تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818800774




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۸۳۵۶ خانواده مددجو در استان قزوین توانمند شدند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین:
۸۳۵۶ خانواده مددجو در استان قزوین توانمند شدند

کمیته امداد


شناسهٔ خبر: 3681704 - پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
استانها > قزوین

قزوین- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گفت:با اجرای طرحهای اشتغالزایی در چهارسال گذشته ۸۳۵۶ خانواده تحت پوشش کمیته امداد در استان خودکفا و توانمند شده و از دایره حمایتی خارج شدند. به گزارش خبرنگار مهر، هدایت صفری به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان، با ارائه گزارشی از خدمات انجام شده به مددجویان گفت: دهه چهارم فعالیت نهاد کمیته امداد بارویکرد توسعه متوازن و توانمندسازی مددجویان بابرنامه های متنوعی آغاز شده و تلاش می کنیم با کاهش افراد تحت پوشش زمینه خودکفایی خانواده های بیشتری را فراهم کنیم. صفری بیان کرد: باید بتوانیم فرهنگ کار و تلاش و خودباوری را در مددجویان تقویت کرده و با شکوفایی استعدادهای افراد تحت پوشش خدمات خود را به سمت خودباوری توام با عزت نفس و اعتماد به نفس هدایت کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین بیان کرد: برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش آن باید رویکردهای فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی برنامه ها برجسته شود و در این میان با بهره گیری از ایده های نخبگان و افرادخوش فکر امیدواریم به اهداف پیش بینی شده دست یابیم. صفری یادآورشد:ارتقاء احساس مسئولیت عمومی بین مردم و مسئولان باید محقق شودزیرا با گستردگی مشکلات اجتماعی و اقتصادی نهاد کمیته امداد به تنهایی قادر نست همه نیازهای خانواده های تحت پوشش را تامین کرده و موثر عمل کند. وی گفت: خیرین و نیکوکاران مهمترین ابزار حمایتی این نهاد هستند که بدون کمک آنها هیچ کار و موفقیتی ممکن نخواهد شد لذا تداوم همکاری مردم رمز موفقیت در کارهاست که با جدیت آن را دنبال می کنیم. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بیان کرد: برای چابک کردن کمیته امداد و ارائه خدمات به صورت فراگیر برنامه ریزی کرده ایم و امیدواریم با کمک مردم امسال نیز خدمات مناسبی به نیازمندان ارائه شود. ۴۵هزار مددجو تحت پوشش کمیته امداد استان/ ۳.۵ درصد جمعیت استان صفری در خصوص افراد تحت پوشش کمیته امداد اظهارداشت: در حال حاضر ۳.۵ درصد جمعیت استان شامل ۲۵ هزار خانوار در قالب ۴۵ هزار مددجو تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی هستند که میانگین کشوری ۶ درصد است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۸۵ میلیارد و ۱۶۱ میلیون ریال کمک معیشت به خانواده های نیازمند پرداخت و در بهداشت و درمان هم ۱۱۰ میلیارد ریال برای مددجویان هزینه شد. حمایت از ۱۸۷۵ یتیم در استان صفری تصریح کرد: با جذب ۲۴ هزار و ۴۸ حامی توانسته ایم تعداد یک هزار و ۸۷۵ یتیم را تحت پوشش قرار دهیم که سرانه یتیم از محل کمک حامیان، ماهانه ۳۰۵ هزار تومان و در کشور ۱۰۰ هزار تومان است که به ازای هر یتیم ۱۳ حامی داریم که شاخص کشوری برای هر یتیم چهار حامی است. وی گفت: در سال گذشته توانستیم رتبه اول کشور را در جذب حامیان بومی کسب کنیم و با کمال افتخار باید گفت با کمک نیکوکاران امروز در استان قزوین هیچ یتیم بدون حامی نداریم. صفری با اشاره به طرح محسنین هم بیان کرد: در سال گذشته سه هزار و ۷۵۲ حامی برای سرپرستی از یک هزار و ۸۲۵ یتیم اعلام آمادگی کردند که در این راستا ۱۵ میلیارد ریال جذب شد اما در حال حاضر در اجرای طرح محسنین ۳۰۵ یتیم استان نیازمند حامی است که امید واریم خیرین مشارکت کنند.

طرح مفتاح الجنه و سرکشی به ۹۵۲۳ خانواده (بازدید از منازل ایتام)         مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین اظهارداشت: در اجرای طرح مفتاح الجنان با سرکشی از ۹ هزار و ۵۲۳ خانواده شاهد رشد ۱۸ درصدی بودیم که در این بخش هشت میلیارد ریال کمک مالی هم اهداء شد. وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۴۰۰ دانش آموز و ۸۰۰ دانشجو تحت پوشش خدمات مختلف کمیته امداد استان هستند و از دوره های آموزشی مهارت زنگی، سبک زندگی، جوانان در شرف ازدواج، نوعروسان، اردوی زیارتی و سایر آموزشها استفاده می کنند. صفری گفت:با سرمایه گذاری ۱۸ میلیارد و ۶۲۷ میلیون ریالی درسال قبل یک هزار و ۷۷۲ نفر به مشهد مقدس و  ۲۹۰ نفر به کربلا اعزام شدند و امسال نیز ۴۲ نفر به کربلا عزیمت کردند و برنامه ریزی کرده ایم تا ۲۰۰۰ نفر به مشهد مقدس اعزام شوند که بیشتر این افراد سالمندان تحت پوشش و کسانی هستند که تاکنون به این اماکن مقدس عزیمت نکرده اند.

جمع آوری ۴۱۸ میلیارد ریال مشارکت مردمی وی بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۴۱۸ میلیارد ریال مشارکت مردمی در بخش های صدقات، زکات، اطعام، ایتام، جشن نیکوکاری و عاطفه ها جمع آوری و در بخش های مورد نظر هزینه شد. صفری در خصوص برنامه های ماه مبارک رمضان هم اظهارداشت: در رمضان سال قبل ۶۱۰۰ خانواده مددجویان مورد سرکشی و بازدید قرار گرفتند و با توزیع ۱۱۷ هزار مورد غذای گرم در هنگام افطار و توزیع ۱۴ هزار عدد سبد کالا معادل هر بسته ۸۰ هزار تومان رسیدگی به امور افراد انجام شد. وی اضافه کرد: ۲۳ میلیارد ریال برای این کمک ها در ماه رمضان توسط مردم جمع آوری شد و میزان زکات فطره نیز ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین اظهارداشت: در سال گذشته ۱۵ مورد جشن گلریزان برگزار شد و امسال در نظر داریم در ماه رمضان با برپایی ۸۸ پایگاه نسبت به ثبت نام طرح ایتام و محسنین اقدام کنیم. وی یادآورشد: امسال ۳۲ مراسم جشن گلریزان در استان پیش بینی کرده ایم و جذب شش هزار حامی برای تحت پوشش قراردادن ایتام را هدف گذاری کرده ایم. صفری گفت: توزیع ۱۵ هزار بسته جیره خشک با سرانه ۸۰ هزار تومان، اجرای طرح مفتاح الجنان برای بازدید از ۹ هزار و ۴۰۰ خانواده در ماه رمضان،برگزاری شش موردمراسم تجلیل از حامیان، تشکیل هفت جلسه باحامیان، توزیع ۱۵۰ هزار پاکت دریافت کمک بین مردم از برنامه های ماه رمضان امسال است. پیش بینی جمع آوری ۲۳ میلیارد ریال فطریه وی اضافه کرد: امسال پیش بینی می کنیم با برپایی ۸۸۰ پایگاه کمیته امداد در سراسر استان حدود ۲۳ میلیارد ریال زکات فطریه جمع آوری شود. صفری تصریح کرد: در سال گذشته ۹۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال زکات فطره جمع آوری شد که ۴۴ درصد برای کارها عمرانی در قالب ۱۰۸ پروژه و ۵۶ درصد برای تامین مالی نیازمندان هزینه شد.

امسال ۳۰۰۰ شغل ایجاد می کنیم مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین یادآورشد: امسال برای ایجاد سه هزار شغل در این نهاد اعلام آمادگی کرده ایم و در سه ماهه امسال هم تاکنون ۲۳۵ شغل ایجاد شده است. وی گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با ایجاد شغل پایدار در صدد توانمند سازی مددجویان و تکریم و تقویت عزتمندی آنها هستیم تا با ایجاد کارگاههای تولیدی و سایر تسهیلات حمایتی زمینه خودکفایی و استقلال و معیشت افراد تحت پوشش را فراهم کنیم. صفری بیان کرد: در سال گذشته ۱۰۵۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان توانمند شدند و در سه سال گذشته از سال ۹۱ تا ۹۳ نیز تعداد ۷۳۰۶ خانواده توانمند شده و از دایره حمایتی این نهاد خارج شدند.    









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن