تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821052318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجليل از واليبال، تقدير از مدافعان حرم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تجليل از واليبال، تقدير از مدافعان حرم
سالن همايش‌هاي صداوسيما شنبه شب يك شب واليبالي را تجربه كرد، شبي كه هم از ملي‌پوشان واليبال به خاطر صعود به المپيك تجليل شد و هم از خانواده هاي شهداي مدافع حرم.
نویسنده : سعيد احمديان 


سالن همايش‌هاي صداوسيما شنبه شب يك شب واليبالي را تجربه كرد، شبي كه هم از ملي‌پوشان واليبال به خاطر صعود به المپيك تجليل شد و هم از خانواده هاي شهداي مدافع حرم.
يك شب باشكوه براي سروقامتان كشورمان، همه واليبالي‌ها آمده بودند، از پيشكسوتان دنياي توپ و تور گرفته تا واليباليست‌هاي جوان، بهانه اين دورهمي هم جشن صعود واليبال به المپيك بود، آن هم بعد از يك انتظار 52 ساله؛ انتظاري كه المپيك 1964 توكيو آغاز شد و طلسم آن در المپيك 2016 شكسته شد، تقابل موسپيداني كه براي اولين بار براي رسيدن به المپيك تلاش كرده بودند و نسل امروز واليبال كه هفته گذشته در توكيو بليت ريو را رزرو كرده بودند هم جالب توجه بود. بازار ديده‌بوسي‌ها و نقل خاطرات گذشته هم داغ بود، در مراسمي كه تا بامداد يك‌شنبه ادامه داشت و يك شب خاطره‌انگيز را براي واليبال ثبت كرد.
    
لوزانو و شاگردانش چهره‌هاي ويژه مراسم شنبه شب بودند، نسل طلايي واليبال كه افتخار تاريخي صعود به المپيك به نام آنها رقم خورده است، افتخاري كه به گفته محمدرضا داورزني، رئيس فدراسيون واليبال در اين مراسم، محقق شدن آن نتيجه يك برنامه 10 ساله بود كه از سال 2006 آغاز شد و در 2016 به نتيجه رسيد، رؤيايي كه به عقيده داورزني بدون همياري جامعه واليبال ميسر نبود. وزير ورزش هم كه براي تقدير از واليباليست‌ها خودش را به جام جم رسانده بود، در سخناني فرصت را مناسب ديد و كنايه‌وار از فوتبالي‌ها و كرش خواست، از واليبال الگوبرداري كنند: «اميدوارم ساير رشته‌هاي تيمي از واليبال الگوبرداري کنند. مربيانش تنها دنبال کارهاي فني هستند و دنبال کارهاي سياسي نيستند و ساير رشته‌ها هم بايد اينگونه باشند.»
ملي‌پوشان تيم افتخارآفرين هم آمده بودند تا از آنها به پاس اين افتخار بزرگ تجليل شود. حضور سعيد معروف، سيدمحمد موسوي، شهرام محمودي، عادل غلامي و بقيه ملي‌پوشان در سالن همايش‌ها باعث شده بود تا همه نگاه‌ها به سمت آنها جلب شود و بازار عكس‌هاي يادگاري و سلفي هم داغ باشد. در اين بين چهره ويژه رائول لوزانوي آرژانتيني بود، سرمربي تيم ملي واليبال كه پس از المپيكي كردن اسپانيا، لهستان و آلمان، اين بار توانسته بود ايران را به المپيك برساند، افتخاري كه انتظارها از او و ملي‌پوشان را بالا برده و حالا سكوي المپيك مطالبه هواداران است. او شنبه شب در مراسم جشن صعود واليبال به اين خواسته هواداران واكنش نشان داد و گفت: «فکر مي‌کنم که ايران اين توانايي را دارد. اگر به رنکينگ بين‌المللي نگاه کنيم متوجه مي‌شويد که ايران در جايگاه چهارم گروه خود قرار مي‌گيرد و ما اميدوار هستيم با انجام بازي‌هاي خوب راهي دور دوم المپيک شويم. ايران توانايي صعود به دور دوم بازي‌هاي المپيک را دارد، اما بازي‌ها در دور بعد بسيار دشوار مي‌شوند و کسب مدال سخت است.»
    
جشن صعود واليبال، ميزبان قديمي‌ها و موسپيد كرده‌هاي دنياي توپ و تور در دوره‌هاي مختلف هم بود، از دهه 30 كه واليبال در ايران شكل رسمي گرفت تا 60 سال بعد كه امروز، واليبال در اوج قله ايستاده است، افتخاري كه رئيس فدراسيون واليبال آن را متعلق به پيشكسوتان دانست. به همين خاطر با حركت قابل تقدير فدراسيون، از كاپيتان‌هاي واليبال آقايان و بانوان در دوره‌هاي مختلف قبل و بعد از انقلاب تقدير شد، در اين فهرست پيشكسوتاني مانند اشرف وحيديان و محمد شريف‌زاده، اولين كاپيتانان واليبال در دهه 30 تا عليرضا نادي و فاطمه شعبان‌خمسه كاپيتان‌هايي كه تازه بازنشسته شده‌اند، نامشان به چشم مي‌خورد. جشن واليبال البته مهمانان غيرواليبالي هم داشت، از مهمانان فوتبالي گرفته تا هنرمنداني مانند مهدي پاكدل و نيوشا ضيغمي. علي پروين و احمدرضا عابدزاده دو فوتبالي مشهور جشن شنبه شب بودند كه به سالن همايش‌هاي صداوسيما آمده بودند تا صعود واليبال به المپيك را تبريك بگويند. علي پروين كه زمين واليبال ويلاي لواسانش به خوبي نشان از علاقه اسطوره فوتبال ايران به واليبال دارد، درباره حضورش گفت: «آن زمان که فوتبال بازي مي‌کردم، در زمان استراحت واليبال بازي مي‌کرديم، البته نه به صورت حرفه‌اي. در محل قديمي‌مان يک طناب مي‌بستيم و واليبال بازي مي‌کرديم. من هميشه واليبال را دنبال مي‌کردم. اکنون بسيار خوشحالم که با همت بازيکنان به المپيک راه يافته‌ايم. البته اين اتفاق بايد سال‌ها پيش رخ مي‌داد. بسيار اميد دارم که در المپيک روي سکو هم برويم. با سيد(محمد موسوي) صحبت‌هايي کرده‌ام و از او خواستم يک دست واليبال دو نفره اجرا کنيم.»
    
تقدير از جانفشاني‌هاي مدافعان حرم هم از برنامه‌هاي ويژه جشن صعود واليبال به المپيك بود. در بخش پاياني برنامه و در حالي كه همه ملي‌پوشان واليبال روي سن حضور داشتند، با اهداي پيراهن شماره 4 سعيد معروف از خانواده شهيد محرم ترك، اولين شهيد مدافع حرم تقدير شد تا ياد و خاطره آنها زنده بماند و فراموش نشود، آن هم در شبي كه سالن همايش‌هاي صداوسيما يك شب واليبالي را تجربه كرد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن