تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821202043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سلامت قلب با رعايت بهداشت دهان و دندان


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: سلامت قلب با رعايت بهداشت دهان و دندان
بين ابتلا به بيماريهاي لثه و افزايش ميزان تري گليسيريد خون رابطه وجود دارد وعفونت موجود در لثه‌ها مي‌تواند از طريق جريان خون به قلب وارد شود.
نتايج يك مطالعه جديد نشان مي‌دهد بيماريهاي دندان و لثه مي‌تواند باعث افزايش سطح چربي‌هاي تري گليسيريد در خون شده و به سلامت قلب آسيب وارد كند.
دكتر ماهش ورما رئيس انستيتو علوم دندانپزشكي مائولانا آزاد هند در اين باره گفت: عفونت هاي لثه مي‌تواند روي رگ هاي خوني در دندان ها تاثير گذاشته و به اين ترتيب باكتري‌هاي مضر و خطرناك به همراه جريان خون به قلب منتقل مي‌شوند.
متخصصان مي‌گويند: بهداشت دهان و دندان اغلب به دلايل مختلف ناديده گرفته مي‌شود.
به رغم آگاهي از اينكه بهداشت دندان ها يك ضرورت است، باور عمومي و غلط مردم اين است كه پيشگيري و تميز كردن دندانها و لثه به دندان ها آسيب رسانده و باعث ضعيف شدن لثه‌ها مي‌شود كه نتيجه آن جا به جا شدن دندان است.
دندانپزشكان تاكيد مي‌كنند: اگر به طور منظم هر شش ماه يكبار چكاپ دندان ها براي پيشگيري انجام نشود اين بي توجهي منجر به بيماري هاي مزمن لثه شده و لثه‌ها ضعيف مي‌شوند كه پيامد نهايي آن شل شدن دندان ها و از دست دادن تمام آنها است.
اين در حالي است كه نتايج مطالعات اخير نشان داده است: عدم رعايت بهداشت دهان و دندان علاوه بر اين كه بر خود اين اعضا تاثير نامطلوب بر جاي گذاشته و باعث بيماري آنها مي‌شود بلكه درعين حال مي‌تواند به قلب نيز آسيب وارد كند.
طبق پژوهش اخير بين ابتلا به بيماريهاي لثه و افزايش ميزان تري گليسيريد در خون رابطه وجود دارد و همچنين عفونت موجود در لثه‌ها مي‌تواند از طريق جريان خون به قلب و عروق وارد شود.
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن