک به ميدان فرستاديم اصلا پشيمان نيستيم، چراکه عملکرد نفرات بايد در تورنمنت سنگيني مورد ارزيابي قرار مي‌گرفت.»

عليرضا رضايي، مدير تيم‌هاي ملي كشتي هم معتقد است كه حضور در جام جهاني باعث شده تا آنها شناخت خوبي نسبت به آزادكاران پيدا كنند و اين امر مي‌تواند به آنها براي شناخت آزادكاران اعزامي به المپيك كمك كند. رضايي پس از قهرماني ايران در جام جهاني كشتي آزاد گفت: «زمان زيادي نداريم، اما با توجه به شناخت خوبي که از نفرات داريم و تورنمنت‌هايي که شرکت کرديم و قرار است شرکت کنيم اين برنامه‌ريزي انجام مي‌شود. به غير از فيلمبرداري تمام مسابقات، کادر فني تمام نقاط ضعف و قوت کشتي‌گيران را يادداشت کرده است و در زمان باقيمانده روي آنها کار مي‌کنيم. بايد با کمترين اشتباه در المپيک به ميدان برويم و اميدوارم آنچه که استحقاق کشتي کشورمان است به آن برسيم.»
    ***

بدون شك يكي از ستاره‌هاي اصلي ايران در جام جهاني كشتي آزاد حسن يزداني ملي‌پوش وزن 74 كيلوگرم بود كه در غياب جردن باروز، همه رقيبانش را با اقتدار شكست داد تا نشان دهد يكي از شانس‌هاي طلاي ايران در المپيك است. او ابتدا رقيب امريکايي را با اختلاف 10 امتياز شکست داد و آن امتياز عالي که گرفت، ايران را به فينال رساند و سپس تسابالوف، قهرمان جهان روس‌ها را با اختلاف امتياز 14- 4 و با امتياز عالي شکست داد و حسابي تديوف، سرمربي سرشناس روس‌ها را عصبي کرد. در طرف مقابل عليرضا كريمي دارنده مدال برنز جهان در وزن 86 كيلو دور از انتظار ظاهر شد و با سه شكست يكي از ضعيف‌ترين كشتي‌گيران ايران بود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن